Veterán ve startovním poli F1 zahájí v březnu příštího roku svou 17. sezónu a pokud nedojde k nepředvídaným událostem, podaří se mu jako třetímu muži v historii prolomit hranici 300 absolvovaných Grand Prix.
Ani tento výkon ho však v historické tabulce ze třetího místa neposune výš, před ním nadále zůstanou Rubens Barrichello a Michael Schumacher, byť druhý jmenovaný jen těsně. Button prošel v letošním roce cestou nemalých výkyvů a dokonce se hovořilo o jeho odchodu z F1. Pětatřicetiletý pilot však všechno uspokojivě vysvětlil a nyní přidal pár dalších postřehů pro magazín Top Gear.
Není to tak dávno, co se kolem Buttona točily různé spekulace. Jednou z nich bylo i působení v roli moderátora výše zmíněného pořadu. V McLarenu 650S proběhla část rozhovoru, ve které se ukazuje, že Jenson vládne volantu stejně dobře jako mluvenému slovu, dokáže vtipně reagovat a sám sebe nebere přehnaně vážně. Takže pojďme na malou procházku s mistrem světa 2009, která se odehrávala na parkovištích u stadionu Wembley.
Top Gear: Takže, co nám řekneš k sezóně 2015... Jaká byla?
Button: Já bych ji nazval testovací. Už jsem vyhrál šampionát a na McLarenu vítězil v závodech, takže jsem s týmem strávil fajn časy. Nyní mám týmového kolegu, považovaného už nějakou dobu za nejlepšího pilota Formule 1, což pro mě představuje výzvu. Nezáleží na tom, kde se na startovním roštu nacházíme, musím ho zdolat - pokud oba závodíme. Provázelo mě to celý rok, kdy se naše pohonná jednotka postupně zlepšovala. Strávil jsem hodně času v továrně s inženýry odpovědnými za aerodynamiku, kteří mi opravdu naslouchali. Díky těmto zpětným vazbám jsme dosáhli velkého pokroku. Je skvělé mít takový ohlas, i to je důvod, proč v tomto týmu jsme a proč tým chce nás. Se dvěma nezkušenými piloty by to rozhodně nezvládli.
Neulevilo se vám, že je sezóna u konce?
JB: Jsem naštvaný, že skončila. Opravdu. V Abú Zabí jsem jel skvělý závod, skončil jsem na 12. místě, ale opravdu jsem si to užíval. V průběhu sezóny jsem vážně přemýšlel o odchodu, teď jsem rád, že jsem to neudělal. Proto se mi moc ulevilo. Příští rok bude opravdu strhující. Lidé se mě často ptají: »Budeš dělat všechno znovu, stejně?« Tak v první řadě, nedělám normální práci. Řídím monstrum s 800 koňskými silami a musím ho zkrotit, což je vzrušující akt. Pokud vezmu v úvahu způsob, jak se věci vyvíjejí, dobře - nemyslím, že příliš překvapíme, protože lidé očekávají, že budeme konkurenceschopní, ale my rozhodně nebudeme vyhrávat závody. Jsem ale přesvědčen, že máme šanci na stupně vítězů. Takže nikdy nevíte, co se bude dít.
Už zazněl názor, že McLaren-Honda může být až o dvě vteřiny rychlejší než letošní vůz...
JB: Myslím, že to je možné. Určité věci přinášejí velkou časovou úsporu, už je máme v programu pro příští rok, protože je nešlo jednoduše vetknout do té letošní. Vypadá to hodně pozitivně.
Hodně pilotů nejeví přílišný zájem o silniční vozy, ale ty jsi byl vždycky jejich velkým příznivcem.
JB: Miluji své P1, vždy je zábavné vidět srovnání mezi Porsche a Ferrari. Ale ve skutečnosti hodně pilotů F1 od malička sbíralo autíčka. Já měl třeba na zdi své ložnice plakát Pamely Anderson, vedle Barta Simpsona a pak Ferrari F40. Pamelu mít nemohu, Bart je kreslená figurka, takže se na ni můžu dívat, ale taky mi nikdy nebude patřit. Ale můžu si pořídit F40.
Při jedné předzávodní konferenci jsem si povídal se Sebastianem Vettelem a Felipe Massou. Oba mají F40, tak jsme o něm diskutovali. Je to šílené auto, ale není moc těch, která by se mu vyrovnala.
Inspiroval jste se u některého ze svých předchůdců?
JB: Piloti nejsou cool. Prostě to tak je. Kromě Stirlinga Mosse. On ano, jeho považuji za cool chlapa. Je skvělý, posílá mi hodně mailů s představami a komentáří o mé budoucnosti, které jsou smysluplné. Podporuje mě... co mi píše? Tak to vám neřeknu, je to hodně osobní...
Christian Horner se podle zpráv řadí mezi hlavní kandidáty na post šéfa týmu Aston Martin, poté co současný CEO Andy Cowell pravděpodobně odejde kvůli neshodám s Adrianem Neweym.
McLaren přiblížil důvody, které v Las Vegas vedly k porušení technických předpisů, a svým jezdcům se za vzniklé komplikace omluvil.
McLaren utrpěl tvrdou ránu po diskvalifikaci, která výrazně otřásla bojem o titul. Tým, který dlouho vedl šampionát, se nyní musí vypořádat nejen se ztrátou cenných bodů, ale i s rostoucím tlakem Maxe Verstappena.
Max Verstappen si vítězstvím udržel šance v boji o titul. Lando Norris však odjíždí ze závodu s ještě bezpečnějším náskokem v čele šampionátu.
George Russell, Andrea Kimi Antonelli a Carlos Sainz si udrží své pozice na startovním roštu Velké ceny Las Vegas.
Charles Leclerc po deštivé kvalifikaci v Las Vegas přiznal, že podmínky byly velmi náročné. Přesto zůstává odhodlaný a soustředí se na nadcházející závod.
Lewis Hamilton má před sebou v Las Vegas Grand Prix mimořádně těžký úkol. Pokud chce uspět, bude muset využít každou šanci a jet naprosto bezchybně.
Lando Norris vybojoval v mokré kvalifikaci na Velkou cenu Las Vegas pole position před Maxem Verstappenem, když skvěle zvládl náročné podmínky.
Nasazení nového motoru pro Maxe Verstappena v Brazílii rozpoutalo spor o to, zda úpravy zaměřené spíše na výkon než na spolehlivost spadají do limitu rozpočtu.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale připouští, že mnoho soupeřů nedokončilo své simulace kvalifikace.
Charles Leclerc se po druhém tréninku na Velké ceně Las Vegas ocitl pod drobnohledem komisařů FIA, kteří vyšetřili jednu událost. Po provedeném šetření nebyly proti němu přijaty žádné další kroky.
Lando Norris byl nejrychlejší ve druhém tréninku v Las Vegas, ale celkový trénink znovu ovlivnily poklopy kanálů.