Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Johnny Herbert už nebude působit jako sportovní komisař ve Formuli 1. FIA uvedla, že jeho role v médiích není slučitelná s výkonem funkce stewarda, informuje BBC.
Herbert komentoval rozhodnutí, kterých se účastnil jako steward FIA, na několika sázkových stránkách. Také se v minulé sezóně dostal do konfliktu s táborem Maxe Verstappena kvůli svým komentářům k výkonu nizozemského jezdce na Velké ceně Mexika. Bývalý pilot F1, který během své kariéry odjel 160 závodů, získal tři vítězství a triumfoval v legendárním Le Mans 24h, měl původně dohlížet na první závod sezóny v Austrálii. Nakonec se tak ale nestane.
Max Verstappen vloni obdržel penalizaci 20 sekund za to, že během závodu hned dvakrát vytlačil Landa Norrise z trati. Johnny Herbert označil jeho styl jízdy za „příliš agresivní“ a „přehnaný“ a dokonce zpochybnil Verstappenovo mentální nastavení. A byl to právě i Herbert, který se podílel na návrhu trestu “veřejně prospěšných prací” pro Maxe Verstappena za sprosté nadávky v Singapuru.
FIA ve středu oficiálně potvrdila, že Johnny Herbert již nebude působit jako sportovní komisař Formule 1. „S politováním dnes oznamujeme, že Johnny Herbert již nebude vykonávat funkci stewarda F1 pro FIA,“ stojí v oficiálním prohlášení federace.
„Johnny je všeobecně uznávaný a do své funkce přinášel neocenitelné zkušenosti a odborné znalosti. Po vzájemné diskusi však bylo dohodnuto, že jeho povinnosti stewarda FIA a povinnosti mediálního komentátora jsou neslučitelné. Děkujeme mu za jeho služby a přejeme mu, aby se mu dařilo v jeho budoucích aktivitách.“
Johnny Herbert, který byl naposledy přítomen jako steward na loňském závodě v Interlagosu, se v roce 2024 zúčastnil zhruba třetiny všech závodů, což ho činilo nejaktivnějším stewardem mezi bývalými závodníky. Sportovní komisaři čelí často silné kritice za své rozhodnutí. což vyvolává časté diskuze o potřebě zavedení stálých komisařů na závodech. Šéf týmu Mclaren Zak Brown na konferenci Autosport Business Exchange v Londýně sdělil, že Mclaren by na zaplacení profesionálních komisařů přispěl. „Nemyslím si, že máme šanci na úspěch, pokud nebudeme mít stálé stewardy,“ apeloval Brown na všechny.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.