O svém vítězství z Monzy 2009: „Bylo to velmi emotivní, pod pódiem jsem viděl mnoho lidi v rudém, nezapomněli na mě“.
Zatím poslední úspěch Rubens Barrichello vybojoval právě na Monze - na trati, kde již v minulosti dvakrát triumfoval za volantem vozu Ferrari (2002 a 2004). „Na Monzu mám jen ty nejlepší vzpomínky. Již od doby, kdy jsem tady poprvé startoval s vozem F 3000. Tehdy tu byl Alex Zanardi, který tu triumfoval a který mi zároveň hodně pomohl. Mluvili jsme spolu o trati, poradil mi na co si dát pozor a prozradil mi co dělat, abych jel na hraně“.
Jaké vzpomínky máte na loňský rok?„Ten dav pod pódiem. Viděl jsem tam mnoho lidí v rudém, kteří na mě nezapomněli. Udělalo mi to velkou radost. Ale zvítězit tady s Ferrari, to je něco naprosto neskutečného“.
Bylo to také poslední vítězství týmu Brawn GP, přechodem k Mercedesu ztratili konkurenceschopnost. Proč?„Možná proto, že ztratili stabilitu. Nechci tvrdit, že se mnou nebo s Buttonem by tomu tak nebylo, ale faktem zůstává to, že místo toho, aby udělali krok v před, ocitli se vzadu“.
Odešel jste od týmu Brawn - to proto, že jste se dozvěděl o příchodu Michaela Schumachera?„Ne, nevěděl jsem nic. Mluvil jsem s Brawnem a on mi řekl, že musím počkat. Přesně tak jako v případě Buttona. Nechtěl jsem čekat do února, abych se dozvěděl, zda budu závodit nebo ne“.
Pokud by Schumacher věděl, jaké bude mít potíže…„Tři roky pauzy, to je celkem dost. Michael je obětí zákazu testování. Rychlost mu nechybí“.
Button je silný i v McLarenu.„O tom, že je konkurenceschopný, jsem neměl sebemenších pochyb. Byl jsem si jistý, že bude stačit i Hamiltonovi. Klima v McLarenu se dost změnilo s ohledem na předešlé roky: více se usmívají, teď když je tu Whitmarsh“.
Schumacher podepsal tříletý kontrakt, znamená to, že bude závodit do svých 44 let. Vám je 38 - myslíte si, že tu ještě budete v jeho věku?„To nevím. Nikdy jsem nezávodil pro peníze, ale pro zábavu. Přes všechno, jsem přesvědčený, že v současnosti řídím daleko lépe než v době, kdy jsem závodil za Ferrari, získal jsem zkušenosti“.
Když už jsme u Ferrari, byl jste přísný, co se týče kauzy v Hockenheimu.„Připomnělo mi to okamžiky, které jsem zažil na vlastní kůži. Nevěřil jsem, že by se to mohlo opakovat“.
Jaké jsou Vaše vzpomínky na Zeltweg 2002?„Osm kol jak ze zlého snu, kdy jsem trpěl pod obrovským tlakem. Nakonec doufáte v nějaké uspokojení, které ale nepřišlo“.
Váš vztah s Todtem nebyl zrovna idilický, co si myslíte, když ho teď vidíte ve funkci prezidenta FIA?„Ideální vztah to nebyl, proč lidé ztrácejí čas tím, že v tom druhém vidí jen ty špatné vlastnosti a ne ty dobré? Todt, byl dobrý organizátor, uměl si vybrat ty správné lidi, bude z něho perfektní prezident“.
Když jste opustil Ferrari, stěžoval jste si na Schumachera, proč jste to neudělal dříve?„Rád řeším problémy uvnitř týmu, a ne s novináři. Bojoval jsem celých šest let, abych si vydobyl respekt. Nakonec jsem odešel z týmu o rok dříve, protože Michael byl v týmu vším, měl na všechno přednostní právo. Pochopil jsem, že pokud budu chtít být mistrem světa, musím bojovat proti Ferrari. Ale přesto si myslím, že jsou nejlepší na světě. Pokaždé mě ohromil fakt, že to, co fungovalo v aerodynamickém tunelu, fungovalo i na trati. Neodešel bych, ale nevěnovali mi nikdy takovou pozornost. Nelíbilo se mi prohrávat, zkoušel jsem řešit problémy uvnitř týmu - bezvýsledně, a tak jsem odešel“.
Proč má Ferrari obtíže v dnešní době?„To nevím. Nemyslím si, že mají větší potíže než ostatní, Alonso je hodně silný, asi nejlepší pilot v současnosti“.
Willi Weber, chválí Hülkenberga a vidí v něm nového Schumiho. Je opravdu tak dobrý?„Ano, a nejen proto, že dobře řídí. Má dobrou zpětnou vazbu, je schopný inženýrům, říci jak se vůz chová. Nevím kolik dalších jeho vrstevníku je toho schopných“.
Loni jste byl jedním z uchazečů o titul, dnes je situace opačná, jak to vnímáte?„Důležité je to, že mě pořad baví závodit a zkoušet vylepšovat vůz. Jsem stále přesvědčený, že dříve nebo později můžeme zvítězit“.
Od momentu, kdy BMW opustilo Williams, se týmu tolik nedaří. Co jim chybí?„Detaily. Mají schopné lidi, krásný aerodynamický tunel, to co děla potíže. To jsou základní koncepty, se kterými se vůz vyvíjí, tak pět let mají problém s ovladatelností vozu“.
Přemýšlíte o tom, co budete dělat, až přestanete závodit?„Určitě nezůstanu v tomto prostředí, příliš mi chybí Brazílie. Budu se zabívat společností, kterou jsem založil společně s Toni Kanaanem. Chceme pomáhat dětem z Interlagosu. Nezapomínám, že i mě bylo kdysi pomoženo. Teď je to na mě, abych i já pomohl těm druhým. Mohl bych i přijmout nějakou nabídku z televizní kroniky, říkají, že moje portugalština zní v televizi celkem dobře“.
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.