Zvládl brilantně start, posunul se z pátého na druhé místo a vypadalo to, že posune Red Bull do lepšího světla, než v jakém se dosud pohyboval. Vždyť nápojový gigant měl do té doby na svém kontě jen tři třetí místa...
Max Verstappen odvážně proletěl podél Vettela za Hamiltona, přičemž přestál bez následků lehký kontakt s jeho spoilerem. Možná doufal, že se mu povede po restartu safety caru, který kroužil před startovním polem v důsledku kolize Sainze jr. a Massy tři kola, zaútočit na Hamiltona, ale tento záměr nevyšel. V 11. kole za druhou zatáčku Holanďan pochopil, že jeho závod končí. Na vině byla údajně vybitá baterie.
"Najednou byl veškerý výkon v tahu. Chtěl jsem znovu přidat plyn, ale všechno se vypnulo, včetně mé vysílačky, takže jsem ani nemohl komunikovat s týmem. Když jste na druhém místě, tak je to hodně velké zklamání. Myslím, že jsem předvedl vůbec nejlepší start za mou kariéru u Red Bullu, ale nakonec odjíždím s prázdnýma rukama. Mohl jsem skončit druhý, nejhůř třetí, kdyby se některé věci obrátily proti mně," lituje Verstappen.
Že byla vysílačka ztichlá, bylo možná jenom dobře, protože si lze představit, co asi Verstappen měl na jazyku. Ostatně to potvrdil vzápětí, když přišel dotaz na následující závod v Ázerbajdžánu. "O to se vůbec nestarám. Celá letošní sezóna je na h***o, všechno!" vybuchl spontánně Max. Poté se vyjádřil v tom smyslu, že minimálně Bottase by za sebou dokázal udržet. Jeho slova později potvrdil i Christian Horner.
"Kdybychom měli řádně načasovaný pitstop, nevidím důvodu, proč by Max nemohl skončit druhý. Vypadalo to, že Bottase dokonale pokrývá, že má situaci pod kontrolou. Je zřejmé, že je zklamán, protože byl v opravdu velmi dobrém rozpoložení, ale určitě si z toho vezme to zásadní. Později celou situaci uvidí v jiném světle, podal dobrý výkon, kvality vozu jdou nahoru a jsou silnější, po startu bojoval o vedení. Takže i když z Kanady neodjíždí s žádným výsledkem, sezóna je ještě dlouhá, najde svou rovnováhu a jeho čas přijde v dalších závodech," domnívá se Horner.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.