Nelson Piquet junior, bývalý pilot stáje F1 Renault, kritizuje bývalého šéfa týmu Flavia Briatoreho, lituje své vlastní účasti v podvodu stáje a doufá v návrat do F1. Rozhovor s brazilským jezdcem přinesla v pondělí agentura Reuters.
Piquet junior v den, kdy jeho bývalá stáj byla potrestána podmínečným vyloučením ze šampionátu, doufá, že se v F1 najde jiný tým, který mu dá šanci "začít od nuly." Brazilec, který po téměř roce zveřejnil, že tým ho před Velkou cenou Singapuru požádal, aby záměrně havaroval a pomohl tak kolegovi Fernandu Alonsovi vyhrát, v emocionálním prohlášení uvedl, že jeho působení ve stáji Renault byla noční můra.
"Dlouho jsem snil, že budu jezdcem F1 a tvrdě jsem na tom pracoval. A pak jsem byl vydán na milost panu Briatoremu," řekl čtyřiadvacetiletý Piquet. "Jeho pravý charakter, o kterém dříve věděli jen ti, ke kterým se choval jako ke mně, teď znají všichni. Pan Briatore byl mým manažerem stejně jako šéfem týmu a měl mou budoucnost ve svých rukách, ale nic to pro něj neznamenalo. V době Velké ceny Singapuru mě úplně izoloval a dostal mě na nejnižší bod, na jakém jsem se mohl v životě ocitnout," prohlásil Piquet.
Briatore byl kromě Piqueta manažerem ještě dalších čtyř jezdců, FIA ho nyní potrestala doživotním zákazem jakékoli činnosti spojené s F1.
"Ulevilo se mi, když FIA uzavřela vyšetřování," řekl Piquet, který se na jednání Světové rady motorismu omluvil fanouškům i FIA za svou účast ve skandálu. "Nynější vedení Renaultu udělalo stejné rozhodnutí jako já, když přiznalo chybu. Je dobře, že pravda vyšla najevo se všemi důsledky. Pozitivní je na tom to, že něco takového už se nikdy nestane. Osobně trpce lituji, že jsem tehdy uposlechl příkazu. Každý den si přeji, abych to nebyl udělal," řekl Piquet a dodal, že dnes nemůže uvěřit, že s plánem na úmyslnou havárii souhlasil.
FIA zaručila Piquetovi při vyšetřování případu imunitu, takže se nemusel obávat trestu. Ví však, že svou kariéru bude muset začít znovu od začátku a nečeká, že mu někdo odpustí nebo zapomene. "Mohu jen doufat, že nějaký tým uzná, jak mě v Renaultu dusili, a dá mi šanci ukázat, co ve mně je. Jisté je, že v F1 nebude ani jeden pilot tak odhodlaný něco dokázat, jako já."
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.