Jaký je Vitalij Petrova mimo svět Formule 1? V dnešním rozhovoru prozrazuje, z čeho má obavy, co umí uvařit, kterou knihu naposledy přečetl či kdo byl jeho dětským hrdinou.
Jsi typem člověka, který má vždy záložní plán?Ano, samozřejmě. Vždy myslím na zadní vrátka, pokud prvotní plán selže. Například na startu: získáte 20 pozic a najednou jste druhý! V té chvíli si ale uvědomíte, že zřejmě na druhém místě nedojedete, musíte proto ihned přejít na záložní plán. Musíte šetřit pneumatiky, bránit se a snažit se dojet v první desítce.
Co tě nejvíce uspokojuje?Zakončit víkend pozitivně. Odcházet z paddocku s dobrou náladou. Není to pouze o vyhrávání, ale o tom, abyste byli v pohodě.
Kdo je vysněnou osobou, se kterou bys chtěl mít rande?Před touto sezónou to byli samozřejmě lidé z Formule 1. Doposud jsem se již ale setkal se všemi, takže došlo k určitému posunu v mých zájmech. Nyní bych řekl, že by to byl Brad Pitt, přinejmenším někdo z těchto lidí – filmových hvězd. Bylo to úžasné narazit v Melbourne v paddocku na Johna Travoltu. Z jiných sportů možná Mike Tyson či Muhammad Alí.
Který film tě rozbrečel?Byl to film “Góóól“ režiséra Danny Cannona o mladíkovi z Mexika, který měl nezkrotnou touhu stát se fotbalistou.
Z čeho máš obavy?Ze ztráty rodiny.
Kterou knihu jsi naposledy přečetl?“Cizinec“ Sergeje Dovlatova. Je to o ruských přistěhovalcích v USA.
Pět věcí, které nenávidíš?Když mi někdo lže, když se probudím dříve, než musím, a když vám lidé kladou otázky o závodění, aniž by o motosportu něco věděli. Opravdu mě nic víc nenapadá. Což poukazuje na to, že jsem velmi rozumným člověkem.
Barvil sis někdy vlasy?Jednou jo. Trochu jsem si je zesvětlil. Nebylo to nikterak působivé. Na to, jak dlouho to trvalo, to zas tak skvěle nevypadalo. Když jste mladí, občas chcete napodobovat někoho jiného, což je samozřejmě iluze – obzvlášť pokud se to snažíte dosáhnout barvou vlasů.
Jaké bylo první CD, které sis koupil?To už si fakt nepamatuju. Obvykle si kupuji výběry, není to pouze o jednom umělci či jedné písni. Jsem fanouškem kompilací.
Máš nějaké tetování či piercing?Ne. A pokud někdy budu mít, bude o tom vědět pouze moje holka.
Jak tě hodnotili učitelé ve škole?Má matka je učitelkou, vždycky proto chtěli, abych během hodin nevyrušoval. A abych byl upřímný, nikdy jsem to ani nikdy nedělal.
Kdo byli tví hrdinové z dětství?Bruce Lee a Muhammad Alí, protože můj otec měl rád box.
Máš zalíbení v nějakých špatných věcech?Raději bych o tom nemluvil, je to můj život. Z těch menších věcí to je například jedení sladkostí.
Sbíráš něco?Hrací karty. Snažím se je koupit v každé zemi, kterou navštívím.
Co ti na cestách nejvíce chybí?Kamarády, ruské jídlo a samozřejmě rodinu.
Co bylo tvou nejhorší koupí?Nic velkého – jen obvyklé věci. Jdete na nákup, koupíte si pár jeansů – váš 25. pár – založíte je do skříně a za pár týdnu zjistíte, že jsou moc malé. Stává se mi to docela často (smích)!
Vitalij při svém debutu v Bahrajnu
Jakou kávu máš rád?Kávu nepiju.
Ideální nedělní nezávodní dopoledne?Co nejvíce spát, co nejvíce jíst a co nejméně toho dělat. Oh, a také návštěva dobré ruské sauny.
Jaké bylo tvé první auto?Volkswagen Golf 1.4. Daroval mi ho otec.
Co bylo největší chybou, které ses dopustil?Chyby děláme všichni, což platí i o mě. Opravdu si nemůžu vzpomenout na nějakou velkou chybu, jen na ty drobné věci, které každý den zkazíte.
Co umíš nejlépe uvařit?Těstoviny.
Kdy jsi byl naposledy opravdu naštvaný?Když Inter Milán porazil Barcelonu! Jsem fanouškem Barcy a Realu Madrid. Jak je to možné. Mám rád styl, kterým hrají. Krom ruského fotbalu je mým nejoblíbenějším ten španělský. Byl jsem s kamarádem v baru, kde jsme sledovali ten zápas a oba jsme byli hodně naštvaní.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.