Je to milý, i když nikoliv povinný či běžný rituál. Když se nějaký pilot loučí po dlouhé kariéře, stává se, že mu tým jako poděkování za jeho dlouholeté služby věnuje monopost, se kterým jel poslední závod. Jenže to občas mívá háček.
Felipe Massa oznámil svůj odchod z Formule 1 na sklonku letní pauzy a své rozhodnutí symbolicky stvrdil dojemným loučením s fanoušky v prostředí domácí Grand Prix na Interlagosu. Tým Williams mu slíbil, že šasi FW38 Mercedes dostane jako dárek na rozloučenou. Jenže poté nabraly události nám již známý směr a Massa se opět do F1 vrátil, aniž by měl de facto časi ji vůbec opustit. A jak to tedy bude se zmíněným monopostem?
"Je můj, je můj! Viděl jsem to auto před dvěma dny v továrně a má na boku mé jméno. Co se událo v posledních dvou závodech sezóny - zejména v Brazílii - bylo pro mě úžasným pocitem. Pak se všechno změnilo, mé srdce mě tlačí dál, proto jsem ho následoval. Pro mě to bylo určité překvapení, když mi zavolala Claire Williams a zeptala se mě, jestli bych svůj odchod do závodního důchodu nechtěl odložit, ale rozhodně jsem byl připraven a měl jsem dostatečnou motivaci. Jisté, nebyl jsem rozhodnut skončit se závoděním úplně, přemýšlel jsem o jiných kategoriích, ale pak se všechno změnilo. Stále se necítím být tak starý a jsem připraven jít znovu do toho," prohlásil Massa.
Pětatřicetiletý Brazilec se před časem zmínil, že se těší na návštěvu Race of Champions v Miami, plánoval řádnou prohlídku města a chystal se "prověřit" tamní restaurace, ale okolnosti ho přiměly pobyt přehodnotit a s ohledem na prodloužení kariéry znovu najet na velmi přísný režim životosprávy.
"Nyní každý den v Miami poctivě trénuji. Těším se na výzvu v podobě změny pravidel, všechno se vlastně změnilo, takže budu mít docela nový vůz. Budeme se muset učit způsob pilotovování, budeme na to mít jen osm testovacích dnů. Jsem připraven předat týmu všechny své zkušenosti a postarat se, aby vozy byly co možná nejvíc konkurenceschopné," netají své odhodlání Massa.
Při té příležitosti rovněž na dálku popřál svému někdejšímu týmovému kolegovi Valtteri Bottasovi, se kterým strávil v barvách Williamsu tři sezóny. "Doufám, že to pro Valtteriho bylo nejlepší řešení, když se naskytla možnost přejít k Mercedesu. Je to tým, který vyhrál poslední tři šampionáty a nepochybuji o tom, že bude opět na špičkové úrovni. Když Nico odešel, bylo to velké překvapení, ale jen díky tomu jsem opět tady," dodává Massa.
Jacques Villeneuve zpochybnil budoucnost Yukii Tsunody v Red Bullu po slabém začátku sezóny 2025. Podle něj Tsunodovy dosavadní výkony neodpovídají vysokým očekáváním týmu.
Charles Leclerc přiznal, že příchod Lewise Hamiltona do Ferrari mu otevřel nové obzory. Podle něj přinesl Hamilton do týmu jiný pohled na práci a závodění, který ho inspiruje.
George Russell zůstává bez smlouvy pro příští sezónu a jeho budoucnost u Mercedesu tak visí ve vzduchu. Tým mezitím nepřestává projevovat zájem o Maxe Verstappena, který je nadále jejich vysněnou posilou, i když má stále platný kontrakt u Red Bullu.
Carlos Sainz přiznal, že ho zpráva o příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari v roce 2025 naprosto šokovala. Nejvíc ho však zaskočilo, že se to nedozvěděl od týmu, ale od kamaráda.
Uprostřed sezony se objevuje jedna z nejneočekávanějších statistik, která překvapuje fanoušky i odborníky. Tento údaj jasně ukazuje, jak nevyzpytatelná a napínavá letošní sezona je, a jak nečekané momenty mohou zásadně ovlivnit celkové pořadí.
Johnny Herbert míní, že o titul mistra světa F1 2025 rozhodne duševní síla a vývoj jezdců McLarenu. Podle něj bude klíčové, jak si Lando Norris a Oscar Piastri poradí se stále ostřejší týmovou rivalitou.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.