Je to nejžhavější duel ve Formuli 1 za poslední roky: Max Verstappen proti Lewisovi Hamiltonovi, Mercedes proti Red Bullu.
Dr. Helmut Marko (77) stále trochu trpí „ztracenému“ vítězství v úvodním závodě Formule 1 v Bahrajnu. „Stále si lížu rány,“ řekl hlavní poradce Red Bull a dodává: „Ale ve srovnání s loňskou sezónou jsou to spíš malé škrábance, protože si s Mercedesem, hlavním soupeřem, hledíme z očí do očí. To byl náš cíl. Jsme rozhodně na správné cestě.“
První vítězství by mohlo přijít už v příštím závodě. „Nevím co Mercedes připravuje. Spoléháme na náš balík, který jsme měli v Bahrajnu, a který jsme tam jednoduše maximálně nevyužili.“
Red Bull bez „záhadného“ zavěšeníMarko objasňuje spekulace, které se objevily a pocházejí zejména z Anglie - v Itálii pojede Red Bull se zázračným zavěšením zadních kol. „To je naprostý nesmysl. S tímto údajně záhadným zavěšením jsme již jeli na začátku v Bahrajnu. A není to nic zvláštního, museli jsme navrhnout nové zavěšení, protože jsme potřebovali, aby se vešlo do extrémně úzké zadní části, kterou jsme v této sezóně postavili kolem nového, menšího a kompaktnějšího motoru Honda.“
Marko očekává další duelMarko očekává další duel mezi Maxem Verstappenem a Lewisem Hamiltonem v Itálii: „Bahrajn již ukázal, že oba jsou ve své vlastní lize, na naprosto špičkové úrovni. V tuto chvíli na ně nikdo nemá. Věřím Maxovi, že je v jednom kole rychlejší než Hamilton, ale díky menším zkušenostem má ještě na čem pracovat.“
Šéf Verstappena dokonce uvádí příklad, kterým ho Hamilton přesvědčil o svých výjimečných schopnostech. „Zejména jeho zacházení s pneumatikami bylo poučením. Sledovat jejich souboj bylo fascinující. Mám pocit, že si Hamilton duel velmi užívá, protože Max ho nutí, aby tlačil až na hranici možností.“
Co by mohlo v budoucnu hovořit ve prospěch Verstappena„Max má ještě prostor pro zlepšení, zejména v závodě. V Bahrajnu se naučil něco nového.“ A Helmut Marko také hodně očekává od druhého pilota Sergia Péreze, který na něj udělal nebývalý dojem. „Sergio už v Bahrajnu udělal silný dojem. Dokonale zareagoval, když software dočasně paralyzoval jeho motor na startovním roštu. V závodě byl velmi silný a bez problémů na startu mohl skončit na stupních vítězů. Musí a bude se zlepšovat v kvalifikaci. V našem duelu s Mercedesem bude určitě hrát důležitou roli.“
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.