Je to nejžhavější duel ve Formuli 1 za poslední roky: Max Verstappen proti Lewisovi Hamiltonovi, Mercedes proti Red Bullu.
Dr. Helmut Marko (77) stále trochu trpí „ztracenému“ vítězství v úvodním závodě Formule 1 v Bahrajnu. „Stále si lížu rány,“ řekl hlavní poradce Red Bull a dodává: „Ale ve srovnání s loňskou sezónou jsou to spíš malé škrábance, protože si s Mercedesem, hlavním soupeřem, hledíme z očí do očí. To byl náš cíl. Jsme rozhodně na správné cestě.“
První vítězství by mohlo přijít už v příštím závodě. „Nevím co Mercedes připravuje. Spoléháme na náš balík, který jsme měli v Bahrajnu, a který jsme tam jednoduše maximálně nevyužili.“
Red Bull bez „záhadného“ zavěšeníMarko objasňuje spekulace, které se objevily a pocházejí zejména z Anglie - v Itálii pojede Red Bull se zázračným zavěšením zadních kol. „To je naprostý nesmysl. S tímto údajně záhadným zavěšením jsme již jeli na začátku v Bahrajnu. A není to nic zvláštního, museli jsme navrhnout nové zavěšení, protože jsme potřebovali, aby se vešlo do extrémně úzké zadní části, kterou jsme v této sezóně postavili kolem nového, menšího a kompaktnějšího motoru Honda.“
Marko očekává další duelMarko očekává další duel mezi Maxem Verstappenem a Lewisem Hamiltonem v Itálii: „Bahrajn již ukázal, že oba jsou ve své vlastní lize, na naprosto špičkové úrovni. V tuto chvíli na ně nikdo nemá. Věřím Maxovi, že je v jednom kole rychlejší než Hamilton, ale díky menším zkušenostem má ještě na čem pracovat.“
Šéf Verstappena dokonce uvádí příklad, kterým ho Hamilton přesvědčil o svých výjimečných schopnostech. „Zejména jeho zacházení s pneumatikami bylo poučením. Sledovat jejich souboj bylo fascinující. Mám pocit, že si Hamilton duel velmi užívá, protože Max ho nutí, aby tlačil až na hranici možností.“
Co by mohlo v budoucnu hovořit ve prospěch Verstappena„Max má ještě prostor pro zlepšení, zejména v závodě. V Bahrajnu se naučil něco nového.“ A Helmut Marko také hodně očekává od druhého pilota Sergia Péreze, který na něj udělal nebývalý dojem. „Sergio už v Bahrajnu udělal silný dojem. Dokonale zareagoval, když software dočasně paralyzoval jeho motor na startovním roštu. V závodě byl velmi silný a bez problémů na startu mohl skončit na stupních vítězů. Musí a bude se zlepšovat v kvalifikaci. V našem duelu s Mercedesem bude určitě hrát důležitou roli.“
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.