ADVERTORIAL - Každé vozidlo, které vyjíždí na pozemní komunikaci musí mít sjednané povinné ručení, které vás chrání před škodami, které můžete způsobit někomu jinému. Sjednání havarijního pojištění je dobrovolné, platí to ale i u sportovních vozů?
Autopojištění musí mít každé vozidloPovinné ručení je nutností jak u běžných, tak u sportovních vozů. Chrání vás před škodami, které provozem svého plechového kamaráda způsobíte někomu jinému. Označuje se i jako zákonné pojištění vozidla.
Na škody na vašem vozidle se ale nevztahuje, na to už si musíte sjednat havarijní pojištění. To je dobrovolné, k jeho sjednání vás nikdo nemůže na rozdíl od povinného ručení nutit. Rozhodně ale není na škodu. V případě sportovních vozů ale musíte počítat s vyšší cenou za pojištění, a to z důvodu vyšší pořizovací ceny vozidla a taky jeho vyšší motorizací.
Když se řekne havarijní pojištěníAť už chcete pojistit starý nebo nový vůz, klasickou nebo sportovní verzi vozidla, havarijní pojištění vás chrání před důsledky škod na vašem autě. Je jedno, zda k nim došlo ve vaší přítomnosti nebo mimo ni, havarijko vás chrání před škodami způsobenými:
Živly jako povodeň, požár, krupobití, zásah bleskem nebo pádem větve na kapotu. V důsledku havárie, kdy dojde k poškození vozu při autonehodě nebo střetu se zvěří. Vandalismem Odcizením vozidla V důsledku neoprávněného užití vozidla.Jak si sjednat havarijko nejen pro sportovní vůz?Postup sjednání havarijního pojištění je stejný pro všechny vozy. Doba jde kupředu, takže už nemusíte chodit na pobočku, vše zvládnete zařídit online.
Stačí zadat několik údajů o vašem vozidle, jeho zabezpečení a také pár vašich osobních údajů. Dokonce tímto způsobem porovnáte nabídky jednotlivých pojišťoven a můžete si vybrat tu pravou.
Náš tip: Dobře si prostudujte podmínky pojištěníSjednání pojištění je hračka, na druhou stranu je třeba si pohlídat ty nejdůležitější parametry, abyste byli dobře chráněni, ale zase neplatili víc, než je nutné.
Když se pro sjednání havarijního pojištění rozhodnete, popřemýšlejte o tom:
Proti čemu se chcete pojistit? Variant havarijního pojištění existuje hned několik, ne každý se potřebuje chránit před všemi pojistitelnými riziky (výhodná varianta all-risk). Někdo se chce pojistit jen proti některému z rizik. Jakou výši spoluúčasti zvolíte? Důležitý parametr, který ovlivňuje nejen cenu pojištění, ale hlavně to, kolik zaplatíte v případě pojistné události z vlastní kapsy. Čím je výše spoluúčasti vyšší, tím je pojistné nižší, otázkou ale je, zda se to vyplatí? Jaké jsou výluky pojištění? Každé pojištění má definované situace, kdy pojišťovna nebude plnit. V případě autopojištění jde například o řízení pod vlivem alkoholu nebo jiné omamné látky, vozidlo nezpůsobilé k provozu, nevhodné pneumatiky apod.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.