Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Johnny Herbert už od sezóny 2025 nebude působit jako steward jezdců F1, oznámila FIA. Podle řídícího orgánu motorsportu došlo k „vzájemné dohodě“, protože jeho funkce sportovního komisaře na závodech F1 byla neslučitelná s jeho prací v médiích.
Herbert, který mezi lety 1989 a 2000 odjel 160 závodů a vyhrál tři Grand Prix, tak končí podle Sky Sports v této roli po kritice ze strany Maxe a Jose Verstappenových.
"S lítostí dnes oznamujeme, že Johnny Herbert již nebude zastávat pozici stewarda jezdců F1 pro FIA," stojí v prohlášení.
FIA ocenila Johnnyho Herberta jako respektovaného odborníka s bohatými zkušenostmi, ale zároveň potvrdila, že jeho role stewarda a mediálního experta jsou neslučitelné. Rozhodnutí o jeho odchodu padlo po vzájemné dohodě. Přestože FIA oficiálně poděkovala za jeho služby a popřála mu úspěch do budoucna, jeho odchod přichází v kontextu kritiky ze strany Verstappenových. To vyvolává otázky, zda se za tímto krokem neskrývá i politický tlak ze strany jezdců a týmů.
Johnny Herbert se během sezóny 2024 pravidelně vyjadřoval k dění ve Formuli 1, včetně incidentu mezi Maxem Verstappenem a Landem Norrisem na Velké ceně Mexika. Jako člen čtyřčlenného panelu stewardů, kteří Verstappenovi udělili dvě penalizace, následně čelil ostré kritice ze strany nizozemského pilota i jeho otce. Herbert se v médiích hájil tím, že jeho názory jsou oddělené od funkce stewarda a že má právo se veřejně vyjadřovat.
Navzdory své dlouholeté roli v rozhodovacím panelu F1 FIA oznámila, že od sezóny 2025 už jako steward působit nebude. Oficiálním důvodem je údajná neslučitelnost jeho mediálních aktivit s funkcí rozhodčího, což však budí spekulace o možném tlaku ze strany Verstappenova tábora. Herbert se naposledy v této roli objevil na listopadové Velké ceně Brazílie.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.