Kolize Carlose Sainze jr. v úvodu Grand Prix Kanady postihla ještě další dva piloty. Felipe Massa musel stejně jako Španěl záhy odstavit svůj Williams, Romain Grosjean pouze ztratil několik pozic, ale na trati setrval a nakonec si dojel pro cenný bod.
Jenže Sainzovo počínání a hlavně vysvětlení celého incidentu se vůbec nelíbilo manažeru týmu Haas Güntheru Steinerovi. Pilot Toro Rosso se hájil, že v danou chvíli svého francouzského soupeře neviděl ve zpětných zrcátkách a zdůvodnil to slepým úhlem. Nicméně po závodě ho sportovní komisaři potrestali ztrátou tří míst na startovním roštu v následujícím závodě v ázerbajdžánském Baku.
"Pokud mají zpětná zrcátka malá, tak ať je změní! To není náš problém. Přijde mi to jako docela hloupé zdůvodnění. Nebo to nezní divně, když řeknete: »Naše zrcátka jsou malá a já v nich nic nevidím, ale přesto je používáme«? To je jako kdyby vám někdo dal brýle a vy s nimi nic neviděli, ale přesto je nosíte dál a věčně narážíte do zdí," komentoval incident Steiner.
Rovněž pětivteřinová penalizace pro Kevina Magnussena v režimu virtuálního safety Caru Steinera nepotěšila. Nic nepomohla argumentace, že si Dán nebyl jistý, zda šlo skutečně o prohřešek, ale především že vzápětí Vandoorneovi, kterého předjel, pozici opět přenechal.
"Pokud je někdo penalizován, tak to vypadá, že jsme to vždycky my, přitom si nemyslím, že bychom byli tak špatní. Kevin udělal chybu, neměl vyrazit tak brzo, ale okamžitě pozici přenechal soupeři. Vlastně se musím na celou věc znovu podívat, protože si nejsem jistý, jak to v tomhle případě v pravidlech přesně je. Ano, předjel v režimu VSC, což nesmí, ale ihned přenechal pozici Stoffelovi. Kdo ví, možná měl zůstat před ním," dodal k Magnussenovu potrestání Steiner.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.
McLaren vstoupil do víkendu na Hungaroringu ve velkém stylu a ovládl první volný trénink. Navázal tak na silný výkon z Belgie, kde tým rovněž patřil k nejrychlejším.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.