Lewis Hamilton a Charles Leclerc odstartovali testování pneumatik Pirelli v Barceloně. Nová jezdecká dvojice Ferrari se na okruhu, kde se jezdí Velká cena Španělska, seznamuje s pneumatikami pro sezonu 2026.
Hamilton odjel dopolední část testu, odpoledne ho vystřídal Leclerc. Na trati s nimi kroužil i Lando Norris z McLarenu. Ferrari při testech nasadilo „bezprecedentní“ nastavení, aby se přizpůsobilo specifikům barcelonského okruhu, který je známý vysokým přítlakem a sérií rychlých zatáček.
Ferrari na pokyn Pirelli snížilo přítlak svého vozu, aby simulovalo budoucí generaci monopostů Formule 1. To znamená, že Hamiltonova první zkušenost s modelem SF-24 byla specifická a ne zcela reprezentativní. Navíc Pirelli řídí celý testovací program a týmům neposkytuje informace o konkrétních směsích pneumatik, které používají.
Hamilton zahájil svůj testovací program už 22. ledna ve Fioranu, než se přesunul do Barcelony, kde absolvoval test TPC s vozem z roku 2023. Minulý týden sice havaroval, ale úterní dopolední jízdu si užil v mnohem klidnější atmosféře. Na trati se připojil k Charlesi Leclercovi a Landu Norrisovi, kteří také zkoušeli nové pneumatiky pro rok 2026.
Podle zprávy z Motorsport Italy byl test Pirelli v Barceloně poměrně rušný, jelikož vedle Ferrari probíhal i samostatný program TPC týmu Alpine s Jackem Doohanem.
Hamilton i Leclerc zvládli své úterní stinty bez problémů a ve středu si opět měli rozdělit čas na trati. Společně odjeli 173 kol – Hamilton 87, Leclerc 86.
1. Lando Norris 159 kol / 1:15.21
2. Lewis Hamilton 87 kol / 1:15.93
3. Charles Leclerc 86 kol / 1:16.06
Lewis Hamilton dosáhl rychlejšího času než Charles Leclerc během testu pneumatik Pirelli v Barceloně, když jeho čas byl 1:15,93 oproti Leclercovu 1:16,06. Podmínky na trati, směsi pneumatik ani přesný jízdní plán nejsou známé, ale pro Hamiltona by mohl být tento výkon pozitivním znamením.
Lando Norris z McLarenu pak zajel čas 1:15,21 a tím porazil oba jezdce Ferrari. Případný kontext jeho jízdy však není úplně jasný, což ponechává některé detaily v otázce. I když byly časy blízké, rozdíly v podmínkách a pneumatikách mohou hrát klíčovou roli.
Hamilton byl rychlejší než Leclerc i ve Fioranu, i když déšť omezil hodnotu tohoto srovnání. Oficiální test v Bahrajnu bude přitom pro všechny týmy důležitější, ale pro Hamiltona se skutečný tlak objeví až při kvalifikaci na Velkou cenu Austrálie příští měsíc. Na jeho výkon v letošním roce bude ve finále záviset jeho střet s kolegou Georgem Russellem.
Sauber Motorsport otevře v tomto roce nové technické centrum ve Velké Británii, což je klíčový krok v jejich přípravách na přechod k Audi jako oficiálnímu továrnímu týmu ve Formuli 1 od roku 2026.
Bitva o titul ve Formuli 1 v roce 2025 bude extrémně těsná. Každý detail může rozhodnout, a i když je to ve světě F1 běžné, letošní sezóna slibuje být ještě napínavější než kdy dřív.
Carlos Sainz prozradil, co ho přimělo spojit svou budoucnost s Williamsem. Klíčovou roli sehrály dvě věci – ambiciózní projekt a lidé v týmu, kteří ho okamžitě nadchli.
George Russell si pro sezonu 2025 stanovil několik cílů, přičemž za jednu z hlavních priorit považuje zlepšení svého závodního tempa, které považuje za klíčové pro úspěch v nadcházející sezóně.
Moet & Chandon se stalo oficiálním dodavatelem šampaňského pro Formuli 1, čímž francouzský sekt po čtyřech letech na pódiu nahradil italské šumivé víno Ferrari. Společnost LVMH uzavřela s Formulí 1 desetiletý sponzorský kontrakt, který zahrnuje i značky Louis Vuitton a TAG Heuer.
Lewis Hamilton pokračuje v poznávání techniky Ferrari, a podle informací byl již stanoven termín, kdy poprvé usedne za volant vozu F1 2025.
Lewis Hamilton stojí před jednou z nejtěžších zkoušek své kariéry. V barvách Ferrari se musí utkat s Charlesem Leclercem, který je odhodlaný dokázat, že je týmovou jedničkou. Podaří se Hamiltonovi získat rekordní osmý titul mistra světa?
Test pneumatik Pirelli na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya ve středu zakončili Lewis Hamilton, Charles Leclerc a Oscar Piastri, kteří si vyzkoušeli nové pneumatiky pro sezónu 2026.
Formule 1 dnes oznámila novou spolupráci, podle které bude šampaňské značky Moët & Chandon oficiálně podáváno na stupních vítězů po závodech Velké ceny.
Lewis Hamilton opět ukázal svou štědrou stránku. Po více než deseti letech v týmu Mercedes, kde dosáhl mnoha úspěchů, obdaroval všechny zaměstnance svého bývalého zaměstnavatele. Jeho podobizna z Monaka 2019, kterou vytvořil britský umělec Paul Oz, teď zdobí centrálu Mercedesu v Brackley.
Jean Todt, bývalý šéf Ferrari, potvrdil, že více než deset let po vážné nehodě, která změnila život Michaela Schumachera, jej stále pravidelně navštěvuje.
Carlos Sainz, který se připojil k Williamsu, by mohl mít na tento tým podobný vliv, jaký měl přestup Lewise Hamiltona do Ferrari nebo Adrian Neweyho do Aston Martinu. I když jde o silná tvrzení, pro tým, který dlouhodobě zápasí s výsledky, jsou zkušenosti bývalého pilota Ferrari a McLarenu neocenitelné. Tento názor sdílí i šéf Williamsu James Vowles.