Kolize Carlose Sainze jr. v úvodu Grand Prix Kanady postihla ještě další dva piloty. Felipe Massa musel stejně jako Španěl záhy odstavit svůj Williams, Romain Grosjean pouze ztratil několik pozic, ale na trati setrval a nakonec si dojel pro cenný bod.
Jenže Sainzovo počínání a hlavně vysvětlení celého incidentu se vůbec nelíbilo manažeru týmu Haas Güntheru Steinerovi. Pilot Toro Rosso se hájil, že v danou chvíli svého francouzského soupeře neviděl ve zpětných zrcátkách a zdůvodnil to slepým úhlem. Nicméně po závodě ho sportovní komisaři potrestali ztrátou tří míst na startovním roštu v následujícím závodě v ázerbajdžánském Baku.
"Pokud mají zpětná zrcátka malá, tak ať je změní! To není náš problém. Přijde mi to jako docela hloupé zdůvodnění. Nebo to nezní divně, když řeknete: »Naše zrcátka jsou malá a já v nich nic nevidím, ale přesto je používáme«? To je jako kdyby vám někdo dal brýle a vy s nimi nic neviděli, ale přesto je nosíte dál a věčně narážíte do zdí," komentoval incident Steiner.
Rovněž pětivteřinová penalizace pro Kevina Magnussena v režimu virtuálního safety Caru Steinera nepotěšila. Nic nepomohla argumentace, že si Dán nebyl jistý, zda šlo skutečně o prohřešek, ale především že vzápětí Vandoorneovi, kterého předjel, pozici opět přenechal.
"Pokud je někdo penalizován, tak to vypadá, že jsme to vždycky my, přitom si nemyslím, že bychom byli tak špatní. Kevin udělal chybu, neměl vyrazit tak brzo, ale okamžitě pozici přenechal soupeři. Vlastně se musím na celou věc znovu podívat, protože si nejsem jistý, jak to v tomhle případě v pravidlech přesně je. Ano, předjel v režimu VSC, což nesmí, ale ihned přenechal pozici Stoffelovi. Kdo ví, možná měl zůstat před ním," dodal k Magnussenovu potrestání Steiner.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.