V předposledním závodě sezóny 2016 dokázal Felipe Nasr na domácí půdě vyjet v proudech deště deváté místo a přehrát tak Černého Petra v podobě posledního místa v Poháru konstruktéru Manoru. Švýcarský tým tak za pět minut dvanáct získal slušnou finanční odměnu.
Spasitel, jehož dva body se opravdu staly pro stáj z Hinwilu rozhodující, se však odměny nedočkal. Závodní sedačku pro rok 2017 nakonec obsadil Pascar Wehrlein a Brazilci se uzavřel i "plán A" v podobě jeho návratu do Formule 1. Čtyřiadvacetiletý Luiz Felipe de Oliveira Nasr se v letošní sezóně přišel poprvé podívat na Grand Prix a u příležitosti své návštěvy v Silverstone si postěžoval, že menší šance na comeback představuje malý počet týmů na startovním roštu.
"Pořád sleduji případné možnosti. V posledních měsících jsem závodil na různých vozech, což je dobré. Tím se udržuji v kondici a bylo by příjemné se se posadit znovu do kokpitu F1. Jsem stále schopen být její součástí a pořád hledám způsob, jak se v příštím roce opět vrátit. Formule 1 je pochopitelně plánem A, ale také existuje několik variant plánu B. Může to být IndyCar, Formule E nebo WEC, všechny tyto série poutají mou pozornost. Určitě by bylo přínosné vyzkoušet všechny možnosti, než učiním nějaké zásadní rozhodnutí," prohlásil účastník 39 Grand Prix pro server motorsport.com.
Rodák z brazilského hlavního města vidí jako jednu z příčin svého neúspěchu pokles týmů v F1. Za poslení roky skončily svou existenci týmy HTR, Caterham a Manor; úbytek kompenzoval pouze americký Haas. Jen deset týmů podle Nasra nedává příliš možností, jak se zařadit do sestavy pilotů Formule 1.
"Je to těžké. Bylo by příjemné přivítat ještě jeden nebo dva další týmy, nejen kvůli mně, ale pro všechny další adepty, kteří se do F1 chtějí dostat. Věci se ovšem mohou hodně rychle změnit. Pro mě je důležité, že zůstávám fit. Přípravě pro letošní rok jsem podřídil všechno, takže mohu kdykoli naskočit do nějakého vozu a kdykoli předvést, že jsem stále na závodní úrovni. Není snadné být bez auta, to je jisté. Ale nic si nevyčítám. všechno v životě má svůj čas, pro mě je důležité, že jsem připraven a brzy učiním další rozhodnutí," pokračuje Nasr.
"Vždy jsem pošilhával po Indy. Už tam jelo hodně Brazilců, zejména Helio Castroneves, máme spolu dobrý vztah, protože jezdil za tým mého strýce Amira, když ještě působil v F3. Vždy jsem se o závody IndyCar zajímal, upoutaly mou pozornost, jsou tu také dobré závody. Uvidíme, jak se vše vyvine, prozatím nechávám všechny dveře otevřené," dodává Brazilec.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.