McLaren patří historicky k těm nejúspěšnějším týmům formule 1. Celkově si připsal téměř 500 pódií, získal 182 vítězství v závodech, 8 Pohárů konstruktérů a 12 jezdeckých titulů. Pro všechny fanoušky McLarenu byly poslední sezóny poněkud smutné, avšak zdá se, že ve Wokingu svítá na lepší časy. Po protrápených sezónách s Hondou (2015-2017) se McLaren zlepšil. Prvním náznakem byly stupně vítězů Carlose Sainze z loňského závodu v Brazílii, ale opravdový zlom pro McLaren nastal až v této sezóně.
K poměrně velkému překvapení se letos McLaren umístil na 3. místě v Poháru konstruktérů a předčil třeba Ferrari nebo Racing Point s vozem, který je mnohými označován za kopii loňského vítězného Mercedesu a konečně i tovární tým svého dodavatele motorů Renault. Třetí místo mezi týmy nemůžeme rozhodně připsat náhodě, McLaren byl konzistentní, získal dvakrát stupně vítězů, přičemž v Itálii nebyl Sainz daleko od vítězství.
Významnou zásluhu na pokroku McLarenu má vedení stáje. Andreas Seidl má zkušenosti s vybudováním vítězného týmu a nastavením potřebné mentality, vždyť s Porsche vyhrál jako šéf týmu slavnou čtyřiadvacetihodinovku v Le Mans a i z rozhovorů čiší inteligence a pokora.
A Zak Brown? Jeden z nejpohodovějších šéfů týmu F1 vůbec. S jezdci má velmi vřelý a otevřený vztah a nezřídka s nimi vtipkuje. Právě dobrá atmosféra v týmu a realistická očekávání hodně pomohly.
„Doufám, že budou akcionáři rozumní a vedení ponechají beze změny. Bylo by velkou chybou zbavit se Browna anebo Seidla. Takže, pokud to čte nějaký akcionář McLarenu, buďte shovívaví a odpusťte Seidlovi a Brownovi nějakou tu případnou chybku, z dlouhodobého hlediska vám tihle dva hoši peníze vydělají,“ napsal německý deník FAZ na svých sportovních stránkách.
Co McLarenu poslední dvě sezóny bezpochyby pomáhalo, byli skvělí a spolupracující jezdci. Oba předváděli vyrovnané a velmi slušné výkony. Carlos Sainz jr. i Lando Norris jsou mimo okruh velmi dobří přátele, u videí ze zákulisí se člověk nemůže přestat smát.
Legendární je tweet, který Lando napsal Carlosovi, když se dozvěděl, že pro sezónu 2021 přestupuje k Ferrari: "Soy Lago." V překladu "Jsem jezero". Jste zmatení? Nejste sami, ani Carlos nepochopil, co tím Lando vlastně mínil. Až později mu vysvětlil, že vybrečel celé jezero slz, když se dozvěděl o jeho odchodu.
Pro další sezónu nastoupí do McLarenu několikanásobný vítěz závodů F1 Daniel Ricciardo. Stejně jako Lando i Daniel je velký vtipálek, takže si troufnu odhadnout, že si tihle dva budou velmi dobře rozumět, ale bude mezi nimi taková chemie jako mezi Carlosem a Landem?
Obávám se, že ne. Ricciardo přichází v pozici ostříleného jezdce, který se bude chtít ukázat a svého týmového kolegu pravidelně porážet. V Renaultu to měl Ricciardo s Oconem možná lehčí, ale v McLarenu bude minimálně zpočátku v méně výhodné pozici, bude si muset zvykat na nové auto, lidi a systém práce. A Lando také přirozeně nedá nic zadarmo. Oba budou chtít toho druhého porazit a na trati si nenechají ani centimetr.
McLaren mění pro sezónu 2021 dodavatele motorů. Po své anabázi s nespolehlivou a slabou Hondou se dohodli s Renaultem, který byl jako jediný ochoten týmu z Wokingu dodávat pohonné jednotky. Teď je situace jiná a McLaren se dohodl se svým bývalým partnerem Mercedesem. Zabudovat nový motor do vyladěného šasi jistě není jednoduché a může to ovlivnit celkovou konkurenceschopnost monopostu.
Ve prospěch McLarenu ale hraje fakt, že přecházejí ze zřejmě nejslabšího motoru na ten nejsilnější a nespolehlivější a také skutečnost, že technické oddělení mělo na změnu relativně dost času. Je nutné též zmínit, že stáj s Mercedesem v minulosti úzce spolupracovala a v roce 2013 používala první verzi hybridního agregátu.
Svět Formule 1 je zvědavý na to, jak se McLaren dokáže s novou výzvou poprat. Obhájit letošní třetí místo v Poháru konstruktérů bude jistě prvořadým cílem a hodně bude záležet na konkurenci, neboť ani ta nespí. Mezi nejrychlejší se bude jistě chtít vrátit Ferrari a prosadit se plánuje samozřejmě i Renault.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.