Veterán ve startovním poli F1 zahájí v březnu příštího roku svou 17. sezónu a pokud nedojde k nepředvídaným událostem, podaří se mu jako třetímu muži v historii prolomit hranici 300 absolvovaných Grand Prix.
Ani tento výkon ho však v historické tabulce ze třetího místa neposune výš, před ním nadále zůstanou Rubens Barrichello a Michael Schumacher, byť druhý jmenovaný jen těsně. Button prošel v letošním roce cestou nemalých výkyvů a dokonce se hovořilo o jeho odchodu z F1. Pětatřicetiletý pilot však všechno uspokojivě vysvětlil a nyní přidal pár dalších postřehů pro magazín Top Gear.
Není to tak dávno, co se kolem Buttona točily různé spekulace. Jednou z nich bylo i působení v roli moderátora výše zmíněného pořadu. V McLarenu 650S proběhla část rozhovoru, ve které se ukazuje, že Jenson vládne volantu stejně dobře jako mluvenému slovu, dokáže vtipně reagovat a sám sebe nebere přehnaně vážně. Takže pojďme na malou procházku s mistrem světa 2009, která se odehrávala na parkovištích u stadionu Wembley.
Top Gear: Takže, co nám řekneš k sezóně 2015... Jaká byla?
Button: Já bych ji nazval testovací. Už jsem vyhrál šampionát a na McLarenu vítězil v závodech, takže jsem s týmem strávil fajn časy. Nyní mám týmového kolegu, považovaného už nějakou dobu za nejlepšího pilota Formule 1, což pro mě představuje výzvu. Nezáleží na tom, kde se na startovním roštu nacházíme, musím ho zdolat - pokud oba závodíme. Provázelo mě to celý rok, kdy se naše pohonná jednotka postupně zlepšovala. Strávil jsem hodně času v továrně s inženýry odpovědnými za aerodynamiku, kteří mi opravdu naslouchali. Díky těmto zpětným vazbám jsme dosáhli velkého pokroku. Je skvělé mít takový ohlas, i to je důvod, proč v tomto týmu jsme a proč tým chce nás. Se dvěma nezkušenými piloty by to rozhodně nezvládli.
Neulevilo se vám, že je sezóna u konce?
JB: Jsem naštvaný, že skončila. Opravdu. V Abú Zabí jsem jel skvělý závod, skončil jsem na 12. místě, ale opravdu jsem si to užíval. V průběhu sezóny jsem vážně přemýšlel o odchodu, teď jsem rád, že jsem to neudělal. Proto se mi moc ulevilo. Příští rok bude opravdu strhující. Lidé se mě často ptají: »Budeš dělat všechno znovu, stejně?« Tak v první řadě, nedělám normální práci. Řídím monstrum s 800 koňskými silami a musím ho zkrotit, což je vzrušující akt. Pokud vezmu v úvahu způsob, jak se věci vyvíjejí, dobře - nemyslím, že příliš překvapíme, protože lidé očekávají, že budeme konkurenceschopní, ale my rozhodně nebudeme vyhrávat závody. Jsem ale přesvědčen, že máme šanci na stupně vítězů. Takže nikdy nevíte, co se bude dít.
Už zazněl názor, že McLaren-Honda může být až o dvě vteřiny rychlejší než letošní vůz...
JB: Myslím, že to je možné. Určité věci přinášejí velkou časovou úsporu, už je máme v programu pro příští rok, protože je nešlo jednoduše vetknout do té letošní. Vypadá to hodně pozitivně.
Hodně pilotů nejeví přílišný zájem o silniční vozy, ale ty jsi byl vždycky jejich velkým příznivcem.
JB: Miluji své P1, vždy je zábavné vidět srovnání mezi Porsche a Ferrari. Ale ve skutečnosti hodně pilotů F1 od malička sbíralo autíčka. Já měl třeba na zdi své ložnice plakát Pamely Anderson, vedle Barta Simpsona a pak Ferrari F40. Pamelu mít nemohu, Bart je kreslená figurka, takže se na ni můžu dívat, ale taky mi nikdy nebude patřit. Ale můžu si pořídit F40.
Při jedné předzávodní konferenci jsem si povídal se Sebastianem Vettelem a Felipe Massou. Oba mají F40, tak jsme o něm diskutovali. Je to šílené auto, ale není moc těch, která by se mu vyrovnala.
Inspiroval jste se u některého ze svých předchůdců?
JB: Piloti nejsou cool. Prostě to tak je. Kromě Stirlinga Mosse. On ano, jeho považuji za cool chlapa. Je skvělý, posílá mi hodně mailů s představami a komentáří o mé budoucnosti, které jsou smysluplné. Podporuje mě... co mi píše? Tak to vám neřeknu, je to hodně osobní...
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.