Určitě znáte výraz Domino efekt. Pohne se jedna kostka a všechny ostatní se následně sypou také. Ale co se stane, když právě ona důležitá součástka nespadne? Právě tak se mohou cítit někteří piloti F1.
Spekulace o odchodu Kimi Räikkönena z Ferrari vytvářely slušné kombinace, kdo by kam mohl zamířit. Když však finský pilot na obvyklé poměry v F1 nečekaně brzy stvrdil další kontrakt v Maranellu, přestupová mašinérie jakoby se zarazila.
Ve stáji Williams byl s Ferrari nějakou dobu spojován Valtteri Bottas, ale on sám zájem italské stáje popíral. Jeho manažer a bývalý pilot F1 Mika Salo však uvedl, že zejména Räikkönenova dohoda s Ferrari má vliv na další setrvání Bottase ve čtvrtém nejrychlejším týmu uplynulé sezóny.
"Není kam pospíchat. U Mercedesu je plno, u Ferrari je plno, u Red Bullu je plno. Kam jinam bychom měli jít, když další tým v pořadí je Williams? Valtteri je velmi dobrý pilot, velmi dobře do týmu zapadá, takže si umím představit, že ho budou chtít udržet dalších deset let," prohlásil Salo, který pilotoval v F1 vozy Arrows, BAR, Ferrari, Lotus, Sauber, Toyota a Tyrrell.
Zajímavější je situace kolem veterána Felipe Massy. Jak v Silverstone potvrdila zástupkyně šéfa týmu Claire Williamsová, o jeho setrvání v týmu ještě zdaleka není rozhodnuto. Není tajemstvím se v souvislosti s týmem Williams se hovoří o Jensonu Buttonovi, který by se tak vrátil do stáje, v jejichž barvách do F1 vstoupil.
"Před několika týdny jsme uvedli, že naše rozhodování nemá nic společného s tím, co dělají ostatní týmy. Máme k dispozici několik možností, takže musíme udělat co nejlepší rozhodnutí z hlediska našeho týmu a dalších kontraktů," vysvětluje Claire. Další zprávy se různí, podle některých by měl vedle Bottase nastoupit k týmu nějaký nováček z jeho líhně, další zprávy (například z brazilských zdrojů) tvrdí, že Massa je zcela určitě na seznamu pro rok 2017.
"Felipe za nás jezdí třetí rok a pro tým odvedl opravdu skvělou práci. Je úžasné ho mít jako součást týmu. Takže díky jeho schopnostem a zkušenostem, které nám předává, je v daném seznamu hodně nahoře," pokračuje Williamsová.
Další zdroje spekulují, že v hledáčku týmu je i Felipe Nasr, hájící barvy Sauberu a mající za sebou silného mecenáše Banco do Brazil. K tomu se Claire Williamsová odmítla zatím vyjádřit: "Nemohu potvrdit, že to bylo předmětem dohadů," uvedla.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.