Pro někoho to je bezejmenná masa, tvořící stafáž velkým hvězdám. Ale i oni mají svá jména a podíl na vítězstvích, někdy i porážkách. F1NEWS.cz vás s nimi hodlá seznamovat, abyste při pohledu do paddocku byli opět o něco více informovaní.
Zavítejme tedy do hájemství stáje McLaren a vyzpovídejme fiktivním dotazníkem závodního inženýra Jensona Buttona, který své povinnosti v Bahrajnu dlouho plnit nemohl, protože Jenson byl prvním, kdo v samotném závodě musel odstoupit (pokud nepočítáme nešťastníky Vettela a Palmera, kteří si připsali v prvním případě ani ne celé zahřívací kolo).
Jméno: Tom Stallard
Pozice: Závodní inženýr Jensona Buttona
Role při pit-stopu: Nervózní pohled z boxové zídky.
Působení v týmu McLaren: Od roku 2008
Popište se třemi slovy: Klidný, řešící, velký
Oblíbený okruh: Suzuka. Nádherná trať se ztřeštěnými fanoušky (mám na mysli jejich DRS pokrývky hlavy), fascinující země.
První vzpomínka na McLaren: Bylo to, když jsem projížděl Rakouskem do mého předolympijského kempu v přípravě na olympijské hry v Pekingu. Mluvil jsem s týmem, ale kdykoliv jsem vjel do tunelu, spojení se přerušilo. Nakonec mi nabídli práci ve chvíli, kdy jsem seděl na střeše vojenské chaty v Silvrettasee v rakouských Alpách.
Nejlepší vzpomínka u McLarenu: To je určitě Kanada 2011 - moje první vítězství s Jensonem Buttonem v roli jeho inženýra. Z posledního místa na první během posledních 30 kol. Připadalo mi to, jako kdybychom dosáhli nemožného.
Oblíbený závod v historii McLarenu: Z historie? Když Lewis Hamilton vyhrál v roce 2008 šampionát, to jsem byl u týmu několik měsíců. Proto jsem se cítil spíš jako divák než jako spolutvůrce tohoto výsledku. Všichni sledovali závod v hale Technologického centra McLarenu. Byla to horská dráha emocí, když začalo v závěru pršet a v posledním kole déšť zintenzivněl. Byl to neuvěřitelný výsledek.
Tři základní věci vaší výbavy při cestách: Otvírák (kvůli nedělním pivům), aplikace WhatsApp (kvůli odesílání zpráv a obrázků mým dětem), běžecké boty (kvůli @RunThatTrack).
Jak hodnotíte svou práci: Pro každého chlapečka je to práce snů, nebo ne?
Nejoblíbenější pilot McLarenu bez ohledu na dobu: Samozřejmě Jenson Button!
Když nepracujete... Vezmu svého čtyřletého syna na kolo a se svou dvouletou dcerou si zpíváme písničku z filmu Ledové království: Let It Go! Let It Go!
Zajímavé informace o vás: Jsem mistr světa, majitel stříbrné olympijské medaile ve veslování, mám ploché nohy a diabetes 2.typu.
Čím naplňujete svůj den (jídlo/motivace): Co může být delšího než čas do oběda?
Oblíbené palivo (nápoj): Gin s tonikem.
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.