Nelson Piquet junior, bývalý pilot stáje F1 Renault, kritizuje bývalého šéfa týmu Flavia Briatoreho, lituje své vlastní účasti v podvodu stáje a doufá v návrat do F1. Rozhovor s brazilským jezdcem přinesla v pondělí agentura Reuters.
Piquet junior v den, kdy jeho bývalá stáj byla potrestána podmínečným vyloučením ze šampionátu, doufá, že se v F1 najde jiný tým, který mu dá šanci "začít od nuly." Brazilec, který po téměř roce zveřejnil, že tým ho před Velkou cenou Singapuru požádal, aby záměrně havaroval a pomohl tak kolegovi Fernandu Alonsovi vyhrát, v emocionálním prohlášení uvedl, že jeho působení ve stáji Renault byla noční můra.
"Dlouho jsem snil, že budu jezdcem F1 a tvrdě jsem na tom pracoval. A pak jsem byl vydán na milost panu Briatoremu," řekl čtyřiadvacetiletý Piquet. "Jeho pravý charakter, o kterém dříve věděli jen ti, ke kterým se choval jako ke mně, teď znají všichni. Pan Briatore byl mým manažerem stejně jako šéfem týmu a měl mou budoucnost ve svých rukách, ale nic to pro něj neznamenalo. V době Velké ceny Singapuru mě úplně izoloval a dostal mě na nejnižší bod, na jakém jsem se mohl v životě ocitnout," prohlásil Piquet.
Briatore byl kromě Piqueta manažerem ještě dalších čtyř jezdců, FIA ho nyní potrestala doživotním zákazem jakékoli činnosti spojené s F1.
"Ulevilo se mi, když FIA uzavřela vyšetřování," řekl Piquet, který se na jednání Světové rady motorismu omluvil fanouškům i FIA za svou účast ve skandálu. "Nynější vedení Renaultu udělalo stejné rozhodnutí jako já, když přiznalo chybu. Je dobře, že pravda vyšla najevo se všemi důsledky. Pozitivní je na tom to, že něco takového už se nikdy nestane. Osobně trpce lituji, že jsem tehdy uposlechl příkazu. Každý den si přeji, abych to nebyl udělal," řekl Piquet a dodal, že dnes nemůže uvěřit, že s plánem na úmyslnou havárii souhlasil.
FIA zaručila Piquetovi při vyšetřování případu imunitu, takže se nemusel obávat trestu. Ví však, že svou kariéru bude muset začít znovu od začátku a nečeká, že mu někdo odpustí nebo zapomene. "Mohu jen doufat, že nějaký tým uzná, jak mě v Renaultu dusili, a dá mi šanci ukázat, co ve mně je. Jisté je, že v F1 nebude ani jeden pilot tak odhodlaný něco dokázat, jako já."
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.