Nelson Piquet junior, bývalý pilot stáje F1 Renault, kritizuje bývalého šéfa týmu Flavia Briatoreho, lituje své vlastní účasti v podvodu stáje a doufá v návrat do F1. Rozhovor s brazilským jezdcem přinesla v pondělí agentura Reuters.
Piquet junior v den, kdy jeho bývalá stáj byla potrestána podmínečným vyloučením ze šampionátu, doufá, že se v F1 najde jiný tým, který mu dá šanci "začít od nuly." Brazilec, který po téměř roce zveřejnil, že tým ho před Velkou cenou Singapuru požádal, aby záměrně havaroval a pomohl tak kolegovi Fernandu Alonsovi vyhrát, v emocionálním prohlášení uvedl, že jeho působení ve stáji Renault byla noční můra.
"Dlouho jsem snil, že budu jezdcem F1 a tvrdě jsem na tom pracoval. A pak jsem byl vydán na milost panu Briatoremu," řekl čtyřiadvacetiletý Piquet. "Jeho pravý charakter, o kterém dříve věděli jen ti, ke kterým se choval jako ke mně, teď znají všichni. Pan Briatore byl mým manažerem stejně jako šéfem týmu a měl mou budoucnost ve svých rukách, ale nic to pro něj neznamenalo. V době Velké ceny Singapuru mě úplně izoloval a dostal mě na nejnižší bod, na jakém jsem se mohl v životě ocitnout," prohlásil Piquet.
Briatore byl kromě Piqueta manažerem ještě dalších čtyř jezdců, FIA ho nyní potrestala doživotním zákazem jakékoli činnosti spojené s F1.
"Ulevilo se mi, když FIA uzavřela vyšetřování," řekl Piquet, který se na jednání Světové rady motorismu omluvil fanouškům i FIA za svou účast ve skandálu. "Nynější vedení Renaultu udělalo stejné rozhodnutí jako já, když přiznalo chybu. Je dobře, že pravda vyšla najevo se všemi důsledky. Pozitivní je na tom to, že něco takového už se nikdy nestane. Osobně trpce lituji, že jsem tehdy uposlechl příkazu. Každý den si přeji, abych to nebyl udělal," řekl Piquet a dodal, že dnes nemůže uvěřit, že s plánem na úmyslnou havárii souhlasil.
FIA zaručila Piquetovi při vyšetřování případu imunitu, takže se nemusel obávat trestu. Ví však, že svou kariéru bude muset začít znovu od začátku a nečeká, že mu někdo odpustí nebo zapomene. "Mohu jen doufat, že nějaký tým uzná, jak mě v Renaultu dusili, a dá mi šanci ukázat, co ve mně je. Jisté je, že v F1 nebude ani jeden pilot tak odhodlaný něco dokázat, jako já."
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.