Test pneumatik Pirelli na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya ve středu zakončili Lewis Hamilton, Charles Leclerc a Oscar Piastri, kteří si vyzkoušeli nové pneumatiky pro sezónu 2026.
V rámci testu Pirelli na okruhu v Barceloně ve středu pokračovali Lewis Hamilton, Charles Leclerc a Oscar Piastri ve vývoji pneumatik pro sezonu 2026.
Duo Ferrari Hamilton a Leclerc jezdili s vozy SF-24 specifikace 2024, zatímco Piastri usedl do McLarenu MCL60 z roku 2023. Všechny vozy byly upraveny tak, aby odpovídaly prototypům nových pneumatik, které budou o 25 milimetrů užší vpředu a o 30 milimetrů vzadu.
Leclerc dosáhl nejlepšího času dne – 1:14,971 s při 74 kolech, Piastri zajel 1:15,815 s a absolvoval 152 kol, zatímco Hamilton s časem 1:16,759 s uzavřel test po 74 kolech.
Pirelli však upozornilo, že tyto časy nemají žádný skutečný význam kvůli rozdílným pracovním programům, které piloti během testu sledovali.
Mario Isola, ředitel Pirelli Motorsport, ocenil test pneumatik, který se odehrál na okruhu v Barceloně. Podle jeho slov: „Byla to velmi užitečná část, zejména pokud jde o srovnání mezi různými konstrukcemi pro příští sezónu, stejně jako experimentování s některými směsmi z tvrdšího konce nabídky.“ Testování na barcelonském okruhu bylo obzvlášť cenné, protože tento okruh je pro pneumatiky jedním z nejnáročnějších, s vysokou energií a rychlým opotřebením. To poskytlo cenné údaje pro budoucí vývoj pneumatik.
Isola pokračoval: „Barcelonský okruh je známý jako jeden z nejnáročnějších na pneumatiky z hlediska vynaložené energie a degradace, proto informace, které jsme shromáždili během těchto dvou rušných dnů, budou velmi důležité pro budoucí vývoj této generace pneumatik.“ Pro Pirelli je každé testování klíčové pro to, aby byly pneumatiky připravené na náročné podmínky, které čekají týmy během závodní sezóny.
Na závěr poděkoval Isola týmům, které se zúčastnily testu: „Je to opravdu náročný začátek roku se čtyřmi testy ještě před začátkem sezóny a chci poděkovat všem týmům, které s námi pracují, protože víme, jak jsou v tuto chvíli zaneprázdněné.“ Další testování je naplánováno na Circuito de Jerez, kde se mezi 13. a 14. únorem představí Alpine, McLaren a Mercedes.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce
Během bujarých oslav po Velké ceně Nizozemska se jezdci týmu Racing Bulls, Isacku Hadjarovi, rozlomila trofej za třetí místo. Hadjar se v tu chvíli fotil se svým týmem, když se trofej vlivem tlaku rozlomila.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur potvrdil, že Andrea Kimi Antonelli po kolizi s Charlesem Leclercem osobně navštívil garáž a omluvil se týmu.
Toto Wolff hájí Kimiho Antonelliho po kolizi s Charlesem Leclercem a zdůrazňuje, že odvážné manévry jsou součástí jeho růstu.
Carlos Sainz oznámil, že se jako člen představenstva GPDA hodlá zasadit o zlepšení úrovně rozhodování komisařů, které označil za „nepřijatelné“. Chce prostřednictvím své pozice přispět k transparentnějším a spravedlivějším pravidlům pro všechny jezdce.
Po odstoupení v Zandvoortu zůstává Lando Norris pro McLaren klíčovým jezdcem v boji šampionátu jezdců a šéf týmu Andrea Stella věří, že nyní může ukázat svůj plný potenciál.