Jaký je Vitalij Petrova mimo svět Formule 1? V dnešním rozhovoru prozrazuje, z čeho má obavy, co umí uvařit, kterou knihu naposledy přečetl či kdo byl jeho dětským hrdinou.
Jsi typem člověka, který má vždy záložní plán?Ano, samozřejmě. Vždy myslím na zadní vrátka, pokud prvotní plán selže. Například na startu: získáte 20 pozic a najednou jste druhý! V té chvíli si ale uvědomíte, že zřejmě na druhém místě nedojedete, musíte proto ihned přejít na záložní plán. Musíte šetřit pneumatiky, bránit se a snažit se dojet v první desítce.
Co tě nejvíce uspokojuje?Zakončit víkend pozitivně. Odcházet z paddocku s dobrou náladou. Není to pouze o vyhrávání, ale o tom, abyste byli v pohodě.
Kdo je vysněnou osobou, se kterou bys chtěl mít rande?Před touto sezónou to byli samozřejmě lidé z Formule 1. Doposud jsem se již ale setkal se všemi, takže došlo k určitému posunu v mých zájmech. Nyní bych řekl, že by to byl Brad Pitt, přinejmenším někdo z těchto lidí – filmových hvězd. Bylo to úžasné narazit v Melbourne v paddocku na Johna Travoltu. Z jiných sportů možná Mike Tyson či Muhammad Alí.
Který film tě rozbrečel?Byl to film “Góóól“ režiséra Danny Cannona o mladíkovi z Mexika, který měl nezkrotnou touhu stát se fotbalistou.
Z čeho máš obavy?Ze ztráty rodiny.
Kterou knihu jsi naposledy přečetl?“Cizinec“ Sergeje Dovlatova. Je to o ruských přistěhovalcích v USA.
Pět věcí, které nenávidíš?Když mi někdo lže, když se probudím dříve, než musím, a když vám lidé kladou otázky o závodění, aniž by o motosportu něco věděli. Opravdu mě nic víc nenapadá. Což poukazuje na to, že jsem velmi rozumným člověkem.
Barvil sis někdy vlasy?Jednou jo. Trochu jsem si je zesvětlil. Nebylo to nikterak působivé. Na to, jak dlouho to trvalo, to zas tak skvěle nevypadalo. Když jste mladí, občas chcete napodobovat někoho jiného, což je samozřejmě iluze – obzvlášť pokud se to snažíte dosáhnout barvou vlasů.
Jaké bylo první CD, které sis koupil?To už si fakt nepamatuju. Obvykle si kupuji výběry, není to pouze o jednom umělci či jedné písni. Jsem fanouškem kompilací.
Máš nějaké tetování či piercing?Ne. A pokud někdy budu mít, bude o tom vědět pouze moje holka.
Jak tě hodnotili učitelé ve škole?Má matka je učitelkou, vždycky proto chtěli, abych během hodin nevyrušoval. A abych byl upřímný, nikdy jsem to ani nikdy nedělal.
Kdo byli tví hrdinové z dětství?Bruce Lee a Muhammad Alí, protože můj otec měl rád box.
Máš zalíbení v nějakých špatných věcech?Raději bych o tom nemluvil, je to můj život. Z těch menších věcí to je například jedení sladkostí.
Sbíráš něco?Hrací karty. Snažím se je koupit v každé zemi, kterou navštívím.
Co ti na cestách nejvíce chybí?Kamarády, ruské jídlo a samozřejmě rodinu.
Co bylo tvou nejhorší koupí?Nic velkého – jen obvyklé věci. Jdete na nákup, koupíte si pár jeansů – váš 25. pár – založíte je do skříně a za pár týdnu zjistíte, že jsou moc malé. Stává se mi to docela často (smích)!
Vitalij při svém debutu v Bahrajnu
Jakou kávu máš rád?Kávu nepiju.
Ideální nedělní nezávodní dopoledne?Co nejvíce spát, co nejvíce jíst a co nejméně toho dělat. Oh, a také návštěva dobré ruské sauny.
Jaké bylo tvé první auto?Volkswagen Golf 1.4. Daroval mi ho otec.
Co bylo největší chybou, které ses dopustil?Chyby děláme všichni, což platí i o mě. Opravdu si nemůžu vzpomenout na nějakou velkou chybu, jen na ty drobné věci, které každý den zkazíte.
Co umíš nejlépe uvařit?Těstoviny.
Kdy jsi byl naposledy opravdu naštvaný?Když Inter Milán porazil Barcelonu! Jsem fanouškem Barcy a Realu Madrid. Jak je to možné. Mám rád styl, kterým hrají. Krom ruského fotbalu je mým nejoblíbenějším ten španělský. Byl jsem s kamarádem v baru, kde jsme sledovali ten zápas a oba jsme byli hodně naštvaní.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.