Lewis Hamilton a Charles Leclerc odstartovali testování pneumatik Pirelli v Barceloně. Nová jezdecká dvojice Ferrari se na okruhu, kde se jezdí Velká cena Španělska, seznamuje s pneumatikami pro sezonu 2026.
Hamilton odjel dopolední část testu, odpoledne ho vystřídal Leclerc. Na trati s nimi kroužil i Lando Norris z McLarenu. Ferrari při testech nasadilo „bezprecedentní“ nastavení, aby se přizpůsobilo specifikům barcelonského okruhu, který je známý vysokým přítlakem a sérií rychlých zatáček.
Ferrari na pokyn Pirelli snížilo přítlak svého vozu, aby simulovalo budoucí generaci monopostů Formule 1. To znamená, že Hamiltonova první zkušenost s modelem SF-24 byla specifická a ne zcela reprezentativní. Navíc Pirelli řídí celý testovací program a týmům neposkytuje informace o konkrétních směsích pneumatik, které používají.
Hamilton zahájil svůj testovací program už 22. ledna ve Fioranu, než se přesunul do Barcelony, kde absolvoval test TPC s vozem z roku 2023. Minulý týden sice havaroval, ale úterní dopolední jízdu si užil v mnohem klidnější atmosféře. Na trati se připojil k Charlesi Leclercovi a Landu Norrisovi, kteří také zkoušeli nové pneumatiky pro rok 2026.
Podle zprávy z Motorsport Italy byl test Pirelli v Barceloně poměrně rušný, jelikož vedle Ferrari probíhal i samostatný program TPC týmu Alpine s Jackem Doohanem.
Hamilton i Leclerc zvládli své úterní stinty bez problémů a ve středu si opět měli rozdělit čas na trati. Společně odjeli 173 kol – Hamilton 87, Leclerc 86.
1. Lando Norris 159 kol / 1:15.21
2. Lewis Hamilton 87 kol / 1:15.93
3. Charles Leclerc 86 kol / 1:16.06
Lewis Hamilton dosáhl rychlejšího času než Charles Leclerc během testu pneumatik Pirelli v Barceloně, když jeho čas byl 1:15,93 oproti Leclercovu 1:16,06. Podmínky na trati, směsi pneumatik ani přesný jízdní plán nejsou známé, ale pro Hamiltona by mohl být tento výkon pozitivním znamením.
Lando Norris z McLarenu pak zajel čas 1:15,21 a tím porazil oba jezdce Ferrari. Případný kontext jeho jízdy však není úplně jasný, což ponechává některé detaily v otázce. I když byly časy blízké, rozdíly v podmínkách a pneumatikách mohou hrát klíčovou roli.
Hamilton byl rychlejší než Leclerc i ve Fioranu, i když déšť omezil hodnotu tohoto srovnání. Oficiální test v Bahrajnu bude přitom pro všechny týmy důležitější, ale pro Hamiltona se skutečný tlak objeví až při kvalifikaci na Velkou cenu Austrálie příští měsíc. Na jeho výkon v letošním roce bude ve finále záviset jeho střet s kolegou Georgem Russellem.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.