Hvězda McLarenu Daniel Ricciardo opět odsoudil oddělení sociálních sítí Formule 1 a je toho názoru, že F1 musí být ve svém postoji zralejší.
V loňském roce Ricciardo vyjádřil svou nelibost šéfům F1 nad tím, že se požár nehody Romaina Grosjeana v Bahrajnu opakovaně zobrazoval během zastaveného závodu. „To bylo neuctivé a byl jsem opravdu znechucený,“ řekl tehdy Australan.
Ricciardo měl dlouhý rozhovor s Ellie Norman, marketingovou a komunikační ředitelkou F1. „Byla velmi chápavá a vděčná a myslím, že mé obavy přijala. Snažila se poslouchat a také se učit, jak by mohla dělat věci jinak. Vysvětlila mi však také důvody, proč to vysílali.“
Sedminásobný vítěz Velké ceny nyní v rozhovoru pro časopis Square Mile znovu ostře kritizoval sociální média Formule 1. „V loňském roce F1 zveřejnila na svých kanálech „Top 10 Moments of the Year" a osm z deseti momentů byly nehody. Myslím si, že jste zatracení idioti! Tohle je druh obsahu, který mohou chtít sledovat možná 12leté děti, protože o tom nic neví. Ale ne všichni jsou děti. Prostě dělejte svoji práci lépe,“ zlobil se Ricciardo.
Pilot McLarenu pociťuje měnící se podmínky ve sportu zaměřeném na pozornost veřejnosti a zmínil se o dokumentárním seriálu Drive to Survive. „Myslím si, že první sezona Drive To Survive byla skvělá. Strávil jsem nějaký čas v USA a bylo to poprvé, co mě tam lidé poznali a odkazovali se na tento televizní seriál. Takže to pro nás bylo dobré.“
„Ale ve druhé sezóně se objevily některé epizody, které byly docela vykonstruované. Pokusili se vytvořit rivalitu mezi mnou a Carlosem Sainzem, která ale není. Je pro mne stejným soupeřem, jako kdokoliv jiný. Nebyla mezi námi žádná zášť, ale Netflix chtěl něco najít. Carlos se myslím obléká jako šedesátník, ale jinak je to dobrý chlap,“ dodal Daniel Ricciardo.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.