Red Bull se v roce 2025 stal hlavním hráčem na trhu jezdců Formule 1. Přestože přestup Lewise Hamiltona do Ferrari způsobil rozruch, právě tým Bulls nakonec ovládl titulky.
Red Bull zažil turbulentní jezdeckou situaci před startem sezony 2025. Nejprve se spekulovalo o možném odchodu Maxe Verstappena, zejména po šokujícím přestupu Lewise Hamiltona do Ferrari. Nakonec však nizozemský šampion potvrdil setrvání u týmu. Mezitím se během loňské sezony v Racing Bulls bojovalo o druhé místo vedle Yukiho Tsunody – Daniel Ricciardo sice začal sezónu, ale pak ho nahradil Liam Lawson, který během šesti závodů přesvědčil vedení týmu.
Sergio Pérez měl také slibný start, ale postupně jeho výkony upadaly. Po letní přestávce bylo jasné, že jeho setrvání u Red Bullu je neudržitelné. Na místo vedle něj povýšil Lawson a do Racing Bulls nastoupil talentovaný Isack Hadjar, vicemistr F2. Red Bull tak znovu výrazně promíchal sestavy, čímž potvrdil svou agresivní politiku v jezdeckých změnách.
Red Bull by mohl v roce 2025 opět rozvířit situaci na poli trhu s jezdci. Podle Motorsport.com sice tým nedávno stabilizoval své sestavy, ale z dlouhodobého hlediska stále není nic jisté. Zatímco Max Verstappen je neotřesitelný, zbylí tři jezdci budou muset prokázat svou hodnotu. Do hry se navíc dere další talent – Arvid Lindblad.
Mladý Brit aktuálně září v juniorských sériích a Red Bull ho intenzivně připravuje na možný přesun do F1. Pokud se osvědčí v šampionátu F2, mohl by se do poloviny sezóny dostat do Racing Bulls. Navíc tým pro něj organizuje soukromé testy, aby získal potřebné body na superlicenci. Lindblad nedávno ovládl regionální šampionát Formule Oceánie, což by mu mělo pomoci přiblížit se splnění podmínek pro start ve Formuli 1.
Arvid Lindblad si dominantním způsobem zajistil titul dvě kola před koncem šampionátu, když ve 12 závodech získal šest vítězství, šest pole position a deset pódiových umístění. Jeho výkony vzbudily obrovský rozruch a Helmut Marko už v něm vidí budoucího mistra světa. Přestože je na podobné prognózy možná ještě brzy, Lindblad je považován za nejvýraznějšího jezdce aktuální sezóny F2.
Podle jednoho z novinářů vyvolává mladý Brit v paddocku podobné vzrušení jako kdysi Max Verstappen. Od roku 2014, kdy Red Bull přivedl nizozemského fenoména do F1, prý žádný jiný talent nevzbuzoval tolik očekávání. Spekuluje se také, že Red Bull aktivně tlačil na změny pravidel superlicence, aby Lindblad mohl co nejdříve závodit v F1. Osmnácté narozeniny oslaví v srpnu, ale věkový limit už by mu neměl stát v cestě.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.