Carlos Sainz, který se připojil k Williamsu, by mohl mít na tento tým podobný vliv, jaký měl přestup Lewise Hamiltona do Ferrari nebo Adrian Neweyho do Aston Martinu. I když jde o silná tvrzení, pro tým, který dlouhodobě zápasí s výsledky, jsou zkušenosti bývalého pilota Ferrari a McLarenu neocenitelné. Tento názor sdílí i šéf Williamsu James Vowles.
James Vowles už před příchodem Carlose Sainze věděl, že tento závodník přinese do týmu nejen zkušenosti, ale i obrovskou pracovní morálku a odhodlání. Sainz přichází do Williamsu s množstvím nápadů, které by mohly posunout tým vpřed. Ačkoliv je otázka, jak daleko se mohou tyto nápady realizovat vzhledem k omezeným zdrojům a možnostem Williamsu, Vowles je z prvních dnů spolupráce viditelně nadšený.
James Vowles o Carlu Sainzovi pro Autosport řekl: „Užívá si toho,“ a dodal, „Bylo to vidět od chvíle, kdy v Abú Dhabí nasedl do auta. Jeho mysl se okamžitě přepnula. Toto je místo, kde chce být, a toto chce dělat. Je součástí našeho úspěšného příběhu a dokonale do něj zapadá.“ Vowles vyjádřil svou spokojenost s tím, jak Sainz zapadl do týmu a jak jeho přítomnost okamžitě pozitivně ovlivnila atmosféru a přístup ke spolupráci.
James Vowles o Carlu Sainzovi řekl: „Je to brilantní osobnost, která s sebou přináší nejen zkušenosti vítěze velkých cen, ale také touhu a odhodlání pomoci Williamsu k úspěchu. Byl jsem s ním a Alexem v továrně tři nebo čtyři hodiny. Jen jsme se bavili o našich plánech na letošní rok, co jsme změnili a kam směřujeme.“ Vowles tak zdůraznil, jak důležitý je pro tým nejen Sainzův vítězný duch, ale i jeho schopnost přinášet konstruktivní nápady a sdílet vize pro budoucnost.
Carlos Sainz, stejně jako všichni piloti, dorazil poprvé do továrny Williams v druhé polovině ledna, což je pro každého jezdce při změně týmu nezapomenutelný okamžik. A Williams prý nezklamal. „Jeho přínos, stejně jako Alexův, je pro posun týmu vpřed nesmírně důležitý. Dostali jsme se do fáze, kdy už nebojujeme o velká zlepšení, ale hledáme detaily a tisíciny vteřiny. Během krátkých týdnů přinesl skvělou pozitivní dynamiku svými myšlenkami, koncepty a nápady na zlepšení,“ prohlásil šéf týmu James Vowles.
Sainz, jenž se po Jackym Ickxovi, Alainovi Prostovi a Nigelu Mansellovi stane čtvrtým pilotem, který působil ve všech třech tradičních týmech Ferrari, McLaren a Williams, se rozhodl pro Williams, přestože nepatří do některého z top týmů. „Nenechává kámen na kameni. Na kanálu F1 zveřejnili statistiku, která ukazuje, kde se Carlosovy týmy nacházely před jeho příchodem, a kam se dostaly po něm. To není náhoda. Je neuvěřitelně pracovitý, precizní a spolu s ním přichází úspěch. Chce, abychom byli úspěšní i my,“ dodal Vowles.
Toto Wolff má jasnou vizi pro budoucnost týmu Mercedes. Po příchodu mladého Antonelliho, v kombinaci s novou značkou, chce tým znovu zaujmout místo na vrcholu Formule 1 a začít znovu vyhrávat.
Lewis Hamilton zůstává nejoblíbenějším jezdcem ve světě Formule 1, a to v takové míře, že jeho fanouškovská základna překračuje i hranice rivalit. Bývalý mistr světa Nico Rosberg prozradil, že jeho vlastní dcery fandí čerstvé posile Ferrari, čímž naznačil, že Hamiltonova popularita sahá až do jeho nejbližšího okolí.
Šéf Mercedesu Toto Wolff prozradil, že když se slavný pilot dozvěděl o novém partnerství týmu s Adidas pro sezónu F1 2025, střídaly se u něj slzy se smíchem.
Piero Ferrari, syn slavného Enza Ferrariho, podle PlanetF1 jasně odmítl spekulace, že by Lewis Hamilton přišel do Scuderie příliš pozdě. Podle něj má britský šampion stále co nabídnout a věk není překážkou úspěchu.
Jenson Button prošel během své kariéry ve Formuli 1 mnoha výzvami, a zatímco v roce 2007 závodil za Hondu, jeho šance na úspěch byly minimální.
Sledování Formule 1 by se v USA mohlo brzy změnit. Kromě tradičních televizních kanálů a služby F1 TV se do boje o vysílací práva údajně zapojí i Netflix. Pokud uspěje, fanoušci by mohli závody sledovat přímo na populární streamovací platformě.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari způsobil nevídaný zájem o soukromé testování formule 1, který překonal všechny dosavadní reakce na přestupy jiných jezdců.
Max Verstappen už čtyři roky dominuje Formuli 1 a stejnou nadvládu si drží i ve výši svého platu. Podle serveru Racing News 365 si v nadcházející sezóně přijde na 65 milionů dolarů, tedy více než 1,5 miliardy korun. Těsně za ním je Lewis Hamilton, který si ve Ferrari vydělá o pět milionů méně. Tyto částky však představují pouze základní mzdu – nezahrnují bonusy, příjmy z reklamy ani další komerční aktivity jezdců.
Sebastian Vettel a Lewis Hamilton patřili k největším rivalům moderní éry Formule 1. Během patnácti let soupeření na trati mezi nimi nechyběly napínavé momenty, ostré souboje ani slovní přestřelky.
Sauber Motorsport otevře v tomto roce nové technické centrum ve Velké Británii, což je klíčový krok v jejich přípravách na přechod k Audi jako oficiálnímu továrnímu týmu ve Formuli 1 od roku 2026.
Bitva o titul ve Formuli 1 v roce 2025 bude extrémně těsná. Každý detail může rozhodnout, a i když je to ve světě F1 běžné, letošní sezóna slibuje být ještě napínavější než kdy dřív.
Carlos Sainz prozradil, co ho přimělo spojit svou budoucnost s Williamsem. Klíčovou roli sehrály dvě věci – ambiciózní projekt a lidé v týmu, kteří ho okamžitě nadchli.