ADVERTORIAL - Každé vozidlo, které vyjíždí na pozemní komunikaci musí mít sjednané povinné ručení, které vás chrání před škodami, které můžete způsobit někomu jinému. Sjednání havarijního pojištění je dobrovolné, platí to ale i u sportovních vozů?
Autopojištění musí mít každé vozidloPovinné ručení je nutností jak u běžných, tak u sportovních vozů. Chrání vás před škodami, které provozem svého plechového kamaráda způsobíte někomu jinému. Označuje se i jako zákonné pojištění vozidla.
Na škody na vašem vozidle se ale nevztahuje, na to už si musíte sjednat havarijní pojištění. To je dobrovolné, k jeho sjednání vás nikdo nemůže na rozdíl od povinného ručení nutit. Rozhodně ale není na škodu. V případě sportovních vozů ale musíte počítat s vyšší cenou za pojištění, a to z důvodu vyšší pořizovací ceny vozidla a taky jeho vyšší motorizací.
Když se řekne havarijní pojištěníAť už chcete pojistit starý nebo nový vůz, klasickou nebo sportovní verzi vozidla, havarijní pojištění vás chrání před důsledky škod na vašem autě. Je jedno, zda k nim došlo ve vaší přítomnosti nebo mimo ni, havarijko vás chrání před škodami způsobenými:
Živly jako povodeň, požár, krupobití, zásah bleskem nebo pádem větve na kapotu. V důsledku havárie, kdy dojde k poškození vozu při autonehodě nebo střetu se zvěří. Vandalismem Odcizením vozidla V důsledku neoprávněného užití vozidla.Jak si sjednat havarijko nejen pro sportovní vůz?Postup sjednání havarijního pojištění je stejný pro všechny vozy. Doba jde kupředu, takže už nemusíte chodit na pobočku, vše zvládnete zařídit online.
Stačí zadat několik údajů o vašem vozidle, jeho zabezpečení a také pár vašich osobních údajů. Dokonce tímto způsobem porovnáte nabídky jednotlivých pojišťoven a můžete si vybrat tu pravou.
Náš tip: Dobře si prostudujte podmínky pojištěníSjednání pojištění je hračka, na druhou stranu je třeba si pohlídat ty nejdůležitější parametry, abyste byli dobře chráněni, ale zase neplatili víc, než je nutné.
Když se pro sjednání havarijního pojištění rozhodnete, popřemýšlejte o tom:
Proti čemu se chcete pojistit? Variant havarijního pojištění existuje hned několik, ne každý se potřebuje chránit před všemi pojistitelnými riziky (výhodná varianta all-risk). Někdo se chce pojistit jen proti některému z rizik. Jakou výši spoluúčasti zvolíte? Důležitý parametr, který ovlivňuje nejen cenu pojištění, ale hlavně to, kolik zaplatíte v případě pojistné události z vlastní kapsy. Čím je výše spoluúčasti vyšší, tím je pojistné nižší, otázkou ale je, zda se to vyplatí? Jaké jsou výluky pojištění? Každé pojištění má definované situace, kdy pojišťovna nebude plnit. V případě autopojištění jde například o řízení pod vlivem alkoholu nebo jiné omamné látky, vozidlo nezpůsobilé k provozu, nevhodné pneumatiky apod.Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.