Lawrence Stroll, majitel týmu F1 Aston Martin, popírá informace, že má být závodní stáj prodána čínské automobilce BYD, která již spolupracuje s Daimlerem v oblasti osobních automobilů.
"Informace ze zákulisí“ se objevila na čínském internetu. Automobilová skupina BYD (Build your Dreams) má mít údajně zájem o převzetí týmu Aston Martin a nabídla 4,1 miliardy britských liber (přibližně 4,65 miliardy euro). BYD v Číně spolupracuje ve společného podniku s akcionářem Aston Martinu Daimlerem a jeho cílem je dobýt trh s luxusními elektromobily v Evropě.
Zapojení se do F1 ale poněkud postrádá smysl, pokud se soustředíte na elektrickou mobilitu a vedení týmu Aston Martin informace popírá. "Lawrence Stroll je nazývá blbostmi a naprosto nepravdivými slovy,“ prohlásil mluvčí týmu Formule 1 pro Pitpass.
Lawrence Stroll v současné době drží přibližně pětadvacet procent akcií výrobce sportovních vozů Aston Martin se skupinou investorů a je vlastníkem stejnojmenného týmu Formule 1.
Podle oficiálního stanoviska Aston Martin vizionář a stratég Lawrence Stroll nemohl být projektem „nadšenější“ a pevně věří v „dlouhodobý úspěch“.
„Motorsport byl vždy důležitou součástí historie Aston Martin a jsme hrdí na to, že v tomto odkazu budeme pokračovat,“ řekl nedávno Stroll, který používá Formuli 1 jako marketingovou platformu.
Formule 1 je podle něj arénou, ve které soutěžily a slavily úspěchy mnohé z největších značek a výrobců automobilů: „Je to vzrušující výzva pro všechny zúčastněné a patří sem i Aston Martin.“
Aston Martin údajně jedná s hlavním závodním inženýrem Maxe Verstappena. Tento krok naznačuje možné posílení technického týmu v Silverstone.
Max Verstappen potvrdil, že už slyšel nový motor Red Bull Powertrains-Ford v chodu. Podle něj jde o důležitý krok v přípravách na novou éru Formule 1.
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.