Lawrence Stroll, majitel týmu F1 Aston Martin, popírá informace, že má být závodní stáj prodána čínské automobilce BYD, která již spolupracuje s Daimlerem v oblasti osobních automobilů.
"Informace ze zákulisí“ se objevila na čínském internetu. Automobilová skupina BYD (Build your Dreams) má mít údajně zájem o převzetí týmu Aston Martin a nabídla 4,1 miliardy britských liber (přibližně 4,65 miliardy euro). BYD v Číně spolupracuje ve společného podniku s akcionářem Aston Martinu Daimlerem a jeho cílem je dobýt trh s luxusními elektromobily v Evropě.
Zapojení se do F1 ale poněkud postrádá smysl, pokud se soustředíte na elektrickou mobilitu a vedení týmu Aston Martin informace popírá. "Lawrence Stroll je nazývá blbostmi a naprosto nepravdivými slovy,“ prohlásil mluvčí týmu Formule 1 pro Pitpass.
Lawrence Stroll v současné době drží přibližně pětadvacet procent akcií výrobce sportovních vozů Aston Martin se skupinou investorů a je vlastníkem stejnojmenného týmu Formule 1.
Podle oficiálního stanoviska Aston Martin vizionář a stratég Lawrence Stroll nemohl být projektem „nadšenější“ a pevně věří v „dlouhodobý úspěch“.
„Motorsport byl vždy důležitou součástí historie Aston Martin a jsme hrdí na to, že v tomto odkazu budeme pokračovat,“ řekl nedávno Stroll, který používá Formuli 1 jako marketingovou platformu.
Formule 1 je podle něj arénou, ve které soutěžily a slavily úspěchy mnohé z největších značek a výrobců automobilů: „Je to vzrušující výzva pro všechny zúčastněné a patří sem i Aston Martin.“
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.