Jezdci F1 zhlédli v předstihu očekávaný film s Bradem Pittem, zasazený do prostředí královny motorsportu. Snímek má celosvětovou premiéru 25. června. Max Verstappen chyběl.
S blížící se světovou premiérou filmu o Formuli 1 se jezdci, jejich partneři i šéfové týmů sešli v Monaku na soukromé projekci před začátkem závodního víkendu. Slavnostní příjezd závodníků zachytil oficiální účet F1 na sociálních sítích, přičemž mezi nejvíce zaujatými byl George Russell, který dorazil ve svém luxusním voze AMG ONE po boku partnerky Carmen Montero Mundt. Lewis Hamilton přijel jako spolujezdec ve Ferrari Purosangue, zatímco mistr světa Max Verstappen zůstal doma a vysílal živě přes Twitch pod přezdívkou @FranzHermann69.
Mezi hosty nechyběli ani Toto a Susie Wolffovi a podle zdrojů byli pozváni i další významní šéfové týmů, což podtrhuje exkluzivitu akce. Film nazvaný „F1 The Movie“ představuje jedinečné spojení Hollywoodu a světa motorsportu. Režisér Joseph Kosinski, známý díky filmu Top Gun: Maverick, přináší příběh s Bradem Pittem v hlavní roli, který se vrací zpět do světa závodění, aby pomohl malému týmu APXGP a mladému jezdci Joshua Pearcovi, kterého hraje Damson Idris.
Natáčení probíhalo během skutečných závodních víkendů, což umožnilo produkci použít autentické záběry z tratí a opravdová závodní auta. Pro potřeby filmu vznikla i kompletní garáž fiktivního týmu, kde byly upravené formule 2 od Mercedesu, na kterých Brad Pitt a Damson Idris skutečně jezdili. Režisér Kosinski uvedl: „První, co jsem udělal, bylo, že jsem oslovil Lewise Hamiltona, který tento sport žije každý den. Požádal jsem ho, aby mi pomohl s výrobou filmu. Díky němu jsem získal neuvěřitelný vhled do tohoto světa a seznámil mě s Totem Wolffem.“
Toto Wolff přišel s nápadem použít při natáčení skutečná závodní auta, což vedlo ke koupi šesti vozů formule 2, kolem kterých se točila většina závodních scén. „Když uvidíte Brada nebo Damsona, jak řídí, opravdu sedí v reálných závodních autech na opravdových tratích Formule 1,“ dodal Kosinski.
Film bude mít mezinárodní premiéru 25. června, v USA a v Česku pak o den později. Tento jedinečný projekt slibuje spojení napětí závodů s emocemi a dramatičností hollywoodské produkce.
Andrea Kimi Antonelli po exkluzivní projekci v Monaku sdílel své nadšené první dojmy z připravovaného filmu F1. Režie se ujal Joseph Kosinski a v hlavní roli exceluje Brad Pitt; film slibuje jedinečný pohled do zákulisí motorsportu.
McLaren vede šampionát s Piastrim a Norrisem, ale šéf Zak Brown trvá na rovnosti mezi jezdci, i kdyby to mělo stát titul. „Raději titul ztratíme, než abychom porušili zásady férovosti,“ vzkazuje v době, kdy většina týmů sází na jednoznačnou týmovou hierarchii.
Velká cena Monaka letos poprvé zavádí povinnou dvouzastávkovou strategii, aby podpořila více předjíždění v úzkých uličkách. Tento krok může výrazně zamíchat pořadím, ale stále zůstává otázkou, zda změní tradičně pomalé tempo závodu.
Christian Horner věří, že Red Bull konečně našel správný směr ve vývoji RB21, což by mohlo znamenat konec drobných krizí z posledních závodů. Tým podle něj udělal klíčové kroky, které zlepšily chování vozu i důvěru jezdců.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur zůstává před Monakem při zemi a sází na jednoduchost, preciznost a bezchybnou exekuci. „Monako je trať, kde se neodpouští ani centimetr,“ říká s tím, že rozhodovat budou detaily, nikoli riskantní tahy.
Jezdci F1 zhlédli v předstihu očekávaný film s Bradem Pittem, zasazený do prostředí královny motorsportu. Snímek má celosvětovou premiéru 25. června. Max Verstappen chyběl.
Lewis Hamilton se těší na svou premiéru s Ferrari v legendárním Monaku, kde podle svých slov chce zjistit, „co tahle mašina dokáže“. Na neúprosné městské trati ho čeká první ostrá zkouška v ikonické rudé barvě.
Na trati v Imole podlehl McLaren síle Red Bullu a Maxe Verstappena, přestože Lando Norris v závěru vyvíjel tlak. Britská stáj odjíždí poražena, ale s jasným vzkazem, že patří do boje o čelo.
McLaren představil speciální zbarvení svých vozů inspirované atmosférou francouzské a monacké riviéry, které nasadí při Velkých cenách Monaka a Španělska. Design ve světlých pastelových tónech má podpořit image týmu a zaujmout fanoušky během nejikoničtějších závodů sezóny.
Ferrari prožívá náročnou sezónu a propadlo se na čtvrté místo v pořadí konstruktérů. Výkony týmu zatím nesplňují očekávání a Maranello musí rychle najít řešení, aby se mohlo vrátit do boje o titul.
Andrea Kimi Antonelli označil víkend v Imole za krásný, ale vyčerpávající, protože silná podpora domácích fanoušků ho emocionálně i fyzicky vyždímala. Přesto ho považuje za jeden z nejvýjimečnějších momentů své dosavadní kariéry.
Jack Doohan vyzval fanoušky F1, aby přestali obtěžovat jeho rodinu, a označil útoky na sociálních sítích za bolestivé a nepřijatelné. Tým Alpine se za něj postavil a důrazně odsoudil jakoukoli formu online zneužívání.