Lawrence Stroll, majitel týmu F1 Aston Martin, popírá informace, že má být závodní stáj prodána čínské automobilce BYD, která již spolupracuje s Daimlerem v oblasti osobních automobilů.
"Informace ze zákulisí“ se objevila na čínském internetu. Automobilová skupina BYD (Build your Dreams) má mít údajně zájem o převzetí týmu Aston Martin a nabídla 4,1 miliardy britských liber (přibližně 4,65 miliardy euro). BYD v Číně spolupracuje ve společného podniku s akcionářem Aston Martinu Daimlerem a jeho cílem je dobýt trh s luxusními elektromobily v Evropě.
Zapojení se do F1 ale poněkud postrádá smysl, pokud se soustředíte na elektrickou mobilitu a vedení týmu Aston Martin informace popírá. "Lawrence Stroll je nazývá blbostmi a naprosto nepravdivými slovy,“ prohlásil mluvčí týmu Formule 1 pro Pitpass.
Lawrence Stroll v současné době drží přibližně pětadvacet procent akcií výrobce sportovních vozů Aston Martin se skupinou investorů a je vlastníkem stejnojmenného týmu Formule 1.
Podle oficiálního stanoviska Aston Martin vizionář a stratég Lawrence Stroll nemohl být projektem „nadšenější“ a pevně věří v „dlouhodobý úspěch“.
„Motorsport byl vždy důležitou součástí historie Aston Martin a jsme hrdí na to, že v tomto odkazu budeme pokračovat,“ řekl nedávno Stroll, který používá Formuli 1 jako marketingovou platformu.
Formule 1 je podle něj arénou, ve které soutěžily a slavily úspěchy mnohé z největších značek a výrobců automobilů: „Je to vzrušující výzva pro všechny zúčastněné a patří sem i Aston Martin.“
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.