Red Bull se v roce 2025 stal hlavním hráčem na trhu jezdců Formule 1. Přestože přestup Lewise Hamiltona do Ferrari způsobil rozruch, právě tým Bulls nakonec ovládl titulky.
Red Bull zažil turbulentní jezdeckou situaci před startem sezony 2025. Nejprve se spekulovalo o možném odchodu Maxe Verstappena, zejména po šokujícím přestupu Lewise Hamiltona do Ferrari. Nakonec však nizozemský šampion potvrdil setrvání u týmu. Mezitím se během loňské sezony v Racing Bulls bojovalo o druhé místo vedle Yukiho Tsunody – Daniel Ricciardo sice začal sezónu, ale pak ho nahradil Liam Lawson, který během šesti závodů přesvědčil vedení týmu.
Sergio Pérez měl také slibný start, ale postupně jeho výkony upadaly. Po letní přestávce bylo jasné, že jeho setrvání u Red Bullu je neudržitelné. Na místo vedle něj povýšil Lawson a do Racing Bulls nastoupil talentovaný Isack Hadjar, vicemistr F2. Red Bull tak znovu výrazně promíchal sestavy, čímž potvrdil svou agresivní politiku v jezdeckých změnách.
Red Bull by mohl v roce 2025 opět rozvířit situaci na poli trhu s jezdci. Podle Motorsport.com sice tým nedávno stabilizoval své sestavy, ale z dlouhodobého hlediska stále není nic jisté. Zatímco Max Verstappen je neotřesitelný, zbylí tři jezdci budou muset prokázat svou hodnotu. Do hry se navíc dere další talent – Arvid Lindblad.
Mladý Brit aktuálně září v juniorských sériích a Red Bull ho intenzivně připravuje na možný přesun do F1. Pokud se osvědčí v šampionátu F2, mohl by se do poloviny sezóny dostat do Racing Bulls. Navíc tým pro něj organizuje soukromé testy, aby získal potřebné body na superlicenci. Lindblad nedávno ovládl regionální šampionát Formule Oceánie, což by mu mělo pomoci přiblížit se splnění podmínek pro start ve Formuli 1.
Arvid Lindblad si dominantním způsobem zajistil titul dvě kola před koncem šampionátu, když ve 12 závodech získal šest vítězství, šest pole position a deset pódiových umístění. Jeho výkony vzbudily obrovský rozruch a Helmut Marko už v něm vidí budoucího mistra světa. Přestože je na podobné prognózy možná ještě brzy, Lindblad je považován za nejvýraznějšího jezdce aktuální sezóny F2.
Podle jednoho z novinářů vyvolává mladý Brit v paddocku podobné vzrušení jako kdysi Max Verstappen. Od roku 2014, kdy Red Bull přivedl nizozemského fenoména do F1, prý žádný jiný talent nevzbuzoval tolik očekávání. Spekuluje se také, že Red Bull aktivně tlačil na změny pravidel superlicence, aby Lindblad mohl co nejdříve závodit v F1. Osmnácté narozeniny oslaví v srpnu, ale věkový limit už by mu neměl stát v cestě.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.