Test pneumatik Pirelli na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya ve středu zakončili Lewis Hamilton, Charles Leclerc a Oscar Piastri, kteří si vyzkoušeli nové pneumatiky pro sezónu 2026.
V rámci testu Pirelli na okruhu v Barceloně ve středu pokračovali Lewis Hamilton, Charles Leclerc a Oscar Piastri ve vývoji pneumatik pro sezonu 2026.
Duo Ferrari Hamilton a Leclerc jezdili s vozy SF-24 specifikace 2024, zatímco Piastri usedl do McLarenu MCL60 z roku 2023. Všechny vozy byly upraveny tak, aby odpovídaly prototypům nových pneumatik, které budou o 25 milimetrů užší vpředu a o 30 milimetrů vzadu.
Leclerc dosáhl nejlepšího času dne – 1:14,971 s při 74 kolech, Piastri zajel 1:15,815 s a absolvoval 152 kol, zatímco Hamilton s časem 1:16,759 s uzavřel test po 74 kolech.
Pirelli však upozornilo, že tyto časy nemají žádný skutečný význam kvůli rozdílným pracovním programům, které piloti během testu sledovali.
Mario Isola, ředitel Pirelli Motorsport, ocenil test pneumatik, který se odehrál na okruhu v Barceloně. Podle jeho slov: „Byla to velmi užitečná část, zejména pokud jde o srovnání mezi různými konstrukcemi pro příští sezónu, stejně jako experimentování s některými směsmi z tvrdšího konce nabídky.“ Testování na barcelonském okruhu bylo obzvlášť cenné, protože tento okruh je pro pneumatiky jedním z nejnáročnějších, s vysokou energií a rychlým opotřebením. To poskytlo cenné údaje pro budoucí vývoj pneumatik.
Isola pokračoval: „Barcelonský okruh je známý jako jeden z nejnáročnějších na pneumatiky z hlediska vynaložené energie a degradace, proto informace, které jsme shromáždili během těchto dvou rušných dnů, budou velmi důležité pro budoucí vývoj této generace pneumatik.“ Pro Pirelli je každé testování klíčové pro to, aby byly pneumatiky připravené na náročné podmínky, které čekají týmy během závodní sezóny.
Na závěr poděkoval Isola týmům, které se zúčastnily testu: „Je to opravdu náročný začátek roku se čtyřmi testy ještě před začátkem sezóny a chci poděkovat všem týmům, které s námi pracují, protože víme, jak jsou v tuto chvíli zaneprázdněné.“ Další testování je naplánováno na Circuito de Jerez, kde se mezi 13. a 14. únorem představí Alpine, McLaren a Mercedes.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.