Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Jak jako první uvedl Motorsport Total, podle konzultanta Red Bullu Helmuta Marka sehrála klíčovou roli špatná volba pneumatik. „Verstappenova frustrace pravděpodobně plynula z nasazení tvrdých pneumatik,“ uvedl Marko.
Velká cena Španělska 2025 se pro Maxe Verstappena změnila z nadějného boje o stupně vítězů v propadák.
Až do závěrečných kol držel krok s McLareny a díky alternativní strategii měl šanci na silný výsledek. Situace se ale zlomila během neutralizace před koncem závodu. Red Bull tehdy neměl k dispozici čerstvé měkké ani střední pneumatiky, a tak Verstappena obul do nové sady tvrdých gum.
Nizozemec po restartu na měkčí sadě výrazně ztrácel, což vyústilo v sérii těsných soubojů. Klíčovým momentem byla kolize s Georgem Russellem, kterou předcházelo týmové rozhodnutí, aby Verstappen soupeři pozici vrátil. Šlo přitom o chybný krok – podle pozdějšího verdiktu komisařů totiž Verstappen pozici hájil v souladu s pravidly.
Týmové instrukce i nevhodná obutí přispěly k frustraci, kterou konzultant Red Bullu Helmut Marko pojmenoval jasně. „Ukázal emoce. Šlo o docela ostré souboje,“ řekl Marko v rozhovoru pro Motorsport Total.
„Verstappenova frustrace pravděpodobně plynula z nasazení tvrdých pneumatik. Tým si neuvědomil, že se tyhle pneumatiky budou (při restartu – pozn. red.) špatně zahřívat. Tahle frustrace se pak samozřejmě projevila i v jeho jezdeckém stylu,“ dodal Marko.
Penalizace nakonec stála Verstappena páté místo a připravila ho o důležité body v šampionátu. Kromě toho si odnesl tři trestné body – k zákazu startu mu tak zbývá už jen jediný.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.