V předposledním závodě sezóny 2016 dokázal Felipe Nasr na domácí půdě vyjet v proudech deště deváté místo a přehrát tak Černého Petra v podobě posledního místa v Poháru konstruktéru Manoru. Švýcarský tým tak za pět minut dvanáct získal slušnou finanční odměnu.
Spasitel, jehož dva body se opravdu staly pro stáj z Hinwilu rozhodující, se však odměny nedočkal. Závodní sedačku pro rok 2017 nakonec obsadil Pascar Wehrlein a Brazilci se uzavřel i "plán A" v podobě jeho návratu do Formule 1. Čtyřiadvacetiletý Luiz Felipe de Oliveira Nasr se v letošní sezóně přišel poprvé podívat na Grand Prix a u příležitosti své návštěvy v Silverstone si postěžoval, že menší šance na comeback představuje malý počet týmů na startovním roštu.
"Pořád sleduji případné možnosti. V posledních měsících jsem závodil na různých vozech, což je dobré. Tím se udržuji v kondici a bylo by příjemné se se posadit znovu do kokpitu F1. Jsem stále schopen být její součástí a pořád hledám způsob, jak se v příštím roce opět vrátit. Formule 1 je pochopitelně plánem A, ale také existuje několik variant plánu B. Může to být IndyCar, Formule E nebo WEC, všechny tyto série poutají mou pozornost. Určitě by bylo přínosné vyzkoušet všechny možnosti, než učiním nějaké zásadní rozhodnutí," prohlásil účastník 39 Grand Prix pro server motorsport.com.
Rodák z brazilského hlavního města vidí jako jednu z příčin svého neúspěchu pokles týmů v F1. Za poslení roky skončily svou existenci týmy HTR, Caterham a Manor; úbytek kompenzoval pouze americký Haas. Jen deset týmů podle Nasra nedává příliš možností, jak se zařadit do sestavy pilotů Formule 1.
"Je to těžké. Bylo by příjemné přivítat ještě jeden nebo dva další týmy, nejen kvůli mně, ale pro všechny další adepty, kteří se do F1 chtějí dostat. Věci se ovšem mohou hodně rychle změnit. Pro mě je důležité, že zůstávám fit. Přípravě pro letošní rok jsem podřídil všechno, takže mohu kdykoli naskočit do nějakého vozu a kdykoli předvést, že jsem stále na závodní úrovni. Není snadné být bez auta, to je jisté. Ale nic si nevyčítám. všechno v životě má svůj čas, pro mě je důležité, že jsem připraven a brzy učiním další rozhodnutí," pokračuje Nasr.
"Vždy jsem pošilhával po Indy. Už tam jelo hodně Brazilců, zejména Helio Castroneves, máme spolu dobrý vztah, protože jezdil za tým mého strýce Amira, když ještě působil v F3. Vždy jsem se o závody IndyCar zajímal, upoutaly mou pozornost, jsou tu také dobré závody. Uvidíme, jak se vše vyvine, prozatím nechávám všechny dveře otevřené," dodává Brazilec.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.
Aston Martin se chystá na příchod Adriana Neweyho do továrny. Konstruktér zatím nemohl zasahovat do vývoje vozu Aston Martin pro sezónu 2025, ale od března začne přispívat k vylepšení modelu AMR25.
Euforie tifosi a nadšené úsměvy provázejí Lewise Hamiltona prvními týdny ve Ferrari, na které fanoušci dlouho čekali. Přestože cesta k úspěchu nebude snadná, úvod připomíná pohádkový začátek plný očekávání a radosti. Zůstává však otázkou, zda se tento pohádkový sen promění ve skutečný vítězný příběh.
Více než 5 000 nadšených tifosi zaplnilo Fiorano, aby byli svědky historického momentu – Lewis Hamilton a Charles Leclerc poprvé vyrazili na trať s novým vozem Ferrari SF-25.
Po propuštění z pozice šéfa týmu Haas vedl Guenther Steiner právní spor proti svému bývalému zaměstnavateli. Spor byl nyní ukončen, když Steiner žalobu stáhl po mimosoudním urovnání konfliktu mezi oběma stranami.
Po testech s modelem F1 75 se Lewis Hamilton a Charles Leclerc okamžitě vrátili do Itálie, aby poprvé usedli za volant Ferrari SF-25. Na okruhu Fiorano se popasovali s novým vozem pro sezonu 2025 a ukázali své rychlé kolo.