Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Johnny Herbert už od sezóny 2025 nebude působit jako steward jezdců F1, oznámila FIA. Podle řídícího orgánu motorsportu došlo k „vzájemné dohodě“, protože jeho funkce sportovního komisaře na závodech F1 byla neslučitelná s jeho prací v médiích.
Herbert, který mezi lety 1989 a 2000 odjel 160 závodů a vyhrál tři Grand Prix, tak končí podle Sky Sports v této roli po kritice ze strany Maxe a Jose Verstappenových.
"S lítostí dnes oznamujeme, že Johnny Herbert již nebude zastávat pozici stewarda jezdců F1 pro FIA," stojí v prohlášení.
FIA ocenila Johnnyho Herberta jako respektovaného odborníka s bohatými zkušenostmi, ale zároveň potvrdila, že jeho role stewarda a mediálního experta jsou neslučitelné. Rozhodnutí o jeho odchodu padlo po vzájemné dohodě. Přestože FIA oficiálně poděkovala za jeho služby a popřála mu úspěch do budoucna, jeho odchod přichází v kontextu kritiky ze strany Verstappenových. To vyvolává otázky, zda se za tímto krokem neskrývá i politický tlak ze strany jezdců a týmů.
Johnny Herbert se během sezóny 2024 pravidelně vyjadřoval k dění ve Formuli 1, včetně incidentu mezi Maxem Verstappenem a Landem Norrisem na Velké ceně Mexika. Jako člen čtyřčlenného panelu stewardů, kteří Verstappenovi udělili dvě penalizace, následně čelil ostré kritice ze strany nizozemského pilota i jeho otce. Herbert se v médiích hájil tím, že jeho názory jsou oddělené od funkce stewarda a že má právo se veřejně vyjadřovat.
Navzdory své dlouholeté roli v rozhodovacím panelu F1 FIA oznámila, že od sezóny 2025 už jako steward působit nebude. Oficiálním důvodem je údajná neslučitelnost jeho mediálních aktivit s funkcí rozhodčího, což však budí spekulace o možném tlaku ze strany Verstappenova tábora. Herbert se naposledy v této roli objevil na listopadové Velké ceně Brazílie.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.