Zajímavosti ze svého soukromí na sebe prozradil brazilský pilot Rubens Barrichello, který v zimě přestoupil z mistrovského Brawnu do Williamsu. Kterých pět věcí nenávidí? Z čeho má obavy, co umí uvařit, kterou knihu naposledy přečetl či který film ho rozbrečel?
Jsi typem člověka, který má vždy záložní plán?Řekl bych, že ano. Asi to ale není vždy ten pravý záložní plán, dám vám příklad: jsem velmi otevřený vůči změnám směru po startu závodu. Vždy můžete začít tím, že si řeknete, že zůstanete na vnitřní straně, pak si ale všimnete, že tam není vůbec žádné místo, tak přejdete na vnější stranu. Jsem velmi otevřený vůči takovým věcem.
Co tě nejvíce uspokojuje?Jsem vždy tak pozitivní a usměvavý, když jsem však doma a nic nedělám, tak mě uspokojí Cola, kterou bych asi pít neměl.
Kdo je vysněnou osobou, se kterou bys chtěl mít rande?Podle otázky by to zřejmě měla být žena, je tolik obličejů, které byste rádi viděli na druhé straně stolu, i když by mi to žena nedovolila. Ale někdo, s kým bych si opravdu rád popovídal, je Tiger Woods.
Který film tě rozbrečel?Šampion. Bylo to už dávno, je to první film, na který si vzpomínám, že mě rozbrečel. Ale abych byl upřímným, tak brečívám často, obzvlášť od té doby, co mám děti. Jsem ze svého otcovství hodně nadšený - když se vidím ve svých, tak se z té lásky rozpláču.
Z čeho máš obavy?Z násilí. Peníze jsou v dnešním světě tak důležité, že lidé kvůli nim začnou krást - a to nehovořím jen o Brazílii. Tu znám a nechodím do míst, která jsou násilím pověstná, ale dnes se s tím setkáváte i v oblastech, kde byste to nečekali.
Kterou knihu jsi naposledy přečetl?To je docela legrační. Zahlédl jsem knihu o někom, který zhubnul, aniž by držel dietu. Jmenuje se to Gabrielova metoda. Četl jsem to nedávno, je to něco výjimečného.
Jakou nejvyšší pokutu jsi musel zaplatit (mimo F1)?Jel jsem 186 km/hod po dálnici. Jel jsem sám a byla úplně prázdná. Dával jsem pozor a nechal jsem se trochu unést. To proto, že jsem byl sám. Když jedu s rodinou, jsem velmi opatrným řidičem.
Pět věcí, které nenávidíš?Dopravní ruch, zpoždění letadel, čekání na lidi při schůzkách. Nemůžu říct, že to nenávidím, ale nemám rád, když jídlo není takové, jaké bych očekával. Nenávidím, když mě někdo honí při sprchování. Sprchování mi celkem trvá.
Barvil sis někdy vlasy?Nějakou barvou? Ne, nikdy. Vlasy mi vypadávají, takže si je nebarvím.
Jaké bylo první CD, které sis koupil?Myslím, že to bylo od Fleetwood Mac.
Máš nějaké tetování či piercing?Mám tetování na mé pravé ruce. Je to docela legrační historka. Vždy jsem chtěl mít nějaké tetování, ale nikdy jsem to svému otci neřekl, protože v 80. letech bylo tetování považováno za nějakou agresívní věc, takže jsem o tom nemluvil. Na konci roku 2005 za mnou přišel táta a ukázal mi své nové tetování, které si právě nechal udělat. Další pondělí jsem si jedno také nechal udělat. Jsou to dvě písmena: F a E. F jako Fernando a E jako Eduardo - mí synové. Pak jsem nad to přidal drobnou čárku, takže to je FÉ, což v Brazílii znamená víra. To je tedy má cesta k prvnímu tetování.
Jak tě hodnotili učitelé ve škole?Ve škole jsem byl vzorným žákem, protože můj otec mi vždy říkával, že jedinou cestou k získání sponzorů jsou dobré známky ve škole. A to bylo jediné, co ho zajímalo. Učitelé mě měli rádi. Ve škole jsem nebyl až tak fantastický, ale doma jsem se byl schopný velmi rychle naučit, což se projevilo ve výsledcích.
Kdo byli tví hrdinové z dětství?Samozřejmě Ayrton Senna. Také jsem hodně fandil Kekemu Rosbergovi. Byl jsem zažraný do závodění, takže jsem se po hrdinech ani jinde nepoohlížel.
Máš zalíbení v nějakých špatných věcech?Dělám si častokrát z lidí legraci. Až se kvůli toho někdy cítím provinile. Dám vám příklad: když jsem byl na líbánkách, vybrali jsme si skvělé místo - možná až moc! Velké žluté slunce, nádherné modré moře, vše čisté a klidné - a tak jsem vylil na podlahu v koupelně šampón a žena málem spadla do vany. Bylo to hodně legrační a cítil jsem se provinile.
Sbíráš něco?Sbírám helmy ostatních. Mám jich spoustu a také je směňuji. Mám jich kolem 40, téměř od každého v paddocku.
Co ti na cestách nejvíce chybí?Úsměvy mých dětí. Chybí mi děti. Jendo z nich je velmi tiché, druhé je takový malý ďáblík, dohromady tvoří dobrou kombinaci.Co bylo tvou nejhorší koupí?Nejdražší bylo určitě letadlo, ale z toho se nyní stala ta nejlepší koupě. Ale když jsem to koupil a utratil za něj většinu svých peněz, tak mě chvílemi přepadal pocit, že to bylo špatné rozhodnutí.
Jakou kávu máš rád?Nepiju kávu. Mám rad colu, protože obsahuje kofein, ale kávu nepiju.
Ideální nedělní nezávodní dopoledne?Hra golfu.
Jaké bylo tvé první auto?VW Golf - a velmi dobře jsem se o něj staral.
Co bylo největší chybou, které ses dopustil?Nejvíce si pamatuji na to, jak jsem se jedné naši kamarádky zeptal na to, v kterém je měsíci, a ona mi řekla, že není těhotná, ale tlustá. Byl jsem fakt na rozpacích.
Co umíš nejlépe uvařit?Umím udělat spoustu věcí. Za ten čas jsem se zlepšil a nejlépe bych řekl že umím brazilské barbeque.
Kdy jsi byl naposledy opravdu naštvaný?Vytočit mě je opravdu těžké. K šílenství mě přivádí doprava, obzvlášť v Brazílii, kde si vždy přeju být doma, protože po páté hodině to je fakt hrůza.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.