Lewis Hamilton se tento týden poprvé oficiálně ukázal jako jezdec Ferrari. Představení nového vozu F175 v O2 Areně přilákalo fanoušky, z nichž mnozí přišli hlavně proto, aby spatřili sedminásobného mistra světa v červených barvách.
Lewis Hamilton se minulý měsíc poprvé objevil v Maranellu jako jezdec Ferrari, což okamžitě přilákalo davy fanoušků. Při příjezdu rozdával autogramy před továrnou, přestože se tým snažil jeho první test udržet v co největší tajnosti.
Ve Fioranu ho sledovaly tisíce tifosi skrz ploty, což jen dokazuje jeho obrovskou popularitu. Ferrari sice nebylo nadšené z nutnosti cestovat do Londýna na oficiální představení sezóny, ale většina týmů sídlí v Anglii.
O den později v Maranellu absolvuje Hamilton první test s monopostem pro rok 2025 po boku Charlese Leclerca, přičemž podle pravidel F1 mají oba povolených 100 kilometrů.
Podobné akce minulý týden uspořádaly i McLaren, Williams a Haas v Silverstonu, aby si týmy ověřily, zda jejich nové vozy fungují bez problémů ještě před oficiálními testy.
Lewis Hamilton strávil svůj první měsíc u Ferrari ve znamení rychlé adaptace. Podle zprávy The Race pobýval ve svém obytném voze, zaparkovaném přímo před legendárním domem Enza Ferrariho – což se stalo i místem jeho prvního oficiálního týmového portrétu.
Každé ráno běhá po testovací dráze ve Fioranu, než se pustí do svých povinností, mezi které patří schůzky a sezení na simulátoru. Jako zkušený jezdec ví, že aklimatizace nebude snadná, a proto se snaží maximálně využít čas.
Aby urychlil proces integrace, Hamilton si údajně zve inženýry na oběd do svého obytného vozu, kde spolu probírají detaily o voze i strategii. Tento přístup, který praktikoval už u Mercedesu, mu má pomoci lépe porozumět fungování týmu a navázat vztahy se svými novými kolegy.
Martin Brundle zdůrazňuje, že i když Michael Schumacher neměl přirozený talent jako Ayrton Senna, vynikal svou neuvěřitelnou pracovitostí, která mu pomohla dosáhnout historických úspěchů ve formuli 1. Schumacherova schopnost motivovat tým a přinutit lidi podat nejlepší výkony je podle Brundla klíčem k jeho úspěchům, přičemž na to šel až tak daleko, že svým kolegům z Ferrari dával vánoční dárky, které byly speciálně přizpůsobené jejich zájmům.
Lewis Hamilton se nyní ve Ferrari vydává podobnou cestou, když zve své inženýry na obědy do svého obytného vozu. I když se tyto schůzky většinou točí kolem technických témat a závodění, Hamilton tak vytváří prostor pro osobní vztahy a silné týmové pouto.
Jeho sportovní úspěchy ho již postavily na stejnou úroveň jako Schumachera, a jeho přístup, založený na budování vztahů a týmové soudržnosti, může vyvolávat vzpomínky na legendárního předchůdce.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.