Jestliže se dvojnásobný mistr světa trápí výsledkově a o jeho dalšího osudu nejen u McLarenu, ale v F1 vůbec se vedou dalekosáhlé debaty, neustále se těší velkému zájmu. Proč tedy nezvolit jinou cestu?
Tak trochu to připomíná jiný příběh, který se odehrával před čtyřiceti lety. Tehdy zvolna pohřbíval svůj sen Emerson Fittipaldi, který se obětoval pro projekt brazilského národního vozu. Jenže "nejsladší auto světa", jak se vozu podporovanému brazilským cukrovarem Copersucar, nedošlo ani na půli očekávané cesty. Přitom by čtyři z pěti tehdejších špičkových týmů okamžitě dvojnásobného šampiona přivítaly ve svých řadách - Brabham, Lotus, McLaren i Tyrrell měly zájem, pouze Ferrari tehdy lovil v jiných rybnících.
Fernando Alonso se momentálně potácí na chvostu průběžné klasifikace a trable s McLarenem pokračují. Španěl střídá nálady optimistické a náznaky rezignace, nedávno prohlásil, že se rozhodne po letní pauze, co dál, teď už staví podmínky pro své setrvání u McLarenu hodně vysoko. Přitom by stačilo docela málo - jenom kývnout konkurenci, která by jej brala všemi deseti. Fernando na rozdíl od Emersona není coby patriot vázán na určitou značku, takže jeho případný odchod by byl určitě snadnější.
Situace se neustále přelévá, jestliže ještě před několika týdny probíhala vzrušená debata, zda by měl Alonso šanci po této sezóně třeba u Mercedesu nebo Ferrari, teď se zdá, že oba tyto týmy jsou pro někdejšího šampiona tabu. Přetřásá se i jeho možný "útěk" k Renaultu. Francouzi sice neustále hovoří o dlouhodobém projektu s cílem znovu útočit na mistrovský titul, což by pro Alonsa byla milá vzpomínka na události před deseti lety, ale rovněž podotýkají, že Alonsův případ by se mohl uskutečnit za určitých podmínek. Což ovšem neznamená, že by nebyl v týmu přijat s nadšením.
"Myslím, že by to bylo skvělé. Nejen pro celý tým, ale i pro mě, protože bych jezdil s jedním z nejlepších pilotů na světě. Mohl bych se od něj hodně naučit a bezpochyby by pro celý projekt Renaultu znamenal obrovský přínos. Navíc se domnívám, že Alonsův nedávný výkon v 500 mil INDY podobně jako můj ve 24 hodin Le Mans ukázal, že úroveň pilotů F1 je velmi vysoká," vyjádřil svůj názor současný pilot Renaultu Nico Hülkenberg.
Francouzská automobilka znamenala pro Alonsa největší úspěchy v F1, dokonce téměř ve všech oblastech větší než ty, které později dosáhl u Ferrari. Španěl v barvách Renaultu absolvoval 105 Grand Prix, vyhrál 17 závodů, zajel 16 nejlepších postavení na startu a 10 nejrychlejších kol v závodě. V jeho barvách vystoupil v 41 případě na stupně vítězů - to je také jediná oblast, v níž byl u Ferrari lepší - o tři pódia.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.