V Kanadě s motorem Cosworth nastoupily čtyři týmy - tři z nich se na okruhu Gilla Villeneuva objevily vůbec poprvé. Šéf Cosworthu Mark Gallagher hovoří o výkonnost svých agregátů během uplynulého víkendu.
Jak hodnotíte výkonnost Cosworthu CA2010 v Kanadě?Během Velké ceny Kanady je důležitá výkonnost motoru kvůli dlouhé rovince před poslední šikanou a boxovou uličkou - ty nabízejí příležitosti pro předjíždění. Týmy musí správně zvolit aerodynamickou konfiguraci, protože po rychlých částech následují velmi pomalé zatáčky, jako je slavná vlásenka a druhá zákruta.
Od počátku sezóny usilovně pracujeme kvůli optimalizaci výkonnosti CA2010 na všech oblastech, na něž se nevztahují homologační pravidla FIA, například na mapování, palivo a maziva. V Kanadě jsme pozorovali pozitivní výsledky této práce a dále jsme se mohli těšit z výborné spolehlivosti, jež se stává jedinečnou vlastností našeho motoru.
Opravdu se již těším na okruhy, kde bude záležet na skutečné síle - jako je Spa-Francorchamps a Monza, kam se dostaneme na počátku druhé poloviny sezóny a kde budeme moci CA2010 ukázat svaly.
Hodně se hovoří o posledním zlepšení Lotusu - jaké to je z vašeho pohledu?Lotus odvádí výbornou práci, což je pochvalou pro Tonyho Fernandese, Mika Gascoyna a jejich personál. Dřou, aby se dostali do pozice, z níž by mohli před koncem sezóny ohrožovat jeden či dva tradiční týmy ze středu pole.
Výkonnost Lotus-Cosworthu T127 byla obzvlášť působivá v případě Heikkiho kvalifikace, v níž zaostal za Sauberem Kamuje Kobajašiho o 2 desetinky a do cíle závodu dojeli před Renaultem Vitalije Petrova. To, že dokážou dosáhnout takové úrovni výkonnosti na trati s pomalými zatáčkami i rychlými úseky poukazuje na všestrannost jejich balíku.
V Cosworthu se snažíme úzkostlivě pomáhat všem třem novým týmům včetně Virginu a HRT, aby mohli bojovat se středem pole a nakonec i výše.
Zástupci Cosworthu při vzájemném souboji v Kanadě
Jak si vysvětlujete výkonnost Williamsu v Kanadě?Je jasné, že Williams udělal v Kanadě krok vpřed, výsledek v závodě pro ně ale nebyl odměnou, kterou by si zasloužili, zvlášť po sérii smolných okamžiků v jeho průběhu. Skoro se jim podařilo postoupit do poslední části kvalifikace - bylo velkým zklamáním, když to oběma pilotům uniklo pouze o desetinu vteřiny.
Přesto se čekalo, že po startu ze šesté řady získají body, ale kombinace několika faktorů hrála proti nim: Rubens se zapletl do kolize v prvním kole a Nico obdržel penalizaci v podobě průjezdu boxovou uličkou. To, že ve svém nejrychlejším kole byl jen o půl vteřiny pomalejší než Red Bull Sebastiana Vettela poukazuje na to, čeho by byli schopni. Pokračujeme ve spolupráci s týmem, abychom optimalizovali výkonnost balíku Williams-Cosworth a jsme zcela oddáni tomu, abychom jim pomohli dosáhnout jejich cílů.
Jak důležitý byl návrat Velké ceny Kanady pro Cosworth?Z hlediska Cosworthu to je extrémně důležité, pozitivní krok. V USA má Cosworth tři továrny, které pokrývají rozsáhlé aktivity v oblasti motosportu, kosmického a vojenského programu. Proto je velmi důležité, že můžeme předvést naše závodní schopnosti severoamerické veřejnosti.
Kanada vždy hostila krásné a vzrušující závody. Uplynulý víkend posloužil jako připomínka velkého nadšení a bohaté účasti fanoušků. Gratulujeme organizátorům a lidem v Montrealu k uspořádání nádherného závodu.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.