O tom, jak bude probíhat spolupráce "ohně" (Fernanda Alonsa) a "ledu" (Kimiho Räikkönena) pod rudým příkrovem Ferrari se napsalo mnoho. Když jsem nedávno četla slova italského novináře F1 Lea Turriniho, začala jsem se znovu zamýšlet i já.
"Když se Räikkönen na konci roku 2011 vracel do F1, slyšel jsem jej říci jednu věc: 'Mým cílem je přesvědčit Ferrari, aby mě znovu najali'. A všichni víme, jak to dopadlo," uvedl Turrini.
Papírově by měl mít převahu Fernando Alonso. Byl to on, kdo Räikkönena z Ferrari v roce 2009 vystrnadil a byl od té doby jejich jasnou jedničkou, je to dvojnásobný šampion a právě on měl velmi blízko k tomu 2x uzmout titul Sebastianovi Vettelovi (2010 a 2012). Je obecně považován za nejkomplexnějšího pilota ve startovním poli a navíc je i dobrý politik a umí italsky.
Na druhou stranu je právě Räikkönen zatím posledním šampionem v barvách Ferrari, i když už je to titul šest let starý. Po svém návratu z rally v Lotusu jednoznačně ukázal své kvality a díky své chladné povaze by mohl oheň plivajícího Alonsa uhasit a nepustit si jej k tělu. A pokud jsou slova Turriniho pravdivá, splnil si v F1 kromě zisku mistrovského titulu i další cíl. S největší pravděpodobností tak nyní bude chtít Alonsa porazit. Ale i když už mnohokrát předvedl, že to je v jeho silách, nebude to mít vůbec jednoduché.
Ferrari má nyní dva špičkové jezdce, kteří jsou schopni sbírat body a vítězit v závodech. Pro Ferrari je to situace nezvyklá. Až sem je vše jasné. Otázkou zůstává, jak si s touto situací v Maranellu poradí? Možná bude muset šéf týmu, Stefano Domenicali, požádat o konzultaci svůj protějšek z Red Bullu, Christiana Hornera, který s tím má bohaté zkušenosti.
Podle mého názoru je to Alonso, kdo může ztratit víc. Navíc ani neskrývá pocit frustrace a netají se tím, že příští sezona je pro něj zlomová a chce v ní získat svůj třetí titul. To je totiž zase jeho cíl - mít minimálně tři tituly, jako Ayrton Senna. A pochopitelně se člověk musí ptát - co když se to nepodaří?
Co když mu Räikkönen bude brát body a ty mu pak budou chybět v konečném pořadí? Dovolilo by to vůbec Ferrari? Nebo spíš, jak by se zachoval Räikkönen, pokud by mu tým do sluchátek řekl něco ve smyslu "Fernando is faster than you." Poslušné puštění Španěla si ve Finově podání neumí představit asi nikdo.
Týmoví kolegové (foto: Scuderia Ferrari)
Co se tedy stane, pokud Alonso od týmu neucítí dostatečnou podporu? Z jeho vyjádření čiší nespokojenost a proto by se klidně mohlo stát, že navzdory tvrzení o ukončení kariéry ve Ferrari a prohlášení, že hodlá dodržet smlouvu, italský tým opustí předčasně (jeho smlouva platí do roku 2016). Dovedu si přestavit, že to by na tváři IceMana dokázalo vyvolat úsměv stejně jako pocit zadostiučinění. Jenže co když to bude naopak. Jak dlouho by Räikkönen dokázal hrát Marka Webbera? „U Kimiho nikdy nevíte, co udělá,“ řekl jednou jeho bývalý mechanik Mark Priestley.
Mika Häkkinen se domnívá, že jsou oba tito piloti dostatečně inteligentní a vědí, že by jim válka nijak nepomohla. "Pokud se nestane nic hloupého na trati," dodal k tomu s úsměvem. A to je právě ono... Pokud... A ono se toho může stát spousta.
Ale také nemusí. Vše se bude odvíjet od toho, jaké auto Ferrari postaví, jak bude vyhovovat jezdeckým stylům obou závodníků a zda je oba uvidíme bojovat na čele. A především na tom, zda Räikkönen dokáže Alonsa porazit. Potenciál je ale výbušný, i když prezident Ferrari Luca di Montezemolo tvrdí opak. Otázkou je, zda (případně kdy) začne hořet zápalná šňůra. Máme se zkrátka na co těšit, protože tohle může být ještě větší ohňostroj než přátelství Vettela s Webberem.
Mladý Andrea Kimi Antonelli, nováček Mercedesu ve Formuli 1, se ohrazuje proti tvrzením, že je pouhou náhradou za odcházejícího Lewise Hamiltona. Talentovaný italský jezdec zdůrazňuje, že jeho příchod je součástí dlouhodobé strategie týmu, a ne jen reakcí na odchod sedminásobného mistra světa.
Lewis Hamilton úspěšně zakončil předsezónní testování a nyní se soustředí na svůj první závod ve Ferrari, který ho čeká během Velké ceny Austrálie.
Carlos Sainz dominoval předsezónním testům, když se mu podařilo zajet nejrychlejší čas i v druhé fázi testování. Ale...
Red Bull mezi neúspěšným modelem RB20 a novým RB21 implementoval mnohem hlubší změny, než by se mohlo na první pohled zdát. Tým přistoupil k radikálním úpravám, které mají za cíl zlepšit výkon a stabilitu vozu v nadcházející sezóně.
McLaren po vítězství Landa Norrise v Abú Dhabí, navazuje na úspěch týmu, čímž uzavřel jednu kapitolu a otevřel novou éru. Generální ředitel Zaka Brown zdůraznil, že nový model MCL39, i když podobný předchůdci, přináší významné inovace, které by měly tým posunout kupředu.
Güenther Steiner si vzal pod drobnohled rivalitu mezi Lewisem Hamiltonem a Charlesem Leclercem. Ostřílený manažer se zaměřil na jejich soupeření a jeho dopad na dění ve Formuli 1, což naznačuje, že vztah těchto dvou pilotů bude i nadále předmětem pozornosti.
Lewis Hamilton by mohl být v sezóně 2025 nucen nosit výstroj Ferrari při každém závodě. Sedminásobný šampion, který byl známý tím, že během své kariéry u Mercedesu preferoval vlastní oblečení, se nyní ocitá v nové situaci.
Sezóna Formule 1 pro rok 2025 se blíží a předsezónní testy v Bahrajnu nabídly první náhled na rozložení sil. Po třech dnech na trati začíná být jasnější, kdo má našlápnuto k úspěchu a kdo bude muset dohánět.
Mezinárodní automobilová federace se aktuálně zaměřuje na otázky týkající se komisařů a s nadcházející sezónou přichází se zásadní změnou.
Carlos Sainz posílá fanouškům po působivém výkonu během předsezónních testů vzkaz, ve kterém mírní očekávání před svým prvním rokem u Williamsu.
Lewis Hamilton před startem sezóny odhalil své očekávání od hlavních rivalů Ferrari v boji o titul. Zároveň přiznal, že předsezónní testy nemusí odrážet skutečnou výkonnost týmů. Jeho debut v barvách Scuderie je jedním z největších taháků nadcházejícího ročníku.
Adrian Newey po odchodu z Red Bullu oficiálně nastupuje do Aston Martinu. V týmu ze Silverstone, který jeho přítomnost velmi ocení, odhalil svůj první cíl, ale zároveň upozornil, že očekávané zlepšení výkonu nebude okamžité.