V předposledním závodě sezóny 2016 dokázal Felipe Nasr na domácí půdě vyjet v proudech deště deváté místo a přehrát tak Černého Petra v podobě posledního místa v Poháru konstruktéru Manoru. Švýcarský tým tak za pět minut dvanáct získal slušnou finanční odměnu.
Spasitel, jehož dva body se opravdu staly pro stáj z Hinwilu rozhodující, se však odměny nedočkal. Závodní sedačku pro rok 2017 nakonec obsadil Pascar Wehrlein a Brazilci se uzavřel i "plán A" v podobě jeho návratu do Formule 1. Čtyřiadvacetiletý Luiz Felipe de Oliveira Nasr se v letošní sezóně přišel poprvé podívat na Grand Prix a u příležitosti své návštěvy v Silverstone si postěžoval, že menší šance na comeback představuje malý počet týmů na startovním roštu.
"Pořád sleduji případné možnosti. V posledních měsících jsem závodil na různých vozech, což je dobré. Tím se udržuji v kondici a bylo by příjemné se se posadit znovu do kokpitu F1. Jsem stále schopen být její součástí a pořád hledám způsob, jak se v příštím roce opět vrátit. Formule 1 je pochopitelně plánem A, ale také existuje několik variant plánu B. Může to být IndyCar, Formule E nebo WEC, všechny tyto série poutají mou pozornost. Určitě by bylo přínosné vyzkoušet všechny možnosti, než učiním nějaké zásadní rozhodnutí," prohlásil účastník 39 Grand Prix pro server motorsport.com.
Rodák z brazilského hlavního města vidí jako jednu z příčin svého neúspěchu pokles týmů v F1. Za poslení roky skončily svou existenci týmy HTR, Caterham a Manor; úbytek kompenzoval pouze americký Haas. Jen deset týmů podle Nasra nedává příliš možností, jak se zařadit do sestavy pilotů Formule 1.
"Je to těžké. Bylo by příjemné přivítat ještě jeden nebo dva další týmy, nejen kvůli mně, ale pro všechny další adepty, kteří se do F1 chtějí dostat. Věci se ovšem mohou hodně rychle změnit. Pro mě je důležité, že zůstávám fit. Přípravě pro letošní rok jsem podřídil všechno, takže mohu kdykoli naskočit do nějakého vozu a kdykoli předvést, že jsem stále na závodní úrovni. Není snadné být bez auta, to je jisté. Ale nic si nevyčítám. všechno v životě má svůj čas, pro mě je důležité, že jsem připraven a brzy učiním další rozhodnutí," pokračuje Nasr.
"Vždy jsem pošilhával po Indy. Už tam jelo hodně Brazilců, zejména Helio Castroneves, máme spolu dobrý vztah, protože jezdil za tým mého strýce Amira, když ještě působil v F3. Vždy jsem se o závody IndyCar zajímal, upoutaly mou pozornost, jsou tu také dobré závody. Uvidíme, jak se vše vyvine, prozatím nechávám všechny dveře otevřené," dodává Brazilec.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.