Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Johnny Herbert už nebude působit jako sportovní komisař ve Formuli 1. FIA uvedla, že jeho role v médiích není slučitelná s výkonem funkce stewarda, informuje BBC.
Herbert komentoval rozhodnutí, kterých se účastnil jako steward FIA, na několika sázkových stránkách. Také se v minulé sezóně dostal do konfliktu s táborem Maxe Verstappena kvůli svým komentářům k výkonu nizozemského jezdce na Velké ceně Mexika. Bývalý pilot F1, který během své kariéry odjel 160 závodů, získal tři vítězství a triumfoval v legendárním Le Mans 24h, měl původně dohlížet na první závod sezóny v Austrálii. Nakonec se tak ale nestane.
Max Verstappen vloni obdržel penalizaci 20 sekund za to, že během závodu hned dvakrát vytlačil Landa Norrise z trati. Johnny Herbert označil jeho styl jízdy za „příliš agresivní“ a „přehnaný“ a dokonce zpochybnil Verstappenovo mentální nastavení. A byl to právě i Herbert, který se podílel na návrhu trestu “veřejně prospěšných prací” pro Maxe Verstappena za sprosté nadávky v Singapuru.
FIA ve středu oficiálně potvrdila, že Johnny Herbert již nebude působit jako sportovní komisař Formule 1. „S politováním dnes oznamujeme, že Johnny Herbert již nebude vykonávat funkci stewarda F1 pro FIA,“ stojí v oficiálním prohlášení federace.
„Johnny je všeobecně uznávaný a do své funkce přinášel neocenitelné zkušenosti a odborné znalosti. Po vzájemné diskusi však bylo dohodnuto, že jeho povinnosti stewarda FIA a povinnosti mediálního komentátora jsou neslučitelné. Děkujeme mu za jeho služby a přejeme mu, aby se mu dařilo v jeho budoucích aktivitách.“
Johnny Herbert, který byl naposledy přítomen jako steward na loňském závodě v Interlagosu, se v roce 2024 zúčastnil zhruba třetiny všech závodů, což ho činilo nejaktivnějším stewardem mezi bývalými závodníky. Sportovní komisaři čelí často silné kritice za své rozhodnutí. což vyvolává časté diskuze o potřebě zavedení stálých komisařů na závodech. Šéf týmu Mclaren Zak Brown na konferenci Autosport Business Exchange v Londýně sdělil, že Mclaren by na zaplacení profesionálních komisařů přispěl. „Nemyslím si, že máme šanci na úspěch, pokud nebudeme mít stálé stewardy,“ apeloval Brown na všechny.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.