O svém vítězství z Monzy 2009: „Bylo to velmi emotivní, pod pódiem jsem viděl mnoho lidi v rudém, nezapomněli na mě“.
Zatím poslední úspěch Rubens Barrichello vybojoval právě na Monze - na trati, kde již v minulosti dvakrát triumfoval za volantem vozu Ferrari (2002 a 2004). „Na Monzu mám jen ty nejlepší vzpomínky. Již od doby, kdy jsem tady poprvé startoval s vozem F 3000. Tehdy tu byl Alex Zanardi, který tu triumfoval a který mi zároveň hodně pomohl. Mluvili jsme spolu o trati, poradil mi na co si dát pozor a prozradil mi co dělat, abych jel na hraně“.
Jaké vzpomínky máte na loňský rok?„Ten dav pod pódiem. Viděl jsem tam mnoho lidí v rudém, kteří na mě nezapomněli. Udělalo mi to velkou radost. Ale zvítězit tady s Ferrari, to je něco naprosto neskutečného“.
Bylo to také poslední vítězství týmu Brawn GP, přechodem k Mercedesu ztratili konkurenceschopnost. Proč?„Možná proto, že ztratili stabilitu. Nechci tvrdit, že se mnou nebo s Buttonem by tomu tak nebylo, ale faktem zůstává to, že místo toho, aby udělali krok v před, ocitli se vzadu“.
Odešel jste od týmu Brawn - to proto, že jste se dozvěděl o příchodu Michaela Schumachera?„Ne, nevěděl jsem nic. Mluvil jsem s Brawnem a on mi řekl, že musím počkat. Přesně tak jako v případě Buttona. Nechtěl jsem čekat do února, abych se dozvěděl, zda budu závodit nebo ne“.
Pokud by Schumacher věděl, jaké bude mít potíže…„Tři roky pauzy, to je celkem dost. Michael je obětí zákazu testování. Rychlost mu nechybí“.
Button je silný i v McLarenu.„O tom, že je konkurenceschopný, jsem neměl sebemenších pochyb. Byl jsem si jistý, že bude stačit i Hamiltonovi. Klima v McLarenu se dost změnilo s ohledem na předešlé roky: více se usmívají, teď když je tu Whitmarsh“.
Schumacher podepsal tříletý kontrakt, znamená to, že bude závodit do svých 44 let. Vám je 38 - myslíte si, že tu ještě budete v jeho věku?„To nevím. Nikdy jsem nezávodil pro peníze, ale pro zábavu. Přes všechno, jsem přesvědčený, že v současnosti řídím daleko lépe než v době, kdy jsem závodil za Ferrari, získal jsem zkušenosti“.
Když už jsme u Ferrari, byl jste přísný, co se týče kauzy v Hockenheimu.„Připomnělo mi to okamžiky, které jsem zažil na vlastní kůži. Nevěřil jsem, že by se to mohlo opakovat“.
Jaké jsou Vaše vzpomínky na Zeltweg 2002?„Osm kol jak ze zlého snu, kdy jsem trpěl pod obrovským tlakem. Nakonec doufáte v nějaké uspokojení, které ale nepřišlo“.
Váš vztah s Todtem nebyl zrovna idilický, co si myslíte, když ho teď vidíte ve funkci prezidenta FIA?„Ideální vztah to nebyl, proč lidé ztrácejí čas tím, že v tom druhém vidí jen ty špatné vlastnosti a ne ty dobré? Todt, byl dobrý organizátor, uměl si vybrat ty správné lidi, bude z něho perfektní prezident“.
Když jste opustil Ferrari, stěžoval jste si na Schumachera, proč jste to neudělal dříve?„Rád řeším problémy uvnitř týmu, a ne s novináři. Bojoval jsem celých šest let, abych si vydobyl respekt. Nakonec jsem odešel z týmu o rok dříve, protože Michael byl v týmu vším, měl na všechno přednostní právo. Pochopil jsem, že pokud budu chtít být mistrem světa, musím bojovat proti Ferrari. Ale přesto si myslím, že jsou nejlepší na světě. Pokaždé mě ohromil fakt, že to, co fungovalo v aerodynamickém tunelu, fungovalo i na trati. Neodešel bych, ale nevěnovali mi nikdy takovou pozornost. Nelíbilo se mi prohrávat, zkoušel jsem řešit problémy uvnitř týmu - bezvýsledně, a tak jsem odešel“.
Proč má Ferrari obtíže v dnešní době?„To nevím. Nemyslím si, že mají větší potíže než ostatní, Alonso je hodně silný, asi nejlepší pilot v současnosti“.
Willi Weber, chválí Hülkenberga a vidí v něm nového Schumiho. Je opravdu tak dobrý?„Ano, a nejen proto, že dobře řídí. Má dobrou zpětnou vazbu, je schopný inženýrům, říci jak se vůz chová. Nevím kolik dalších jeho vrstevníku je toho schopných“.
Loni jste byl jedním z uchazečů o titul, dnes je situace opačná, jak to vnímáte?„Důležité je to, že mě pořad baví závodit a zkoušet vylepšovat vůz. Jsem stále přesvědčený, že dříve nebo později můžeme zvítězit“.
Od momentu, kdy BMW opustilo Williams, se týmu tolik nedaří. Co jim chybí?„Detaily. Mají schopné lidi, krásný aerodynamický tunel, to co děla potíže. To jsou základní koncepty, se kterými se vůz vyvíjí, tak pět let mají problém s ovladatelností vozu“.
Přemýšlíte o tom, co budete dělat, až přestanete závodit?„Určitě nezůstanu v tomto prostředí, příliš mi chybí Brazílie. Budu se zabívat společností, kterou jsem založil společně s Toni Kanaanem. Chceme pomáhat dětem z Interlagosu. Nezapomínám, že i mě bylo kdysi pomoženo. Teď je to na mě, abych i já pomohl těm druhým. Mohl bych i přijmout nějakou nabídku z televizní kroniky, říkají, že moje portugalština zní v televizi celkem dobře“.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.