Je to nejžhavější duel ve Formuli 1 za poslední roky: Max Verstappen proti Lewisovi Hamiltonovi, Mercedes proti Red Bullu.
Dr. Helmut Marko (77) stále trochu trpí „ztracenému“ vítězství v úvodním závodě Formule 1 v Bahrajnu. „Stále si lížu rány,“ řekl hlavní poradce Red Bull a dodává: „Ale ve srovnání s loňskou sezónou jsou to spíš malé škrábance, protože si s Mercedesem, hlavním soupeřem, hledíme z očí do očí. To byl náš cíl. Jsme rozhodně na správné cestě.“
První vítězství by mohlo přijít už v příštím závodě. „Nevím co Mercedes připravuje. Spoléháme na náš balík, který jsme měli v Bahrajnu, a který jsme tam jednoduše maximálně nevyužili.“
Red Bull bez „záhadného“ zavěšeníMarko objasňuje spekulace, které se objevily a pocházejí zejména z Anglie - v Itálii pojede Red Bull se zázračným zavěšením zadních kol. „To je naprostý nesmysl. S tímto údajně záhadným zavěšením jsme již jeli na začátku v Bahrajnu. A není to nic zvláštního, museli jsme navrhnout nové zavěšení, protože jsme potřebovali, aby se vešlo do extrémně úzké zadní části, kterou jsme v této sezóně postavili kolem nového, menšího a kompaktnějšího motoru Honda.“
Marko očekává další duelMarko očekává další duel mezi Maxem Verstappenem a Lewisem Hamiltonem v Itálii: „Bahrajn již ukázal, že oba jsou ve své vlastní lize, na naprosto špičkové úrovni. V tuto chvíli na ně nikdo nemá. Věřím Maxovi, že je v jednom kole rychlejší než Hamilton, ale díky menším zkušenostem má ještě na čem pracovat.“
Šéf Verstappena dokonce uvádí příklad, kterým ho Hamilton přesvědčil o svých výjimečných schopnostech. „Zejména jeho zacházení s pneumatikami bylo poučením. Sledovat jejich souboj bylo fascinující. Mám pocit, že si Hamilton duel velmi užívá, protože Max ho nutí, aby tlačil až na hranici možností.“
Co by mohlo v budoucnu hovořit ve prospěch Verstappena„Max má ještě prostor pro zlepšení, zejména v závodě. V Bahrajnu se naučil něco nového.“ A Helmut Marko také hodně očekává od druhého pilota Sergia Péreze, který na něj udělal nebývalý dojem. „Sergio už v Bahrajnu udělal silný dojem. Dokonale zareagoval, když software dočasně paralyzoval jeho motor na startovním roštu. V závodě byl velmi silný a bez problémů na startu mohl skončit na stupních vítězů. Musí a bude se zlepšovat v kvalifikaci. V našem duelu s Mercedesem bude určitě hrát důležitou roli.“
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.
Charles Leclerc si na Velké ceně Rakouska vyjel třetí místo, čímž potvrdil svou stabilní formu v aktuální sezóně. Jeho výkon opět ukázal, že je jedním z hlavních adeptů na špičkové příčky v šampionátu.
Šéf McLarenu Andrea Stella vyjádřil hrdost na výkon svých jezdců na GP Rakouska. I přesto, že Oscar Piastri posunul hranice týmových „Papaya Rules“ téměř za hranu, týmový šéf jejich jízdu ocenil.
Lewis Hamilton ve službách Ferrari dojel ve Velké ceně Rakouska čtvrtý a připsal si podruhé v letošní sezóně zatím nejlepší výsledek sezóny, tedy čtvrtou pozici. Přesto sedminásobný šampion po závodě vysílal do týmového rádia slova frustrace. Přiznal, že se trápil s tempem a chce přijít na to, proč nestačil na jezdce McLarenu a Leclerca.
Max Verstappen po kolizi s mladíkem Kimim Antonellim zuřil do vysílačky, jenže sotva vystoupil z vozu, ukázal naprosto jinou tvář. Fanoušky překvapil, jak klidně reagoval na pilota Mercedesu, který mu zničil závod hned v prvním kole Grand Prix Rakouska.
Letošní ročník Formule 1 pokračoval v neděli závodem na Red Bull Ringu u našich sousedů v Rakousku. Domácí stáji se tentokrát hrubě nevydařil. Max Verstappen projel jen několik zatáček, Yuki Tsunoda dokončil na posledním místě. Nejlépe se vedlo jezdcům McLarenu. Vítězem se stal Lando Norris, který ustál útoky dotírajícího stájového kolegy Oscara Piastriho.
Max Verstappen čelí nejisté budoucnosti ve formuli 1. Navzdory platné smlouvě s Red Bullem do roku 2028 se spekuluje o možném přestupu k Mercedesu. Bernie Ecclestone ale radí: zůstaň tam, kde jsi šťastný.
Yuki Tsunoda zažil na Velké ceně Rakouska zklamání v podobě předčasného vypadnutí už v Q1. Japonský jezdec se tak musí smířit s tím, že jeho víkend skončil dříve, než čekal, a bude muset v závodě najít způsob, jak napravit nepovedenou kvalifikaci.
Oscar Piastri se bude muset spokojit s třetím místem na startovním roštu, poté co žlutá vlajka zhatila jeho poslední pokus o postup do první řady. Jeho týmový kolega Lando Norris naopak zazářil a vybojoval pole position, čímž zajistil McLarenu skvělý výchozí bod pro závod.