Lewis Hamilton a Charles Leclerc odstartovali testování pneumatik Pirelli v Barceloně. Nová jezdecká dvojice Ferrari se na okruhu, kde se jezdí Velká cena Španělska, seznamuje s pneumatikami pro sezonu 2026.
Hamilton odjel dopolední část testu, odpoledne ho vystřídal Leclerc. Na trati s nimi kroužil i Lando Norris z McLarenu. Ferrari při testech nasadilo „bezprecedentní“ nastavení, aby se přizpůsobilo specifikům barcelonského okruhu, který je známý vysokým přítlakem a sérií rychlých zatáček.
Ferrari na pokyn Pirelli snížilo přítlak svého vozu, aby simulovalo budoucí generaci monopostů Formule 1. To znamená, že Hamiltonova první zkušenost s modelem SF-24 byla specifická a ne zcela reprezentativní. Navíc Pirelli řídí celý testovací program a týmům neposkytuje informace o konkrétních směsích pneumatik, které používají.
Hamilton zahájil svůj testovací program už 22. ledna ve Fioranu, než se přesunul do Barcelony, kde absolvoval test TPC s vozem z roku 2023. Minulý týden sice havaroval, ale úterní dopolední jízdu si užil v mnohem klidnější atmosféře. Na trati se připojil k Charlesi Leclercovi a Landu Norrisovi, kteří také zkoušeli nové pneumatiky pro rok 2026.
Podle zprávy z Motorsport Italy byl test Pirelli v Barceloně poměrně rušný, jelikož vedle Ferrari probíhal i samostatný program TPC týmu Alpine s Jackem Doohanem.
Hamilton i Leclerc zvládli své úterní stinty bez problémů a ve středu si opět měli rozdělit čas na trati. Společně odjeli 173 kol – Hamilton 87, Leclerc 86.
1. Lando Norris 159 kol / 1:15.21
2. Lewis Hamilton 87 kol / 1:15.93
3. Charles Leclerc 86 kol / 1:16.06
Lewis Hamilton dosáhl rychlejšího času než Charles Leclerc během testu pneumatik Pirelli v Barceloně, když jeho čas byl 1:15,93 oproti Leclercovu 1:16,06. Podmínky na trati, směsi pneumatik ani přesný jízdní plán nejsou známé, ale pro Hamiltona by mohl být tento výkon pozitivním znamením.
Lando Norris z McLarenu pak zajel čas 1:15,21 a tím porazil oba jezdce Ferrari. Případný kontext jeho jízdy však není úplně jasný, což ponechává některé detaily v otázce. I když byly časy blízké, rozdíly v podmínkách a pneumatikách mohou hrát klíčovou roli.
Hamilton byl rychlejší než Leclerc i ve Fioranu, i když déšť omezil hodnotu tohoto srovnání. Oficiální test v Bahrajnu bude přitom pro všechny týmy důležitější, ale pro Hamiltona se skutečný tlak objeví až při kvalifikaci na Velkou cenu Austrálie příští měsíc. Na jeho výkon v letošním roce bude ve finále záviset jeho střet s kolegou Georgem Russellem.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.