Formule 1 se již v roce 2021 nebude v Německu zobrazovat na bezplatné televizi, fanoušci budou muset využít placené kanály na satelitních stanicích Sky, RTL a Netflix. Změna samozřejmě zasáhne i diváky v jiných zemích, kteří sledovali F1 zadarmo přes satelitní vysílání německé RTL.
Formule 1 a diváciKolik fanoušků po celém světě ve skutečnosti sleduje v televizi Formuli 1? Roku 2020 to bylo v průměru 87,4 milionu diváků, což je ve srovnání s předchozím rokem pokles o 4,5 procenta. Na maďarskou Grand Prix se ale dívalo 103,7 milionu diváků a byla v roce 2020 nejúspěšnější co do sledovanosti. Vedení Formule 1 je údajně se sledovaností spokojené. Kvůli covidové pandemii se kalendář nejen změnil, ale hlavně zmenšil. Dění kolem F1 nyní sleduje 35 milionů fanoušků na sociálních sítích, což je nárůst o 36 procent ve srovnání s rokem 2019.
Série Netflix začíná 19. březnaNetflix letos znovu uvádí sérii „Drive to Survive“. Třetí sezóna úspěšné série se objeví 19. března 2021 a ukáže neobvyklé pohledy do zákulisí týmů F1.
Sky nabídne ve vysílání předsezónní testySky rozšíří pokrytí Formule 1, fanoušci již nyní dostávají komplexní balíček zimních testovacích jízd. Všechny testovací relace v Bahrajnu budou vysílány živě od 12. do 14. března. To znamená, že diváci Sky budou mít možnost sledovat závodní vozy pro letošní sezonu naživo ještě před jejím startem.
RTL ukáže jen čtyři závodyČtyři závody Formule 1 bude vysílat německá satelitní stanice RTL. Které to jsou, je ale stále nejasné. Jedna věc je však přeci jen jistá, závody budou vysílány znovu s obvyklým týmem kolem bývalého šampiona Nica Rosberga.
Formule 1 s německými hvězdamiNěmecko se letos dočká řady změn, na start se postaví velká naděje Mick Schumacher, Sebastian Vettel přestoupil z Ferrari k Aston Martinu a po třiceti letech (!) RTL nebude vysílat bezplatně všechny závody. Už žádné nedělní odpoledne s tradičními moderátory Florianem Königem, Heiko Wasserem, Christianem Dannerem a Kaiem Ebelem, již žádné reklamy během závodu, ale také už žádná Formule 1 zdarma.
V Německu bude Sky jako výhradní televizní partner Formule 1 jedinou stanicí, která bude vysílat závody naživo. V roce 2020 se v Německu na Sky naladilo průměrně 510 000 lidí. Kolik z průměrných 3,98 milionu diváků přejde z vysílání RTL na Sky v době závodů se teprve uvidí.
Poradce Red Bullu Helmut Marko si myslí, že sledovanost Formule 1 poklesne: „Zkušenosti ukazují, že hodnocení publika po takové změně v první fázi dramaticky poklesne.“
Sky připravuje vlastní televizní kanál Sky Formula 1. K dispozici má být F1 od rána do noci, všechny tréninky, kvalifikace, závody, živě a bez reklamních přestávek. Sky také bude vysílat závody Formule 2, Formule 3 a Porsche Supercup. V přímém přenosu budou také tiskové konference s piloty ve čtvrtek, se šéfy týmů v pátek a s prvními třemi po kvalifikaci a závodě. Součástí programu budou také historické závody a speciální programy.
Komentátorem závodu bude Sascha Roos, jehož budou doplňovat jako experti bývalí piloti F1 Ralf Schumacher a Timo Glock. A Glock je jediný, kdo přešel z RTL na Sky.
Sky má platit za exkluzivní vysílací práva závodů Formule 1 v Německu hodně peněz, údajně čtyřikrát více než RTL. Zákazníci si proto již nemohou předplatit streamovací službu F1 TV.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.