Carlos Sainz, který se připojil k Williamsu, by mohl mít na tento tým podobný vliv, jaký měl přestup Lewise Hamiltona do Ferrari nebo Adrian Neweyho do Aston Martinu. I když jde o silná tvrzení, pro tým, který dlouhodobě zápasí s výsledky, jsou zkušenosti bývalého pilota Ferrari a McLarenu neocenitelné. Tento názor sdílí i šéf Williamsu James Vowles.
James Vowles už před příchodem Carlose Sainze věděl, že tento závodník přinese do týmu nejen zkušenosti, ale i obrovskou pracovní morálku a odhodlání. Sainz přichází do Williamsu s množstvím nápadů, které by mohly posunout tým vpřed. Ačkoliv je otázka, jak daleko se mohou tyto nápady realizovat vzhledem k omezeným zdrojům a možnostem Williamsu, Vowles je z prvních dnů spolupráce viditelně nadšený.
James Vowles o Carlu Sainzovi pro Autosport řekl: „Užívá si toho,“ a dodal, „Bylo to vidět od chvíle, kdy v Abú Dhabí nasedl do auta. Jeho mysl se okamžitě přepnula. Toto je místo, kde chce být, a toto chce dělat. Je součástí našeho úspěšného příběhu a dokonale do něj zapadá.“ Vowles vyjádřil svou spokojenost s tím, jak Sainz zapadl do týmu a jak jeho přítomnost okamžitě pozitivně ovlivnila atmosféru a přístup ke spolupráci.
James Vowles o Carlu Sainzovi řekl: „Je to brilantní osobnost, která s sebou přináší nejen zkušenosti vítěze velkých cen, ale také touhu a odhodlání pomoci Williamsu k úspěchu. Byl jsem s ním a Alexem v továrně tři nebo čtyři hodiny. Jen jsme se bavili o našich plánech na letošní rok, co jsme změnili a kam směřujeme.“ Vowles tak zdůraznil, jak důležitý je pro tým nejen Sainzův vítězný duch, ale i jeho schopnost přinášet konstruktivní nápady a sdílet vize pro budoucnost.
Carlos Sainz, stejně jako všichni piloti, dorazil poprvé do továrny Williams v druhé polovině ledna, což je pro každého jezdce při změně týmu nezapomenutelný okamžik. A Williams prý nezklamal. „Jeho přínos, stejně jako Alexův, je pro posun týmu vpřed nesmírně důležitý. Dostali jsme se do fáze, kdy už nebojujeme o velká zlepšení, ale hledáme detaily a tisíciny vteřiny. Během krátkých týdnů přinesl skvělou pozitivní dynamiku svými myšlenkami, koncepty a nápady na zlepšení,“ prohlásil šéf týmu James Vowles.
Sainz, jenž se po Jackym Ickxovi, Alainovi Prostovi a Nigelu Mansellovi stane čtvrtým pilotem, který působil ve všech třech tradičních týmech Ferrari, McLaren a Williams, se rozhodl pro Williams, přestože nepatří do některého z top týmů. „Nenechává kámen na kameni. Na kanálu F1 zveřejnili statistiku, která ukazuje, kde se Carlosovy týmy nacházely před jeho příchodem, a kam se dostaly po něm. To není náhoda. Je neuvěřitelně pracovitý, precizní a spolu s ním přichází úspěch. Chce, abychom byli úspěšní i my,“ dodal Vowles.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.
Charles Leclerc si na Velké ceně Rakouska vyjel třetí místo, čímž potvrdil svou stabilní formu v aktuální sezóně. Jeho výkon opět ukázal, že je jedním z hlavních adeptů na špičkové příčky v šampionátu.
Šéf McLarenu Andrea Stella vyjádřil hrdost na výkon svých jezdců na GP Rakouska. I přesto, že Oscar Piastri posunul hranice týmových „Papaya Rules“ téměř za hranu, týmový šéf jejich jízdu ocenil.
Lewis Hamilton ve službách Ferrari dojel ve Velké ceně Rakouska čtvrtý a připsal si podruhé v letošní sezóně zatím nejlepší výsledek sezóny, tedy čtvrtou pozici. Přesto sedminásobný šampion po závodě vysílal do týmového rádia slova frustrace. Přiznal, že se trápil s tempem a chce přijít na to, proč nestačil na jezdce McLarenu a Leclerca.
Max Verstappen po kolizi s mladíkem Kimim Antonellim zuřil do vysílačky, jenže sotva vystoupil z vozu, ukázal naprosto jinou tvář. Fanoušky překvapil, jak klidně reagoval na pilota Mercedesu, který mu zničil závod hned v prvním kole Grand Prix Rakouska.
Letošní ročník Formule 1 pokračoval v neděli závodem na Red Bull Ringu u našich sousedů v Rakousku. Domácí stáji se tentokrát hrubě nevydařil. Max Verstappen projel jen několik zatáček, Yuki Tsunoda dokončil na posledním místě. Nejlépe se vedlo jezdcům McLarenu. Vítězem se stal Lando Norris, který ustál útoky dotírajícího stájového kolegy Oscara Piastriho.
Max Verstappen čelí nejisté budoucnosti ve formuli 1. Navzdory platné smlouvě s Red Bullem do roku 2028 se spekuluje o možném přestupu k Mercedesu. Bernie Ecclestone ale radí: zůstaň tam, kde jsi šťastný.
Yuki Tsunoda zažil na Velké ceně Rakouska zklamání v podobě předčasného vypadnutí už v Q1. Japonský jezdec se tak musí smířit s tím, že jeho víkend skončil dříve, než čekal, a bude muset v závodě najít způsob, jak napravit nepovedenou kvalifikaci.
Oscar Piastri se bude muset spokojit s třetím místem na startovním roštu, poté co žlutá vlajka zhatila jeho poslední pokus o postup do první řady. Jeho týmový kolega Lando Norris naopak zazářil a vybojoval pole position, čímž zajistil McLarenu skvělý výchozí bod pro závod.