Test pneumatik Pirelli na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya ve středu zakončili Lewis Hamilton, Charles Leclerc a Oscar Piastri, kteří si vyzkoušeli nové pneumatiky pro sezónu 2026.
V rámci testu Pirelli na okruhu v Barceloně ve středu pokračovali Lewis Hamilton, Charles Leclerc a Oscar Piastri ve vývoji pneumatik pro sezonu 2026.
Duo Ferrari Hamilton a Leclerc jezdili s vozy SF-24 specifikace 2024, zatímco Piastri usedl do McLarenu MCL60 z roku 2023. Všechny vozy byly upraveny tak, aby odpovídaly prototypům nových pneumatik, které budou o 25 milimetrů užší vpředu a o 30 milimetrů vzadu.
Leclerc dosáhl nejlepšího času dne – 1:14,971 s při 74 kolech, Piastri zajel 1:15,815 s a absolvoval 152 kol, zatímco Hamilton s časem 1:16,759 s uzavřel test po 74 kolech.
Pirelli však upozornilo, že tyto časy nemají žádný skutečný význam kvůli rozdílným pracovním programům, které piloti během testu sledovali.
Mario Isola, ředitel Pirelli Motorsport, ocenil test pneumatik, který se odehrál na okruhu v Barceloně. Podle jeho slov: „Byla to velmi užitečná část, zejména pokud jde o srovnání mezi různými konstrukcemi pro příští sezónu, stejně jako experimentování s některými směsmi z tvrdšího konce nabídky.“ Testování na barcelonském okruhu bylo obzvlášť cenné, protože tento okruh je pro pneumatiky jedním z nejnáročnějších, s vysokou energií a rychlým opotřebením. To poskytlo cenné údaje pro budoucí vývoj pneumatik.
Isola pokračoval: „Barcelonský okruh je známý jako jeden z nejnáročnějších na pneumatiky z hlediska vynaložené energie a degradace, proto informace, které jsme shromáždili během těchto dvou rušných dnů, budou velmi důležité pro budoucí vývoj této generace pneumatik.“ Pro Pirelli je každé testování klíčové pro to, aby byly pneumatiky připravené na náročné podmínky, které čekají týmy během závodní sezóny.
Na závěr poděkoval Isola týmům, které se zúčastnily testu: „Je to opravdu náročný začátek roku se čtyřmi testy ještě před začátkem sezóny a chci poděkovat všem týmům, které s námi pracují, protože víme, jak jsou v tuto chvíli zaneprázdněné.“ Další testování je naplánováno na Circuito de Jerez, kde se mezi 13. a 14. únorem představí Alpine, McLaren a Mercedes.
Ferrari nasadí před VC Španělska nové přední křídlo, které má zvýšit výkon a splnit přísnější pravidla FIA. Charles Leclerc přiznává, že tým zaostává, ale věří, že Barcelona může být klíčovým bodem sezóny, přičemž varuje, že náskok konkurence může být příliš velký, pokud vylepšení nefunguje.
Řetězec veganských hamburgerů Neat Burger, do kterého investovali Lewis Hamilton a Leonardo DiCaprio, končí svou činnost. Důvodem jsou vysoké finanční ztráty a zánik až 150 pracovních míst.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se po nepovedeném víkendu v Saúdské Arábii postavil za Lewise Hamiltona. V emotivním vystoupení dal jasně najevo, že i přes pomalejší rozjezd sezony má v sedminásobném šampionovi naprostou důvěru.
Oscar Piastri ve své třetí sezoně již vede šampionát Formule 1. Na cestě za titulem mu pomáhá Mark Webber, který vkládá do mladého talentu vše, co jemu samotnému kdysi k vysněné koruně chybělo.
Trest pro Maxe Verstappena za incident s Piastrim při Velké ceně Saúdské Arábie rozvířil vášně napříč paddockem. Zatímco část fanoušků i expertů souhlasí s penalizací, Red Bull má jasno – podle Helmuta Marka byl trest přehnaný a nespravedlivý. „Kam měl jako uhnout?“ rozčiluje se poradce rakouské stáje.
Mezinárodní automobilová federace FIA vydala oficiální stanovisko k incidentu, který se týkal Maxe Verstappena během uplynulé Velké ceny Saúdské Arábie.
Od chvíle, kdy Lewis Hamilton oznámil přestup k Ferrari, se mu v letošní sezoně formule 1 nedaří. Sedminásobný mistr světa zatím marně hledá formu – jediným světlejším momentem bylo vítězství ve sprintu v Číně. Jinak se čtyřicetiletý Brit trápí: páté místo v Bahrajnu a sedmé v Saúdské Arábii mu na klidu nepřidaly.
Mercedes po slibném začátku sezony v Džiddě tvrdě narazil, když Russell a Antonelli dojeli až pátý a šestý. Šéf týmu Toto Wolff označil závod za „nejhorší výkon roku“ a tým nyní hledá příčiny propadu tempa.
Lando Norris po závodě v Džiddě upozornil, že McLaren nemá takový náskok, jak si někteří myslí. Britský jezdec navíc poprvé v sezoně přišel o vedení v šampionátu, když ho předstihl týmový kolega Oscar Piastri.
Max Verstappen sice odstartoval do závodu v Džiddě z pole position, ale nakonec se musel spokojit až s druhým místem. Na jeho výsledek měl zásadní vliv trest, který obdržel za incident v úvodním kole s novým lídrem šampionátu Oscarem Piastrim.
Penalizace Maxe Verstappena za neoprávněný zisk výhody po projetí únikové zóny, což umožnilo Oscaru Piastrimu převzít vedení a získat vítězství, se stala zásadním momentem Velké ceny saúdské Arábie. Tento incident vyvolal kontroverze a diskuse, přičemž McLaren CEO Zak Brown považoval penalizaci za zaslouženou.
Jezdec Red Bullu Max Verstappen se v Saúdské Arábii ocitl pod drobnohledem kvůli manévru, který se stal předmětem diskusí.