Jestliže se dvojnásobný mistr světa trápí výsledkově a o jeho dalšího osudu nejen u McLarenu, ale v F1 vůbec se vedou dalekosáhlé debaty, neustále se těší velkému zájmu. Proč tedy nezvolit jinou cestu?
Tak trochu to připomíná jiný příběh, který se odehrával před čtyřiceti lety. Tehdy zvolna pohřbíval svůj sen Emerson Fittipaldi, který se obětoval pro projekt brazilského národního vozu. Jenže "nejsladší auto světa", jak se vozu podporovanému brazilským cukrovarem Copersucar, nedošlo ani na půli očekávané cesty. Přitom by čtyři z pěti tehdejších špičkových týmů okamžitě dvojnásobného šampiona přivítaly ve svých řadách - Brabham, Lotus, McLaren i Tyrrell měly zájem, pouze Ferrari tehdy lovil v jiných rybnících.
Fernando Alonso se momentálně potácí na chvostu průběžné klasifikace a trable s McLarenem pokračují. Španěl střídá nálady optimistické a náznaky rezignace, nedávno prohlásil, že se rozhodne po letní pauze, co dál, teď už staví podmínky pro své setrvání u McLarenu hodně vysoko. Přitom by stačilo docela málo - jenom kývnout konkurenci, která by jej brala všemi deseti. Fernando na rozdíl od Emersona není coby patriot vázán na určitou značku, takže jeho případný odchod by byl určitě snadnější.
Situace se neustále přelévá, jestliže ještě před několika týdny probíhala vzrušená debata, zda by měl Alonso šanci po této sezóně třeba u Mercedesu nebo Ferrari, teď se zdá, že oba tyto týmy jsou pro někdejšího šampiona tabu. Přetřásá se i jeho možný "útěk" k Renaultu. Francouzi sice neustále hovoří o dlouhodobém projektu s cílem znovu útočit na mistrovský titul, což by pro Alonsa byla milá vzpomínka na události před deseti lety, ale rovněž podotýkají, že Alonsův případ by se mohl uskutečnit za určitých podmínek. Což ovšem neznamená, že by nebyl v týmu přijat s nadšením.
"Myslím, že by to bylo skvělé. Nejen pro celý tým, ale i pro mě, protože bych jezdil s jedním z nejlepších pilotů na světě. Mohl bych se od něj hodně naučit a bezpochyby by pro celý projekt Renaultu znamenal obrovský přínos. Navíc se domnívám, že Alonsův nedávný výkon v 500 mil INDY podobně jako můj ve 24 hodin Le Mans ukázal, že úroveň pilotů F1 je velmi vysoká," vyjádřil svůj názor současný pilot Renaultu Nico Hülkenberg.
Francouzská automobilka znamenala pro Alonsa největší úspěchy v F1, dokonce téměř ve všech oblastech větší než ty, které později dosáhl u Ferrari. Španěl v barvách Renaultu absolvoval 105 Grand Prix, vyhrál 17 závodů, zajel 16 nejlepších postavení na startu a 10 nejrychlejších kol v závodě. V jeho barvách vystoupil v 41 případě na stupně vítězů - to je také jediná oblast, v níž byl u Ferrari lepší - o tři pódia.
Max Verstappen si v Abú Zabí zajistil další pole position a do posledního závodu sezony vyrazí z ideální startovní pozice. Pilot startující z pole zde vyhrál už deset let v řadě, což jeho šance na triumf výrazně posiluje.
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.
Lando Norris ukázal v Abu Dhabi svou rychlost už v prvním tréninku, když těsně porazil Maxe Verstappena, zatímco jeho týmový kolega Oscar Piastri musel kvůli závazkům mladého jezdce vynechat tuto část víkendu.
Juan Pablo Montoya vidí náročný víkend McLarenu v Kataru jako tiché varování, které může tým připravit na závěrečný souboj v Abu Dhabí.
Japonský pilot Yuki Tsunoda přiznal, že skutečnost jeho odsunutí z boje o závodní sedačku Red Bullu pro sezonu 2026 na něj ještě plně nedolehla.
Charles Leclerc se v Abú Zabí představí na trati společně se svým bratrem Arthurem, který nahradí Lewise Hamiltona během prvního volného tréninku.
Lewis Hamilton se otevřeně vyjádřil k současné generaci vozů Formule 1 a naznačil své obavy z nadcházejících technických změn v příští sezóně.
Lando Norris, Max Verstappen a Oscar Piastri vystoupili před novináři před finále sezony v Abú Zabí a snažili se působit co nejklidněji.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.
Oscar Piastri vynechá úvodní páteční trénink v Abú Zabí, aby McLaren splnil pravidlo nasazení nováčka, a jeho vůz převezme testovací jezdec Pato O’Ward, který týmu poskytne cenná data.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.