Test pneumatik Pirelli na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya ve středu zakončili Lewis Hamilton, Charles Leclerc a Oscar Piastri, kteří si vyzkoušeli nové pneumatiky pro sezónu 2026.
V rámci testu Pirelli na okruhu v Barceloně ve středu pokračovali Lewis Hamilton, Charles Leclerc a Oscar Piastri ve vývoji pneumatik pro sezonu 2026.
Duo Ferrari Hamilton a Leclerc jezdili s vozy SF-24 specifikace 2024, zatímco Piastri usedl do McLarenu MCL60 z roku 2023. Všechny vozy byly upraveny tak, aby odpovídaly prototypům nových pneumatik, které budou o 25 milimetrů užší vpředu a o 30 milimetrů vzadu.
Leclerc dosáhl nejlepšího času dne – 1:14,971 s při 74 kolech, Piastri zajel 1:15,815 s a absolvoval 152 kol, zatímco Hamilton s časem 1:16,759 s uzavřel test po 74 kolech.
Pirelli však upozornilo, že tyto časy nemají žádný skutečný význam kvůli rozdílným pracovním programům, které piloti během testu sledovali.
Mario Isola, ředitel Pirelli Motorsport, ocenil test pneumatik, který se odehrál na okruhu v Barceloně. Podle jeho slov: „Byla to velmi užitečná část, zejména pokud jde o srovnání mezi různými konstrukcemi pro příští sezónu, stejně jako experimentování s některými směsmi z tvrdšího konce nabídky.“ Testování na barcelonském okruhu bylo obzvlášť cenné, protože tento okruh je pro pneumatiky jedním z nejnáročnějších, s vysokou energií a rychlým opotřebením. To poskytlo cenné údaje pro budoucí vývoj pneumatik.
Isola pokračoval: „Barcelonský okruh je známý jako jeden z nejnáročnějších na pneumatiky z hlediska vynaložené energie a degradace, proto informace, které jsme shromáždili během těchto dvou rušných dnů, budou velmi důležité pro budoucí vývoj této generace pneumatik.“ Pro Pirelli je každé testování klíčové pro to, aby byly pneumatiky připravené na náročné podmínky, které čekají týmy během závodní sezóny.
Na závěr poděkoval Isola týmům, které se zúčastnily testu: „Je to opravdu náročný začátek roku se čtyřmi testy ještě před začátkem sezóny a chci poděkovat všem týmům, které s námi pracují, protože víme, jak jsou v tuto chvíli zaneprázdněné.“ Další testování je naplánováno na Circuito de Jerez, kde se mezi 13. a 14. únorem představí Alpine, McLaren a Mercedes.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.