Carlos Sainz, který se připojil k Williamsu, by mohl mít na tento tým podobný vliv, jaký měl přestup Lewise Hamiltona do Ferrari nebo Adrian Neweyho do Aston Martinu. I když jde o silná tvrzení, pro tým, který dlouhodobě zápasí s výsledky, jsou zkušenosti bývalého pilota Ferrari a McLarenu neocenitelné. Tento názor sdílí i šéf Williamsu James Vowles.
James Vowles už před příchodem Carlose Sainze věděl, že tento závodník přinese do týmu nejen zkušenosti, ale i obrovskou pracovní morálku a odhodlání. Sainz přichází do Williamsu s množstvím nápadů, které by mohly posunout tým vpřed. Ačkoliv je otázka, jak daleko se mohou tyto nápady realizovat vzhledem k omezeným zdrojům a možnostem Williamsu, Vowles je z prvních dnů spolupráce viditelně nadšený.
James Vowles o Carlu Sainzovi pro Autosport řekl: „Užívá si toho,“ a dodal, „Bylo to vidět od chvíle, kdy v Abú Dhabí nasedl do auta. Jeho mysl se okamžitě přepnula. Toto je místo, kde chce být, a toto chce dělat. Je součástí našeho úspěšného příběhu a dokonale do něj zapadá.“ Vowles vyjádřil svou spokojenost s tím, jak Sainz zapadl do týmu a jak jeho přítomnost okamžitě pozitivně ovlivnila atmosféru a přístup ke spolupráci.
James Vowles o Carlu Sainzovi řekl: „Je to brilantní osobnost, která s sebou přináší nejen zkušenosti vítěze velkých cen, ale také touhu a odhodlání pomoci Williamsu k úspěchu. Byl jsem s ním a Alexem v továrně tři nebo čtyři hodiny. Jen jsme se bavili o našich plánech na letošní rok, co jsme změnili a kam směřujeme.“ Vowles tak zdůraznil, jak důležitý je pro tým nejen Sainzův vítězný duch, ale i jeho schopnost přinášet konstruktivní nápady a sdílet vize pro budoucnost.
Carlos Sainz, stejně jako všichni piloti, dorazil poprvé do továrny Williams v druhé polovině ledna, což je pro každého jezdce při změně týmu nezapomenutelný okamžik. A Williams prý nezklamal. „Jeho přínos, stejně jako Alexův, je pro posun týmu vpřed nesmírně důležitý. Dostali jsme se do fáze, kdy už nebojujeme o velká zlepšení, ale hledáme detaily a tisíciny vteřiny. Během krátkých týdnů přinesl skvělou pozitivní dynamiku svými myšlenkami, koncepty a nápady na zlepšení,“ prohlásil šéf týmu James Vowles.
Sainz, jenž se po Jackym Ickxovi, Alainovi Prostovi a Nigelu Mansellovi stane čtvrtým pilotem, který působil ve všech třech tradičních týmech Ferrari, McLaren a Williams, se rozhodl pro Williams, přestože nepatří do některého z top týmů. „Nenechává kámen na kameni. Na kanálu F1 zveřejnili statistiku, která ukazuje, kde se Carlosovy týmy nacházely před jeho příchodem, a kam se dostaly po něm. To není náhoda. Je neuvěřitelně pracovitý, precizní a spolu s ním přichází úspěch. Chce, abychom byli úspěšní i my,“ dodal Vowles.
Franz Tost označil Aston Martin za tým s velkým potenciálem do budoucna díky příchodu Adriana Neweyho, Andyho Cowella a blížící se spolupráci s Hondou.
Alex Brundle analyzoval styl jízdy Lewise Hamiltona a zjistil, že jeho agresivní brzdění ve vysokorychlostních zatáčkách může být problémem pro stabilitu Ferrari SF-25. Tento rozdíl v přístupu k brzdám mezi ním a Charlesem Leclercem vysvětluje některé z jeho potíží s novým vozem.
Christian Horner odmítl tvrzení Tota Wolffa, že obavy ohledně motorů byly na program Komise F1 přidány na poslední chvíli jako "vtip". Podle Hornera jde o dlouhodobé téma, které bylo opakovaně diskutováno, nikoli novou stížnost.
Tento víkend se ve Miami uskuteční druhý sprintový závod letošní sezony Formule 1. Po šestitýdenní přestávce od prvního sprintu v Číně, kde to vypadalo, že Lewis Hamilton začíná úspěšnou éru ve Ferrari.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že letošní kontroverzní pravidla upravující chování jezdců by mohla projít úpravami. Podle něj není vyloučeno, že se na základě reakcí z paddocku i širší veřejnosti dočkáme změn v aktuálním znění těchto předpisů.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.