Je to nejžhavější duel ve Formuli 1 za poslední roky: Max Verstappen proti Lewisovi Hamiltonovi, Mercedes proti Red Bullu.
Dr. Helmut Marko (77) stále trochu trpí „ztracenému“ vítězství v úvodním závodě Formule 1 v Bahrajnu. „Stále si lížu rány,“ řekl hlavní poradce Red Bull a dodává: „Ale ve srovnání s loňskou sezónou jsou to spíš malé škrábance, protože si s Mercedesem, hlavním soupeřem, hledíme z očí do očí. To byl náš cíl. Jsme rozhodně na správné cestě.“
První vítězství by mohlo přijít už v příštím závodě. „Nevím co Mercedes připravuje. Spoléháme na náš balík, který jsme měli v Bahrajnu, a který jsme tam jednoduše maximálně nevyužili.“
Red Bull bez „záhadného“ zavěšeníMarko objasňuje spekulace, které se objevily a pocházejí zejména z Anglie - v Itálii pojede Red Bull se zázračným zavěšením zadních kol. „To je naprostý nesmysl. S tímto údajně záhadným zavěšením jsme již jeli na začátku v Bahrajnu. A není to nic zvláštního, museli jsme navrhnout nové zavěšení, protože jsme potřebovali, aby se vešlo do extrémně úzké zadní části, kterou jsme v této sezóně postavili kolem nového, menšího a kompaktnějšího motoru Honda.“
Marko očekává další duelMarko očekává další duel mezi Maxem Verstappenem a Lewisem Hamiltonem v Itálii: „Bahrajn již ukázal, že oba jsou ve své vlastní lize, na naprosto špičkové úrovni. V tuto chvíli na ně nikdo nemá. Věřím Maxovi, že je v jednom kole rychlejší než Hamilton, ale díky menším zkušenostem má ještě na čem pracovat.“
Šéf Verstappena dokonce uvádí příklad, kterým ho Hamilton přesvědčil o svých výjimečných schopnostech. „Zejména jeho zacházení s pneumatikami bylo poučením. Sledovat jejich souboj bylo fascinující. Mám pocit, že si Hamilton duel velmi užívá, protože Max ho nutí, aby tlačil až na hranici možností.“
Co by mohlo v budoucnu hovořit ve prospěch Verstappena„Max má ještě prostor pro zlepšení, zejména v závodě. V Bahrajnu se naučil něco nového.“ A Helmut Marko také hodně očekává od druhého pilota Sergia Péreze, který na něj udělal nebývalý dojem. „Sergio už v Bahrajnu udělal silný dojem. Dokonale zareagoval, když software dočasně paralyzoval jeho motor na startovním roštu. V závodě byl velmi silný a bez problémů na startu mohl skončit na stupních vítězů. Musí a bude se zlepšovat v kvalifikaci. V našem duelu s Mercedesem bude určitě hrát důležitou roli.“
Sauber Motorsport otevře v tomto roce nové technické centrum ve Velké Británii, což je klíčový krok v jejich přípravách na přechod k Audi jako oficiálnímu továrnímu týmu ve Formuli 1 od roku 2026.
Bitva o titul ve Formuli 1 v roce 2025 bude extrémně těsná. Každý detail může rozhodnout, a i když je to ve světě F1 běžné, letošní sezóna slibuje být ještě napínavější než kdy dřív.
Carlos Sainz prozradil, co ho přimělo spojit svou budoucnost s Williamsem. Klíčovou roli sehrály dvě věci – ambiciózní projekt a lidé v týmu, kteří ho okamžitě nadchli.
George Russell si pro sezonu 2025 stanovil několik cílů, přičemž za jednu z hlavních priorit považuje zlepšení svého závodního tempa, které považuje za klíčové pro úspěch v nadcházející sezóně.
Moet & Chandon se stalo oficiálním dodavatelem šampaňského pro Formuli 1, čímž francouzský sekt po čtyřech letech na pódiu nahradil italské šumivé víno Ferrari. Společnost LVMH uzavřela s Formulí 1 desetiletý sponzorský kontrakt, který zahrnuje i značky Louis Vuitton a TAG Heuer.
Lewis Hamilton pokračuje v poznávání techniky Ferrari, a podle informací byl již stanoven termín, kdy poprvé usedne za volant vozu F1 2025.
Lewis Hamilton stojí před jednou z nejtěžších zkoušek své kariéry. V barvách Ferrari se musí utkat s Charlesem Leclercem, který je odhodlaný dokázat, že je týmovou jedničkou. Podaří se Hamiltonovi získat rekordní osmý titul mistra světa?
Test pneumatik Pirelli na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya ve středu zakončili Lewis Hamilton, Charles Leclerc a Oscar Piastri, kteří si vyzkoušeli nové pneumatiky pro sezónu 2026.
Formule 1 dnes oznámila novou spolupráci, podle které bude šampaňské značky Moët & Chandon oficiálně podáváno na stupních vítězů po závodech Velké ceny.
Lewis Hamilton opět ukázal svou štědrou stránku. Po více než deseti letech v týmu Mercedes, kde dosáhl mnoha úspěchů, obdaroval všechny zaměstnance svého bývalého zaměstnavatele. Jeho podobizna z Monaka 2019, kterou vytvořil britský umělec Paul Oz, teď zdobí centrálu Mercedesu v Brackley.
Jean Todt, bývalý šéf Ferrari, potvrdil, že více než deset let po vážné nehodě, která změnila život Michaela Schumachera, jej stále pravidelně navštěvuje.
Carlos Sainz, který se připojil k Williamsu, by mohl mít na tento tým podobný vliv, jaký měl přestup Lewise Hamiltona do Ferrari nebo Adrian Neweyho do Aston Martinu. I když jde o silná tvrzení, pro tým, který dlouhodobě zápasí s výsledky, jsou zkušenosti bývalého pilota Ferrari a McLarenu neocenitelné. Tento názor sdílí i šéf Williamsu James Vowles.