Lewis Hamilton a Charles Leclerc odstartovali testování pneumatik Pirelli v Barceloně. Nová jezdecká dvojice Ferrari se na okruhu, kde se jezdí Velká cena Španělska, seznamuje s pneumatikami pro sezonu 2026.
Hamilton odjel dopolední část testu, odpoledne ho vystřídal Leclerc. Na trati s nimi kroužil i Lando Norris z McLarenu. Ferrari při testech nasadilo „bezprecedentní“ nastavení, aby se přizpůsobilo specifikům barcelonského okruhu, který je známý vysokým přítlakem a sérií rychlých zatáček.
Ferrari na pokyn Pirelli snížilo přítlak svého vozu, aby simulovalo budoucí generaci monopostů Formule 1. To znamená, že Hamiltonova první zkušenost s modelem SF-24 byla specifická a ne zcela reprezentativní. Navíc Pirelli řídí celý testovací program a týmům neposkytuje informace o konkrétních směsích pneumatik, které používají.
Hamilton zahájil svůj testovací program už 22. ledna ve Fioranu, než se přesunul do Barcelony, kde absolvoval test TPC s vozem z roku 2023. Minulý týden sice havaroval, ale úterní dopolední jízdu si užil v mnohem klidnější atmosféře. Na trati se připojil k Charlesi Leclercovi a Landu Norrisovi, kteří také zkoušeli nové pneumatiky pro rok 2026.
Podle zprávy z Motorsport Italy byl test Pirelli v Barceloně poměrně rušný, jelikož vedle Ferrari probíhal i samostatný program TPC týmu Alpine s Jackem Doohanem.
Hamilton i Leclerc zvládli své úterní stinty bez problémů a ve středu si opět měli rozdělit čas na trati. Společně odjeli 173 kol – Hamilton 87, Leclerc 86.
1. Lando Norris 159 kol / 1:15.21
2. Lewis Hamilton 87 kol / 1:15.93
3. Charles Leclerc 86 kol / 1:16.06
Lewis Hamilton dosáhl rychlejšího času než Charles Leclerc během testu pneumatik Pirelli v Barceloně, když jeho čas byl 1:15,93 oproti Leclercovu 1:16,06. Podmínky na trati, směsi pneumatik ani přesný jízdní plán nejsou známé, ale pro Hamiltona by mohl být tento výkon pozitivním znamením.
Lando Norris z McLarenu pak zajel čas 1:15,21 a tím porazil oba jezdce Ferrari. Případný kontext jeho jízdy však není úplně jasný, což ponechává některé detaily v otázce. I když byly časy blízké, rozdíly v podmínkách a pneumatikách mohou hrát klíčovou roli.
Hamilton byl rychlejší než Leclerc i ve Fioranu, i když déšť omezil hodnotu tohoto srovnání. Oficiální test v Bahrajnu bude přitom pro všechny týmy důležitější, ale pro Hamiltona se skutečný tlak objeví až při kvalifikaci na Velkou cenu Austrálie příští měsíc. Na jeho výkon v letošním roce bude ve finále záviset jeho střet s kolegou Georgem Russellem.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.
Christian Horner nebude na startovním roštu v Belgii poprvé po téměř 21 letech. Po náhlém odvolání z čela Red Bullu zůstává mimo dění Formule 1 a sezona 2025 pro něj předčasně skončila.
Nelson Piquet Jr., švagr Maxe Verstappena, prozradil, že úřadující mistr světa se rozhodne o své budoucnosti už v srpnu. Jeho slova tak přilila olej do ohně spekulací o možném odchodu z Red Bullu.
Liam Lawson na Silverstonu závod nedokončil, když se stal obětí incidentu, který nemohl ovlivnit. Mladý Novozélanďan ale zůstává realistou a ví, že podobné situace k Formuli 1 patří, a v jeho současné pozici nováčka půjde často spíše o přežití než o boj o body.
Jeden z nejvýraznějších a nejdiskutovanějších aktérů historie Formule 1 se ozval ve chvíli, kdy Red Bull čelí otřesům po nečekaném odvolání Christiana Hornera. Bývalý vlastník šampionátu se rozhodl veřejně reagovat na události, které zasáhly nejen jeho dlouholetého přítele, ale i celý paddock – a naznačil, zda podle něj bylo možné Hornerův pád odvrátit.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.