V loňském roce se britská Grand Prix Formule 1 musela odehrávat za „zavřenými dveřmi“, ale pandemický plán vlády Spojeného království Velké Británie a Severního Irska do roku 2021 dává naději, že se pojede alespoň před trochu zaplněnými tribunami.
Po nedávných oznámeních britské vlády je generální ředitel okruhu Silverstone Stuart Pringle „opatrně optimistický“, že se fanoušci budou moci vrátit na tribuny. „Je před námi ještě dlouhá cesta,“ dodává avšak.
Vláda Velké Británie představila časový harmonogram pro zmírnění současných covidových opatření, který zahrnuje i plány na otevření sportovních akcí pro diváky, kteří by se do léta měli mít možnost znovu zúčastnit živých sportovních akcí.
Podle návrhů bude od 17. května možné ve velkých venkovních prostorách hostit až 10 000 fanoušků, což je pětadvacet procent z celkového počtu míst k sezení.
Silverstone s fanoušky? „To v žádném případě není jisté“Plán vzbuzuje naději, že mnoho významných britských sportovních akcí v létě by se mohlo těšit na zaplněné divácké tribuny. V rozhovoru pro BBC Live 5 Pringle říká: „Požadavky jsou jasně formulovány. Existují proměnné, které nikdo nemá pod kontrolou. Ale pokud se neobjeví nějaké jiné mutace viru, nebo pokud nenastane problém s očkováním, budou diváci v ochozech.“
Přesto je šéf okruhu v Silverstone opatrný. „Vláda má pravdu, když poukázala na to, že je situace vážná a i při zlepšení pandemie se věci mohou pokazit v jakékoli fázi. Je to pro mě jako promotéra závodu Formule 1 velmi obtížné," říká Pringle.
Potvrzení o očkování jako možná podmínka V loňském roce se britská Grand Prix konala za zavřenými dveřmi. Za normálních podmínek Silverstone během třídenního závodního víkendu přivítá až 340 000 fanoušků, přičemž vysoký počet prodaných vstupenek na loňský závod se přenesl do roku 2021. Peníze za vstupenky pořadatelé nevraceli. Jeden návrh, o kterém se diskutuje v souvislosti s úvodními plány, se týká očkovacích pasů, které mají sloužit jako důkaz toho, že návštěvníci významných sportovních akcí byli očkováni před koronavirem a byli pravidelně testováni. Pringle si myslí, že používání záznamů o očkování „je v zásadě dobrý nápad pro live sportovní akce“.
Pringle věří, že to fanoušci pochopíTímto způsobem by mohl být negativní výsledek testu ihned ověřen pomocí vstupenky. „Takže si myslím, že to rozhodně stojí za vyzkoušení. Pokud to znamená více úsilí nebo možná i trochu více výdajů, ale dává to fanouškům šanci vidět jejich oblíbený tým, sledovat jejich oblíbený sport, tak bychom to letos v létě měli všichni zvážit,“ říká šéf okruhu v Silverstone.
Velká cena Velké Británie se má konat na okruhu Silverstone 18. července 2021.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.