Lewis Hamilton se tento týden poprvé oficiálně ukázal jako jezdec Ferrari. Představení nového vozu F175 v O2 Areně přilákalo fanoušky, z nichž mnozí přišli hlavně proto, aby spatřili sedminásobného mistra světa v červených barvách.
Lewis Hamilton se minulý měsíc poprvé objevil v Maranellu jako jezdec Ferrari, což okamžitě přilákalo davy fanoušků. Při příjezdu rozdával autogramy před továrnou, přestože se tým snažil jeho první test udržet v co největší tajnosti.
Ve Fioranu ho sledovaly tisíce tifosi skrz ploty, což jen dokazuje jeho obrovskou popularitu. Ferrari sice nebylo nadšené z nutnosti cestovat do Londýna na oficiální představení sezóny, ale většina týmů sídlí v Anglii.
O den později v Maranellu absolvuje Hamilton první test s monopostem pro rok 2025 po boku Charlese Leclerca, přičemž podle pravidel F1 mají oba povolených 100 kilometrů.
Podobné akce minulý týden uspořádaly i McLaren, Williams a Haas v Silverstonu, aby si týmy ověřily, zda jejich nové vozy fungují bez problémů ještě před oficiálními testy.
Lewis Hamilton strávil svůj první měsíc u Ferrari ve znamení rychlé adaptace. Podle zprávy The Race pobýval ve svém obytném voze, zaparkovaném přímo před legendárním domem Enza Ferrariho – což se stalo i místem jeho prvního oficiálního týmového portrétu.
Každé ráno běhá po testovací dráze ve Fioranu, než se pustí do svých povinností, mezi které patří schůzky a sezení na simulátoru. Jako zkušený jezdec ví, že aklimatizace nebude snadná, a proto se snaží maximálně využít čas.
Aby urychlil proces integrace, Hamilton si údajně zve inženýry na oběd do svého obytného vozu, kde spolu probírají detaily o voze i strategii. Tento přístup, který praktikoval už u Mercedesu, mu má pomoci lépe porozumět fungování týmu a navázat vztahy se svými novými kolegy.
Martin Brundle zdůrazňuje, že i když Michael Schumacher neměl přirozený talent jako Ayrton Senna, vynikal svou neuvěřitelnou pracovitostí, která mu pomohla dosáhnout historických úspěchů ve formuli 1. Schumacherova schopnost motivovat tým a přinutit lidi podat nejlepší výkony je podle Brundla klíčem k jeho úspěchům, přičemž na to šel až tak daleko, že svým kolegům z Ferrari dával vánoční dárky, které byly speciálně přizpůsobené jejich zájmům.
Lewis Hamilton se nyní ve Ferrari vydává podobnou cestou, když zve své inženýry na obědy do svého obytného vozu. I když se tyto schůzky většinou točí kolem technických témat a závodění, Hamilton tak vytváří prostor pro osobní vztahy a silné týmové pouto.
Jeho sportovní úspěchy ho již postavily na stejnou úroveň jako Schumachera, a jeho přístup, založený na budování vztahů a týmové soudržnosti, může vyvolávat vzpomínky na legendárního předchůdce.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.