ADVERTORIAL - Každé vozidlo, které vyjíždí na pozemní komunikaci musí mít sjednané povinné ručení, které vás chrání před škodami, které můžete způsobit někomu jinému. Sjednání havarijního pojištění je dobrovolné, platí to ale i u sportovních vozů?
Autopojištění musí mít každé vozidloPovinné ručení je nutností jak u běžných, tak u sportovních vozů. Chrání vás před škodami, které provozem svého plechového kamaráda způsobíte někomu jinému. Označuje se i jako zákonné pojištění vozidla.
Na škody na vašem vozidle se ale nevztahuje, na to už si musíte sjednat havarijní pojištění. To je dobrovolné, k jeho sjednání vás nikdo nemůže na rozdíl od povinného ručení nutit. Rozhodně ale není na škodu. V případě sportovních vozů ale musíte počítat s vyšší cenou za pojištění, a to z důvodu vyšší pořizovací ceny vozidla a taky jeho vyšší motorizací.
Když se řekne havarijní pojištěníAť už chcete pojistit starý nebo nový vůz, klasickou nebo sportovní verzi vozidla, havarijní pojištění vás chrání před důsledky škod na vašem autě. Je jedno, zda k nim došlo ve vaší přítomnosti nebo mimo ni, havarijko vás chrání před škodami způsobenými:
Živly jako povodeň, požár, krupobití, zásah bleskem nebo pádem větve na kapotu. V důsledku havárie, kdy dojde k poškození vozu při autonehodě nebo střetu se zvěří. Vandalismem Odcizením vozidla V důsledku neoprávněného užití vozidla.Jak si sjednat havarijko nejen pro sportovní vůz?Postup sjednání havarijního pojištění je stejný pro všechny vozy. Doba jde kupředu, takže už nemusíte chodit na pobočku, vše zvládnete zařídit online.
Stačí zadat několik údajů o vašem vozidle, jeho zabezpečení a také pár vašich osobních údajů. Dokonce tímto způsobem porovnáte nabídky jednotlivých pojišťoven a můžete si vybrat tu pravou.
Náš tip: Dobře si prostudujte podmínky pojištěníSjednání pojištění je hračka, na druhou stranu je třeba si pohlídat ty nejdůležitější parametry, abyste byli dobře chráněni, ale zase neplatili víc, než je nutné.
Když se pro sjednání havarijního pojištění rozhodnete, popřemýšlejte o tom:
Proti čemu se chcete pojistit? Variant havarijního pojištění existuje hned několik, ne každý se potřebuje chránit před všemi pojistitelnými riziky (výhodná varianta all-risk). Někdo se chce pojistit jen proti některému z rizik. Jakou výši spoluúčasti zvolíte? Důležitý parametr, který ovlivňuje nejen cenu pojištění, ale hlavně to, kolik zaplatíte v případě pojistné události z vlastní kapsy. Čím je výše spoluúčasti vyšší, tím je pojistné nižší, otázkou ale je, zda se to vyplatí? Jaké jsou výluky pojištění? Každé pojištění má definované situace, kdy pojišťovna nebude plnit. V případě autopojištění jde například o řízení pod vlivem alkoholu nebo jiné omamné látky, vozidlo nezpůsobilé k provozu, nevhodné pneumatiky apod.Na Velké ceně Rakouska by měla být aktivována klauzule ve smlouvě Maxe Verstappena, která zajistí jeho setrvání u Red Bullu i pro rok 2026. Tým tak získá klíčovou jistotu před příchodem nové motorové éry, ve které bude nasazovat vlastní pohonné jednotky vyvíjené s Fordem.
Guenther Steiner letos nevěří, že Max Verstappen dokáže reálně ohrozit Oscara Piastriho a Landa Norrise z McLarenu v boji o titul mistra světa ve Formuli 1. Podle šéfa týmu Haas má McLaren v současné době lepší formu a silnější týmovou podporu než Verstappen.
Andy Cowell reagoval na slova Adriana Neweyho o „slabém“ technickém zázemí Aston Martinu s tím, že každá stáj má prostor pro zlepšení a výzvy jsou součástí vývoje.
Nová pravidla omezující flexibilitu předních křídel od španělské Grand Prix mohou výrazně ovlivnit výkonnost týmů ve Formuli 1, protože ohýbání křídel pomáhá zlepšit aerodynamickou rovnováhu a stabilitu vozu.
Ferrari překvapilo v Monaku silným výkonem, který předčil vlastní očekávání. V Maranellu teď doufají, že nová pravidla pro přední křídla v Barceloně přinesou zásadní posun.
Red Bull netrpělivě vyhlíží Velkou cenu Španělska, která zároveň přinese první zkoušku nové technické direktivy FIA zaměřené na pružná přední křídla. Helmut Marko doufá, že změna naruší výkonnostní vzestup McLarenu a vyrovná podmínky v boji na špici.
Velká cena Španělska nabídne v pátečních trénincích starty nováčků Ryo Hirakawy v Haasu a Victora Martinse u Williamsu. Oba jezdci využijí tuto příležitost k získání cenných zkušeností a splnění FIA kvóty nováčků.
Rubens Barrichello varuje, že jezdit za Ferrari je mentálně nejtěžší výzva v celém šampionátu. Lewis Hamilton teď podle něj čelí tlaku, který zvládnou jen psychicky nejsilnější jezdci.
Šéf motorového programu Audi F1 Mattia Binotto věří ve výkon svého motoru, ale varuje, že pravidla pro rok 2026 mohou přinést dominanci jiného týmu. „Nová pravidla mohou zásadně přerozdělit síly na startovním roštu,“ dodal.
Toto Wolff očekává, že Ferrari nejvíce vytěží ze změn pravidel ohledně flexibilních křídel, které vstoupí v platnost při Velké ceně Španělska. Podle něj mají Italové díky své rychlé reakci a inovacím šanci výrazně posílit svou konkurenceschopnost.
Alex Wurz, předseda GPDA a bývalý jezdec F1, navrhl tři úpravy trati v Monaku, které by mohly zvýšit šance na předjíždění bez ztráty jejího charakteru.
Jos Verstappen uvítal nové technické směrnice ohledně předního křídla, které vstupují v platnost o víkendu při Velké ceně Španělska v Barceloně.