Red Bull mezi neúspěšným modelem RB20 a novým RB21 implementoval mnohem hlubší změny, než by se mohlo na první pohled zdát. Tým přistoupil k radikálním úpravám, které mají za cíl zlepšit výkon a stabilitu vozu v nadcházející sezóně.
Pierre Waché, technický ředitel Red Bullu, přiznal, že rozdíl mezi modelem RB21 a jeho předchůdcem je mnohem výraznější než změny, které tým provedl mezi vozy RB19 a posledním modelem. Tento komentář je překvapivý, vzhledem k tomu, jak výrazně se nový RB21 liší od vozu, který dominoval většině závodů v roce 2023 a vyhrál 21 z 22 velkých cen.
V průběhu těžké sezóny 2024 si tým z Milton Keynes přiznal, že při vývoji své konstrukční filozofie možná šel příliš daleko a experimentoval více, než bylo rozumné. V loňské sezóně se Red Bull potýkal s problémy, které vyplynuly ze změn v designu vozu. Tyto úpravy vedly k narušené rovnováze mezi přední a zadní částí vozu a k obtížím v kombinaci aerodynamiky a efektů podlahy.
Tým se nyní rozhodl pro změnu směru vývoje a zaměřil se na vytvoření stabilnějšího a lépe ovladatelného vozu pro nadcházející sezónu. To některé překvapilo, protože nový monopost na první pohled připomíná RB20.
„Myslím, že je to odlišnější než změny mezi RB19 a RB20, pokud jde o charakteristiky vozu,“ řekl Waché pro The Race, jak informuje RacingNews365. „Po sezóně u RB19 došlo k evoluci. Tvar RB20 byl výrazně jiný, ale koncept vozu zůstal stejný.
„Teď je ale jasné, že způsob, jakým získáváme rychlost a charakteristiku vozu, je úplně jiný. Abyste byli konkurenceschopní, musíte umět využít jeho potenciál v určitém okamžiku. Co nám změny pro rok 2025 dávají, je větší možnost jej znovu vyvážit. Trvá to více času pochopit, jaká je nejlepší možnost, a myslím, že to je proces, ve kterém se právě nacházíme.“
Při podrobnějším zkoumání se ukázalo, že změny provedené u RB21 byly daleko rozsáhlejší, než se původně zdálo, zejména pokud jde o změny, které proběhly pod karoserií.
Tento zásah měl částečně vliv na některé problémy se spolehlivostí, které Red Bull měl během předsezónních testů na okruhu v Bahrajnu, což vedlo k omezenému času na trati pro Maxe Verstappena a Liama Lawsona.
„I když vůz v tuto chvíli ještě neprokazuje požadovanou čistou rychlost, reaguje způsobem, jaký tým očekával, což znamená, že tým pod vedením Christiana Hornera nyní disponuje flexibilnějším vozem," informuje zmíněný web.
„Máme zpětnou vazbu, která odpovídá našim očekáváním, co se týče reakce vozu a rovnováhy. Vlastnosti vozu jsou nyní vyrovnanější, než byly v loňském roce, kdy auto mělo tendenci být více nestabilní,“ vysvětlil Waché.
„Ale myslím, že stále máme co dělat v tom, jak využít jeho potenciál. V současnosti je obtížné auto znovu vyvážit, ale zkoumáme různé možnosti,“ doplnil.
Skutečnou výkonnost všech monopostů zjistíme již příští víkend v australském Melbourne, kde se uskuteční první závod letošní sezóny.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.