Na světě existují závodní dráhy, na kterých jezdci zatajovali dech a jejich srdce přestávala tlouct. Nebezpečné zatáčky a různé nástrahy byly doménou okruhů postavených v pionýrských dobách motosportu. Jeden takový okruh můžeme najít ve Španělsku.
Oválné okruhy nejsou ničím neobvyklým, zejména v USA nepřetržitě rostou jako houby po dešti. Slavný ovál Daytona Speedway na Floridě má zatáčky s klopením 31°, ale to co se nachází v Katalánsku poblíž měst Sant Pere de Ribes a Sitges patří do kategorie sci-fi.Architekt dráhy Jaume Mestres navrhl oválný profil s neuvěřitelným 60 stupňovým klopením zatáček. Vybudováním příslušného zázemí byl pověřen Josep Maria Martina. Z realizací se začalo v roce 1922, o 300 dní později s rozpočtem 4 miliony peset byl okruh Sitges Terramar dokončen.V dobách bez moderních technologií byli architekti odkázání na rýsovací stůl a geometrické pomůcky. Ne že by to tehdy považovali za problém, ale občas docházelo k chybným výpočtům a absence počítačové simulace dávala projektům trhliny. Především okruh Sitges Terramar by simulaci rychle jedoucího vozu zasloužil.Dnešní projektanti oválů moc dobře vědí, že nelze navrhnout klopenou zatáčku a pak prudce narovnat dráhu na rovinku spojující druhou klopenou zatáčku. Mestres však tuto skutečnost opomněl. Svažující se dráha byla pro závodní piloty vysoce nebezpečná. Pokud nenajeli do zatáčky ve správném místě a v přesném momentu nezatočili volantem, mohly být následky chybného manévru tragické. Není náhodou, že Sitges Terramar někdy bývá uváděn jako příklad nepovedené realizace.Více o španělském okruhu Sitges Terramar se dočtete na stránkách www.4stav.cz (odkaz na článek: Sitges Terramar: Zapomenutý extrém Španělska)
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.
Alex Jacques z F1 TV tvrdí, že Toto Wolff stále cítí následky, když před deseti lety přišel o Maxe Verstappena. Podle Jacquese ho tato zkušenost motivovala k tomu, aby dal Kimimu Antonellimu příležitost debutovat ve Formuli 1 hned v jeho první sezóně.
Helmut Marko označil rozhodnutí Maxe Verstappena zůstat u Red Bullu za logické, protože v době nejistoty před rokem 2026 je stabilita tou nejbezpečnější volbou. Verstappen sám zdůraznil, že se soustředí na nové regule a chce s týmem zůstat konkurenceschopný od samého začátku.