Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Johnny Herbert už nebude působit jako sportovní komisař ve Formuli 1. FIA uvedla, že jeho role v médiích není slučitelná s výkonem funkce stewarda, informuje BBC.
Herbert komentoval rozhodnutí, kterých se účastnil jako steward FIA, na několika sázkových stránkách. Také se v minulé sezóně dostal do konfliktu s táborem Maxe Verstappena kvůli svým komentářům k výkonu nizozemského jezdce na Velké ceně Mexika. Bývalý pilot F1, který během své kariéry odjel 160 závodů, získal tři vítězství a triumfoval v legendárním Le Mans 24h, měl původně dohlížet na první závod sezóny v Austrálii. Nakonec se tak ale nestane.
Max Verstappen vloni obdržel penalizaci 20 sekund za to, že během závodu hned dvakrát vytlačil Landa Norrise z trati. Johnny Herbert označil jeho styl jízdy za „příliš agresivní“ a „přehnaný“ a dokonce zpochybnil Verstappenovo mentální nastavení. A byl to právě i Herbert, který se podílel na návrhu trestu “veřejně prospěšných prací” pro Maxe Verstappena za sprosté nadávky v Singapuru.
FIA ve středu oficiálně potvrdila, že Johnny Herbert již nebude působit jako sportovní komisař Formule 1. „S politováním dnes oznamujeme, že Johnny Herbert již nebude vykonávat funkci stewarda F1 pro FIA,“ stojí v oficiálním prohlášení federace.
„Johnny je všeobecně uznávaný a do své funkce přinášel neocenitelné zkušenosti a odborné znalosti. Po vzájemné diskusi však bylo dohodnuto, že jeho povinnosti stewarda FIA a povinnosti mediálního komentátora jsou neslučitelné. Děkujeme mu za jeho služby a přejeme mu, aby se mu dařilo v jeho budoucích aktivitách.“
Johnny Herbert, který byl naposledy přítomen jako steward na loňském závodě v Interlagosu, se v roce 2024 zúčastnil zhruba třetiny všech závodů, což ho činilo nejaktivnějším stewardem mezi bývalými závodníky. Sportovní komisaři čelí často silné kritice za své rozhodnutí. což vyvolává časté diskuze o potřebě zavedení stálých komisařů na závodech. Šéf týmu Mclaren Zak Brown na konferenci Autosport Business Exchange v Londýně sdělil, že Mclaren by na zaplacení profesionálních komisařů přispěl. „Nemyslím si, že máme šanci na úspěch, pokud nebudeme mít stálé stewardy,“ apeloval Brown na všechny.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.