Max Verstappen představil svou helmu pro sezónu 2025, která není jen novým designem, ale také odrazem jeho osobního stylu a závodní evoluce. Tento speciální motiv zachycuje jeho cestu od prvních závodních kroků až po současnost a symbolizuje i jeho ambice do budoucna.
Max Verstappen odhalil svou přilbu pro sezónu 2025, která je kombinací tradice, osobního stylu a neustálého vývoje. Inspirace sahá až do jeho motokárových let, kdy se poprvé postavil na startovní čáru. Design obsahuje prvky z helmy jeho otce Jose, jemné detaily odkazující na nizozemskou vlajku a ikonického lva, který se stal symbolem jeho závodní identity. Každý prvek byl pečlivě promyšlen a přizpůsoben tak, aby vystihoval Verstappenovu cestu a jeho touhu po dokonalosti.
„Tento design helmy je v podstatě podobný tomu, když jsem začal závodit, když mi byly čtyři roky,“ vysvětlil Verstappen. „Vycházel z návrhu mého táty a jsem na to rozhodně velmi hrdý. Když jsem začal závodit, byl pro mě velmi důležitý design helmy mého táty. To byla helma, která se mi opravdu líbila a na kterou jsem velmi hrdý.“ S jednoduchostí jako hlavním prvkem se Verstappen snažil zachovat čistý a nadčasový vzhled, který zůstane zapamatovatelný.
„Jedním z malých detailů jsou červené a modré linky, které představují holandskou vlajku,“ pokračoval Verstappen. „Snažil jsem se to udělat co nejjednodušší, což mě baví, samozřejmě se lvem nahoře. Je to rozhodně, dalo by se říci, design naší rodiny. Některé detaily se změnily, ale obecně je to návrat ke kořenům. Mám z toho velkou radost.“ Přilba tak nejen reprezentuje jeho minulost a současnost, ale zároveň nastavuje směr pro budoucnost, ve které Verstappen pokračuje v budování své legendy.
Video: Max Verstappen - 2025 Season Helmet | Max Verstappen via YouTube
Nová přilba Maxe Verstappena obsahuje i čtyři hvězdy, které hrdě připomínají jeho čtyři mistrovské tituly. Jako obhájce prvenství si i letos ponechá prestižní startovní číslo 1, které symbolizuje jeho dominantní postavení ve světě Formule 1. Zároveň se blíží další milník – za pár dní oslaví neuvěřitelných 1000 dní na čele šampionátu, což jen potvrzuje jeho neochvějnou nadvládu a historický rekord.
Carlos Sainz po Velké ceně Miami ostře kritizoval tým Williams za chyby, kvůli kterým podle něj přišel o šanci na lepší výsledek. Nejvíc ho rozčílilo nedodržení týmových pokynů, špatná strategie a kolize s Hamiltonem těsně před cílem.
Lewis Hamilton a Ferrari poutali v Miami pozornost spíše negativně. Britův frustrovaný rádiový projev zastínil jeho výkon a otevřel otázky ohledně týmové strategie.
Spekulace o možném odchodu Maxe Verstappena z Red Bullu neutichají. Helmut Marko sice dříve nevyloučil, že by čtyřnásobný mistr světa mohl tým opustit, teď ale situaci vidí klidněji a věří, že jezdec zůstane až do roku 2026.
Lando Norris v podcastu zavzpomínal na dětství a zdůraznil, že klíčem k jeho úspěchu ve Formuli 1 byla přísná, ale podpůrná výchova s důrazem na disciplínu a hodnoty. Jeho láska k závodění začala u videoher, ale k výsledkům ho dovedla hlavně tvrdá práce a pokora.
Šéf McLarenu Andrea Stella ocenil Oscara Piastriho za mimořádnou vyzrálost a práci s pneumatikami, kterou podle něj zvládá jako ostřílený matador. Mladý Australan tak potvrzuje, že McLaren v něm našel klíčového muže pro budoucnost.
Flavio Briatore označil rezignaci Olivera Oakse za nečekanou a přiznal, že výměna Doohana za Colapinta byla nezbytná. Podle kritiků tím ale Alpine jen dál potvrzuje, že sportovní vize ustupují zákulisnímu vlivu a tlaku sponzorů, přičemž Briatore zůstává skrytým šéfem.
Soupeři McLarenu vyjádřili obavy ohledně toho, jak stáj pracuje s teplotami zadních pneumatik, což vyvolalo podezření z možného technického triku. FIA ale nyní učinila přítrž všem spekulacím a situaci definitivně uzavřela.
Carlos Sainz starší zvažuje kandidaturu na prezidenta FIA poté, co jej k tomu vyzvaly vlivné osobnosti motorsportu nespokojené se současným vedením. Mohammed Ben Sulayem čelí rostoucí kritice kvůli sérii kontroverzí a odchodů klíčových funkcionářů.
Lewis Hamilton prožil ve Ferrari napjatý víkend. Po sporné týmové režii, váhavém rozhodování a frustraci v rádiové komunikaci se rozhodl osobně uklidnit šéfa Frederica Vasseura. „Nebudu se omlouvat za to, že jsem bojovník,“ vzkázal po závodě. Vasseur jeho emoce chápe.
Argentinský jezdec Franco Colapinto nastoupí do závodního vozu Alpine už při nadcházející Velké ceně Emilia Romagna. Tým se sídlem v Enstone ho povýšil z pozice rezervního jezdce, aby nahradil Jacka Doohana, který odstartoval sezónu.
James Oakes opouští pozici šéfa týmu Alpine F1 po pouhých šesti závodech sezony 2025. Jeho nečekaný odchod naznačuje, že tým se i nadále potýká s problémy, a to jak na trati, tak v zákulisí vedení.
Lewis Hamilton v reakci na své emotivní rádiové výstupy během závodů vysvětlil, že nejde o známku frustrace, ale důkaz, že v sobě stále má vášeň a odhodlání vítězit. Podle něj právě tyto spontánní reakce ukazují, že i po letech v šampionátu mu na výsledcích záleží stejně intenzivně jako na začátku kariéry.