Když Alex Zanardi vyhrál před pár týdny newyorský maraton, připomnělo mi to naprosto jedinečnou autobiografii, která se v mé knihovně záplavou ostatních barevných publikací poněkud ztrácí. Obsahově však vyniká, je totiž jednou z nejlepších motoristických autobiografií - samozřejmě mluvím o knize Alexe Zanardiho.
Humor je Zanardiho koření života. Jeho charisma prosakovalo skrz americké i evropské paddocky a přestože mu život mnohokrát naházel klacky pod nohy, neztratil Zanardi nic na svém optimismu. Ani téměř tragickou havárií, při níž přišel o obě nohy, si nenechal „zkazit náladu“.
Zanardi se rozhodl zaznamenat svou kariéru prostřednictvím autobiografie, která bez nadsázky zaujala přední pozice v celém spektru motoristické literatury. Zanardiho osobitý humor obohacuje fascinující životní příběh vrcholů a pádů. Právě humor dodává knize status nevšední autobiografie závodníka, jemuž po havárii v Lauzitringu zbylo jeden a půl litru krve. Zanardi si dodnes neodpustí poznámku, že díky transfuzi by měl dostat německé občanství…Kniha Alex Zanardi: My Story není obyčejnou autobiografií, je to prostě kniha, která patří do zlatého fondu motorsportu. Jestliže uvažujete o koupi knihy s motoristickou tématikou, Alex Zanardi by měl být vašim horkým kandidátem.Kniha: Alex Zanardi: My StoryAutor: Alex Zanardi a Gianluca GaspariniNakladatelství: Haynes PublishingRok vydání: 2004Stránky: 374Jazyk: AngličtinaCena: od £5.00
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.