Pro někoho to je bezejmenná masa, tvořící stafáž velkým hvězdám. Ale i oni mají svá jména a podíl na vítězstvích, někdy i porážkách. F1NEWS.cz vás s nimi hodlá seznamovat, abyste při pohledu do paddocku byli opět o něco více informovaní.
Zavítejme tedy do hájemství stáje McLaren a vyzpovídejme fiktivním dotazníkem závodního inženýra Jensona Buttona, který své povinnosti v Bahrajnu dlouho plnit nemohl, protože Jenson byl prvním, kdo v samotném závodě musel odstoupit (pokud nepočítáme nešťastníky Vettela a Palmera, kteří si připsali v prvním případě ani ne celé zahřívací kolo).
Jméno: Tom Stallard
Pozice: Závodní inženýr Jensona Buttona
Role při pit-stopu: Nervózní pohled z boxové zídky.
Působení v týmu McLaren: Od roku 2008
Popište se třemi slovy: Klidný, řešící, velký
Oblíbený okruh: Suzuka. Nádherná trať se ztřeštěnými fanoušky (mám na mysli jejich DRS pokrývky hlavy), fascinující země.
První vzpomínka na McLaren: Bylo to, když jsem projížděl Rakouskem do mého předolympijského kempu v přípravě na olympijské hry v Pekingu. Mluvil jsem s týmem, ale kdykoliv jsem vjel do tunelu, spojení se přerušilo. Nakonec mi nabídli práci ve chvíli, kdy jsem seděl na střeše vojenské chaty v Silvrettasee v rakouských Alpách.
Nejlepší vzpomínka u McLarenu: To je určitě Kanada 2011 - moje první vítězství s Jensonem Buttonem v roli jeho inženýra. Z posledního místa na první během posledních 30 kol. Připadalo mi to, jako kdybychom dosáhli nemožného.
Oblíbený závod v historii McLarenu: Z historie? Když Lewis Hamilton vyhrál v roce 2008 šampionát, to jsem byl u týmu několik měsíců. Proto jsem se cítil spíš jako divák než jako spolutvůrce tohoto výsledku. Všichni sledovali závod v hale Technologického centra McLarenu. Byla to horská dráha emocí, když začalo v závěru pršet a v posledním kole déšť zintenzivněl. Byl to neuvěřitelný výsledek.
Tři základní věci vaší výbavy při cestách: Otvírák (kvůli nedělním pivům), aplikace WhatsApp (kvůli odesílání zpráv a obrázků mým dětem), běžecké boty (kvůli @RunThatTrack).
Jak hodnotíte svou práci: Pro každého chlapečka je to práce snů, nebo ne?
Nejoblíbenější pilot McLarenu bez ohledu na dobu: Samozřejmě Jenson Button!
Když nepracujete... Vezmu svého čtyřletého syna na kolo a se svou dvouletou dcerou si zpíváme písničku z filmu Ledové království: Let It Go! Let It Go!
Zajímavé informace o vás: Jsem mistr světa, majitel stříbrné olympijské medaile ve veslování, mám ploché nohy a diabetes 2.typu.
Čím naplňujete svůj den (jídlo/motivace): Co může být delšího než čas do oběda?
Oblíbené palivo (nápoj): Gin s tonikem.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.