Jestliže se dvojnásobný mistr světa trápí výsledkově a o jeho dalšího osudu nejen u McLarenu, ale v F1 vůbec se vedou dalekosáhlé debaty, neustále se těší velkému zájmu. Proč tedy nezvolit jinou cestu?
Tak trochu to připomíná jiný příběh, který se odehrával před čtyřiceti lety. Tehdy zvolna pohřbíval svůj sen Emerson Fittipaldi, který se obětoval pro projekt brazilského národního vozu. Jenže "nejsladší auto světa", jak se vozu podporovanému brazilským cukrovarem Copersucar, nedošlo ani na půli očekávané cesty. Přitom by čtyři z pěti tehdejších špičkových týmů okamžitě dvojnásobného šampiona přivítaly ve svých řadách - Brabham, Lotus, McLaren i Tyrrell měly zájem, pouze Ferrari tehdy lovil v jiných rybnících.
Fernando Alonso se momentálně potácí na chvostu průběžné klasifikace a trable s McLarenem pokračují. Španěl střídá nálady optimistické a náznaky rezignace, nedávno prohlásil, že se rozhodne po letní pauze, co dál, teď už staví podmínky pro své setrvání u McLarenu hodně vysoko. Přitom by stačilo docela málo - jenom kývnout konkurenci, která by jej brala všemi deseti. Fernando na rozdíl od Emersona není coby patriot vázán na určitou značku, takže jeho případný odchod by byl určitě snadnější.
Situace se neustále přelévá, jestliže ještě před několika týdny probíhala vzrušená debata, zda by měl Alonso šanci po této sezóně třeba u Mercedesu nebo Ferrari, teď se zdá, že oba tyto týmy jsou pro někdejšího šampiona tabu. Přetřásá se i jeho možný "útěk" k Renaultu. Francouzi sice neustále hovoří o dlouhodobém projektu s cílem znovu útočit na mistrovský titul, což by pro Alonsa byla milá vzpomínka na události před deseti lety, ale rovněž podotýkají, že Alonsův případ by se mohl uskutečnit za určitých podmínek. Což ovšem neznamená, že by nebyl v týmu přijat s nadšením.
"Myslím, že by to bylo skvělé. Nejen pro celý tým, ale i pro mě, protože bych jezdil s jedním z nejlepších pilotů na světě. Mohl bych se od něj hodně naučit a bezpochyby by pro celý projekt Renaultu znamenal obrovský přínos. Navíc se domnívám, že Alonsův nedávný výkon v 500 mil INDY podobně jako můj ve 24 hodin Le Mans ukázal, že úroveň pilotů F1 je velmi vysoká," vyjádřil svůj názor současný pilot Renaultu Nico Hülkenberg.
Francouzská automobilka znamenala pro Alonsa největší úspěchy v F1, dokonce téměř ve všech oblastech větší než ty, které později dosáhl u Ferrari. Španěl v barvách Renaultu absolvoval 105 Grand Prix, vyhrál 17 závodů, zajel 16 nejlepších postavení na startu a 10 nejrychlejších kol v závodě. V jeho barvách vystoupil v 41 případě na stupně vítězů - to je také jediná oblast, v níž byl u Ferrari lepší - o tři pódia.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.