Tým Alpine podle zákulisních informací řeší možnou jezdeckou rošádu – hned po nadcházející Velké ceně Emilia Romagna by mohl Jacka Doohana nahradit argentinský talent Franco Colapinto.
Jack Doohan zažívá v barvách Alpine další těžkou sezónu – závod v Miami nedokončil, když kolidoval hned v prvním kole a dál zůstává bez jediného bodu. Po šesti velkých cenách je tak jedním ze čtyř jezdců, kteří letos zatím nebodovali, spolu s Fernandem Alonsem, Gabrielem Bortoletem a Liamem Lawsonem.
Zatímco Lawson byl Red Bullem přeřazen do sesterského týmu Racing Bulls, Doohan podle zákulisních spekulací takovou možnost mít nemusí – v zákulisí už je připraven Franco Colapinto, který od zimy čeká na šanci.
Tým Alpine podle zákulisních informací zvažuje výměnu Jacka Doohana za Franca Colapinta už po nadcházející Velké ceně Emilia Romagna. Vedení stáje údajně neřeší, zda k výměně dojde, ale kdy přesně k ní přistoupí.
Jack Doohan v Miami opět nezazářil. V kvalifikaci sprintu ho připravil o šanci na poslední měřené kolo zmatek v boxové uličce, což komentoval viditelně rozladěně. V samotném sprintu se mu nepodařilo posunout vpřed, přesto dokázal v hlavní kvalifikaci porazit týmového kolegu Pierra Gaslyho a probojoval se do druhé části kvalifikace.
Pozitivní momenty ale rychle skončily. Hned v první zatáčce závodu došlo ke kolizi s Liamem Lawsonem, která znamenala konec nadějí pro oba jezdce. Doohan musel odstoupit kvůli poškození svého monopostu.
Rezervní jezdec Franco Colapinto, který je v týmu od zimní přestávky na hostování z Williamsu, byl dosud v pozici náhradníka. Jak ale naznačil Flavio Briatore, mohl by Argentince tým zařadit do sestavy už pro závod v Imole.
Podle zákulisních zdrojů F1 je v garáži Alpine cítit zřetelný posun. „Výměna mezi Colapintem a Doohanem je otázkou kdy, ne jestli,“ uvedl nejmenovaný insider.
Alpine údajně zvažoval nasadit Colapinta už dříve, kdyby hrozil jeho odchod ke konkurenci. Zájem Red Bullu však nakonec vyprchal a Colapinto tak zůstává k dispozici právě Alpinu.
Jack Doohan je pod stále větším tlakem kvůli svým výsledkům i postavení v týmu Alpine, kde o jeho budoucnosti panují pochybnosti od debutu v Abú Zabí. Sám Australan přiznal frustraci po nedokončeném závodě v Miami: „Byl to těžký konec víkendu. Neměli jsme kam uhnout, došlo ke kontaktu s Lawsonem a vůz jsme museli odstavit.“
Situaci Doohanovi neusnadnilo ani to, že Alpine během zimy přivedl několik rezervních jezdců, včetně Franca Colapinta, který se nyní jeví jako hlavní kandidát na případnou výměnu. Šéf týmu Oliver Oakes sice ocenil Doohanovu psychickou odolnost, avšak s Flaviem Briatorem dosud neposkytli jezdcovi dlouhodobé záruky.
V zákulisí navíc sílí zájem o jiná jména. Colapinto má šanci už pro Velkou cenu Emilia Romagna a za zavřenými dveřmi zaujal i mladý Paul Aron, který si podle zdrojů z týmu řekl o pozornost před svým potenciálním debutem ve Formuli 1.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.