Nelson Piquet junior, bývalý pilot stáje F1 Renault, kritizuje bývalého šéfa týmu Flavia Briatoreho, lituje své vlastní účasti v podvodu stáje a doufá v návrat do F1. Rozhovor s brazilským jezdcem přinesla v pondělí agentura Reuters.
Piquet junior v den, kdy jeho bývalá stáj byla potrestána podmínečným vyloučením ze šampionátu, doufá, že se v F1 najde jiný tým, který mu dá šanci "začít od nuly." Brazilec, který po téměř roce zveřejnil, že tým ho před Velkou cenou Singapuru požádal, aby záměrně havaroval a pomohl tak kolegovi Fernandu Alonsovi vyhrát, v emocionálním prohlášení uvedl, že jeho působení ve stáji Renault byla noční můra.
"Dlouho jsem snil, že budu jezdcem F1 a tvrdě jsem na tom pracoval. A pak jsem byl vydán na milost panu Briatoremu," řekl čtyřiadvacetiletý Piquet. "Jeho pravý charakter, o kterém dříve věděli jen ti, ke kterým se choval jako ke mně, teď znají všichni. Pan Briatore byl mým manažerem stejně jako šéfem týmu a měl mou budoucnost ve svých rukách, ale nic to pro něj neznamenalo. V době Velké ceny Singapuru mě úplně izoloval a dostal mě na nejnižší bod, na jakém jsem se mohl v životě ocitnout," prohlásil Piquet.
Briatore byl kromě Piqueta manažerem ještě dalších čtyř jezdců, FIA ho nyní potrestala doživotním zákazem jakékoli činnosti spojené s F1.
"Ulevilo se mi, když FIA uzavřela vyšetřování," řekl Piquet, který se na jednání Světové rady motorismu omluvil fanouškům i FIA za svou účast ve skandálu. "Nynější vedení Renaultu udělalo stejné rozhodnutí jako já, když přiznalo chybu. Je dobře, že pravda vyšla najevo se všemi důsledky. Pozitivní je na tom to, že něco takového už se nikdy nestane. Osobně trpce lituji, že jsem tehdy uposlechl příkazu. Každý den si přeji, abych to nebyl udělal," řekl Piquet a dodal, že dnes nemůže uvěřit, že s plánem na úmyslnou havárii souhlasil.
FIA zaručila Piquetovi při vyšetřování případu imunitu, takže se nemusel obávat trestu. Ví však, že svou kariéru bude muset začít znovu od začátku a nečeká, že mu někdo odpustí nebo zapomene. "Mohu jen doufat, že nějaký tým uzná, jak mě v Renaultu dusili, a dá mi šanci ukázat, co ve mně je. Jisté je, že v F1 nebude ani jeden pilot tak odhodlaný něco dokázat, jako já."
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.
Lewis Hamilton jasně prohlásil, že nechce dopadnout jako Fernando Alonso nebo Sebastian Vettel ve Ferrari, kteří nedokázali získat titul. Zdůraznil, že k úspěchu potřebuje nejen odhodlání, ale i silný tým a správnou strategii.
Liam Lawson se o odchodu Christiana Hornera z Red Bullu dozvěděl z médií, ale tvrdí, že to na jeho cíle a soustředění nemá velký vliv. Nové vedení v podobě Laurenta Mekiese a Alana Permaneho vnímá jako stabilní a motivované, což podle něj týmu nijak neškodí.
Gabriel Bortoleto vyzdvihl výkon Nica Hülkenberga, který v Silverstonu senzačně dovezl Sauber na stupně vítězů. Podle něj veterán předvedl klidnou a precizní jízdu, která je velkým impulsem pro celý tým.
Max Verstappen odmítá spekulace o své budoucnosti a soustředí se na aktuální úkoly. Jeho hlavní prioritou je výkon na trati, bez zbytečného rozptýlení.
Navzdory intenzivním spekulacím z minulého měsíce, které naznačovaly, že dny Freda Vasseura v čele Ferrari by mohly být sečteny, se situace zdá být opačná. Ralf Schumacher si myslí opak.
Yuki Tsunoda dostal od Helmuta Marka jasné potvrzení, že u Red Bullu zůstane minimálně do konce sezony 2025. Pro jezdce je to vítaná jistota po dřívějších spekulacích o možných rychlých změnách v sestavě.
Šéf Mercedesu Formule 1 zchladil spekulace o brzkém příchodu Maxe Verstappena do týmu. Přestože se v paddocku neustále šíří zvěsti o možné změně dresu úřadujícího šampiona, Mercedes se zatím drží zdrženlivého postoje.
George Russell stojí před klíčovým momentem své kariéry, protože jeho smlouva s Mercedesem vyprší už na konci této sezony. Zatímco britský závodník řeší svou budoucnost, Mercedes intenzivně usiluje o podpis Maxe Verstappena, což přidává do celého příběhu ještě větší napětí a nejistotu ohledně dalšího složení týmu.
Lance Stroll ostře kritizoval nová pravidla, která vstoupí v platnost ve Formuli 1 v příští sezoně. Podle něj mohou změny přinést více problémů než užitku.
Lewis Hamilton věří, že tentokrát prolomí své nestálé výsledky na Velké ceně Belgie. Mezitím Ferrari chystá významné technické vylepšení, které by mohlo výrazně ovlivnit boj o čelní příčky.