Test pneumatik Pirelli na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya ve středu zakončili Lewis Hamilton, Charles Leclerc a Oscar Piastri, kteří si vyzkoušeli nové pneumatiky pro sezónu 2026.
V rámci testu Pirelli na okruhu v Barceloně ve středu pokračovali Lewis Hamilton, Charles Leclerc a Oscar Piastri ve vývoji pneumatik pro sezonu 2026.
Duo Ferrari Hamilton a Leclerc jezdili s vozy SF-24 specifikace 2024, zatímco Piastri usedl do McLarenu MCL60 z roku 2023. Všechny vozy byly upraveny tak, aby odpovídaly prototypům nových pneumatik, které budou o 25 milimetrů užší vpředu a o 30 milimetrů vzadu.
Leclerc dosáhl nejlepšího času dne – 1:14,971 s při 74 kolech, Piastri zajel 1:15,815 s a absolvoval 152 kol, zatímco Hamilton s časem 1:16,759 s uzavřel test po 74 kolech.
Pirelli však upozornilo, že tyto časy nemají žádný skutečný význam kvůli rozdílným pracovním programům, které piloti během testu sledovali.
Mario Isola, ředitel Pirelli Motorsport, ocenil test pneumatik, který se odehrál na okruhu v Barceloně. Podle jeho slov: „Byla to velmi užitečná část, zejména pokud jde o srovnání mezi různými konstrukcemi pro příští sezónu, stejně jako experimentování s některými směsmi z tvrdšího konce nabídky.“ Testování na barcelonském okruhu bylo obzvlášť cenné, protože tento okruh je pro pneumatiky jedním z nejnáročnějších, s vysokou energií a rychlým opotřebením. To poskytlo cenné údaje pro budoucí vývoj pneumatik.
Isola pokračoval: „Barcelonský okruh je známý jako jeden z nejnáročnějších na pneumatiky z hlediska vynaložené energie a degradace, proto informace, které jsme shromáždili během těchto dvou rušných dnů, budou velmi důležité pro budoucí vývoj této generace pneumatik.“ Pro Pirelli je každé testování klíčové pro to, aby byly pneumatiky připravené na náročné podmínky, které čekají týmy během závodní sezóny.
Na závěr poděkoval Isola týmům, které se zúčastnily testu: „Je to opravdu náročný začátek roku se čtyřmi testy ještě před začátkem sezóny a chci poděkovat všem týmům, které s námi pracují, protože víme, jak jsou v tuto chvíli zaneprázdněné.“ Další testování je naplánováno na Circuito de Jerez, kde se mezi 13. a 14. únorem představí Alpine, McLaren a Mercedes.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.