Red Bull mezi neúspěšným modelem RB20 a novým RB21 implementoval mnohem hlubší změny, než by se mohlo na první pohled zdát. Tým přistoupil k radikálním úpravám, které mají za cíl zlepšit výkon a stabilitu vozu v nadcházející sezóně.
Pierre Waché, technický ředitel Red Bullu, přiznal, že rozdíl mezi modelem RB21 a jeho předchůdcem je mnohem výraznější než změny, které tým provedl mezi vozy RB19 a posledním modelem. Tento komentář je překvapivý, vzhledem k tomu, jak výrazně se nový RB21 liší od vozu, který dominoval většině závodů v roce 2023 a vyhrál 21 z 22 velkých cen.
V průběhu těžké sezóny 2024 si tým z Milton Keynes přiznal, že při vývoji své konstrukční filozofie možná šel příliš daleko a experimentoval více, než bylo rozumné. V loňské sezóně se Red Bull potýkal s problémy, které vyplynuly ze změn v designu vozu. Tyto úpravy vedly k narušené rovnováze mezi přední a zadní částí vozu a k obtížím v kombinaci aerodynamiky a efektů podlahy.
Tým se nyní rozhodl pro změnu směru vývoje a zaměřil se na vytvoření stabilnějšího a lépe ovladatelného vozu pro nadcházející sezónu. To některé překvapilo, protože nový monopost na první pohled připomíná RB20.
„Myslím, že je to odlišnější než změny mezi RB19 a RB20, pokud jde o charakteristiky vozu,“ řekl Waché pro The Race, jak informuje RacingNews365. „Po sezóně u RB19 došlo k evoluci. Tvar RB20 byl výrazně jiný, ale koncept vozu zůstal stejný.
„Teď je ale jasné, že způsob, jakým získáváme rychlost a charakteristiku vozu, je úplně jiný. Abyste byli konkurenceschopní, musíte umět využít jeho potenciál v určitém okamžiku. Co nám změny pro rok 2025 dávají, je větší možnost jej znovu vyvážit. Trvá to více času pochopit, jaká je nejlepší možnost, a myslím, že to je proces, ve kterém se právě nacházíme.“
Při podrobnějším zkoumání se ukázalo, že změny provedené u RB21 byly daleko rozsáhlejší, než se původně zdálo, zejména pokud jde o změny, které proběhly pod karoserií.
Tento zásah měl částečně vliv na některé problémy se spolehlivostí, které Red Bull měl během předsezónních testů na okruhu v Bahrajnu, což vedlo k omezenému času na trati pro Maxe Verstappena a Liama Lawsona.
„I když vůz v tuto chvíli ještě neprokazuje požadovanou čistou rychlost, reaguje způsobem, jaký tým očekával, což znamená, že tým pod vedením Christiana Hornera nyní disponuje flexibilnějším vozem," informuje zmíněný web.
„Máme zpětnou vazbu, která odpovídá našim očekáváním, co se týče reakce vozu a rovnováhy. Vlastnosti vozu jsou nyní vyrovnanější, než byly v loňském roce, kdy auto mělo tendenci být více nestabilní,“ vysvětlil Waché.
„Ale myslím, že stále máme co dělat v tom, jak využít jeho potenciál. V současnosti je obtížné auto znovu vyvážit, ale zkoumáme různé možnosti,“ doplnil.
Skutečnou výkonnost všech monopostů zjistíme již příští víkend v australském Melbourne, kde se uskuteční první závod letošní sezóny.
Cadillac oficiálně oznámil, že jeho piloty pro debut v F1 v roce 2026 budou Sergio Pérez a Valtteri Bottas. Tým sází na tuto zkušenou dvojici, aby co nejlépe zvládl náročný vstup do světového šampionátu.
Andrea Stella očekává, že druhá polovina sezony 2025 bude pro McLaren mnohem náročnější, zejména kvůli rostoucí síle soupeřů, především Ferrari. Po dominanci v první polovině roku si tým nemůže dovolit polevit a musí být připraven na tvrdý boj o každý bod.
Zkušený pilot Formule 1 Sergio Pérez se spojí s Valtterim Bottasem, když Cadillac nasadí tuto zkušenou dvojici do své debutové sezony v roce 2026.
Emerson Fittipaldi Jr., syn legendárního šampiona Formule 1, přiznal, že jeho obdiv k Maxu Verstappenovi se zrodil během kontroverzního finále sezony 2021 v Abú Dhabí.
Jolyon Palmer míní, že těsný bodový rozdíl mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim není jen odrazem jejich výkonů, ale i výsledkem štěstí. Podle něj Norrisovi v několika případech výrazně pomohly okolnosti, které mu umožnily zůstat v těsném kontaktu s týmovým kolegou.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.
S blížícím se oznámením jezdecké sestavy pro první sezónu týmu Cadillac ve Formuli 1 se podle očekávání tým přiklání ke zkušeným závodníkům. To zároveň značně snižuje šance mladého amerického jezdce Coltona Herty na místo v nové stáji.
Podle neoficiálních zpráv Ferrari připravuje při nadcházející Velké ceně Itálie v Monze speciální poctu k 50. výročí prvního titulu mistra světa Nikiho Laudy.
Lewis Hamilton zažil u Ferrari svůj nejúspěšnější začátek kariéry u nové stáje. Sedminásobný mistr světa zůstává přesto optimistický a věří v dlouhodobou vizi týmu.
Jacques Villeneuve je přesvědčen, že za nedávnou nadvládu Red Bullu stojí především Max Verstappen. Podle něj by si tým měl více uvědomovat, že současné úspěchy nejsou jen zásluhou technické převahy, ale hlavně vynikajících jezdeckých schopností své hvězdy.