Jezdci F1 zhlédli v předstihu očekávaný film s Bradem Pittem, zasazený do prostředí královny motorsportu. Snímek má celosvětovou premiéru 25. června. Max Verstappen chyběl.
S blížící se světovou premiérou filmu o Formuli 1 se jezdci, jejich partneři i šéfové týmů sešli v Monaku na soukromé projekci před začátkem závodního víkendu. Slavnostní příjezd závodníků zachytil oficiální účet F1 na sociálních sítích, přičemž mezi nejvíce zaujatými byl George Russell, který dorazil ve svém luxusním voze AMG ONE po boku partnerky Carmen Montero Mundt. Lewis Hamilton přijel jako spolujezdec ve Ferrari Purosangue, zatímco mistr světa Max Verstappen zůstal doma a vysílal živě přes Twitch pod přezdívkou @FranzHermann69.
Mezi hosty nechyběli ani Toto a Susie Wolffovi a podle zdrojů byli pozváni i další významní šéfové týmů, což podtrhuje exkluzivitu akce. Film nazvaný „F1 The Movie“ představuje jedinečné spojení Hollywoodu a světa motorsportu. Režisér Joseph Kosinski, známý díky filmu Top Gun: Maverick, přináší příběh s Bradem Pittem v hlavní roli, který se vrací zpět do světa závodění, aby pomohl malému týmu APXGP a mladému jezdci Joshua Pearcovi, kterého hraje Damson Idris.
Natáčení probíhalo během skutečných závodních víkendů, což umožnilo produkci použít autentické záběry z tratí a opravdová závodní auta. Pro potřeby filmu vznikla i kompletní garáž fiktivního týmu, kde byly upravené formule 2 od Mercedesu, na kterých Brad Pitt a Damson Idris skutečně jezdili. Režisér Kosinski uvedl: „První, co jsem udělal, bylo, že jsem oslovil Lewise Hamiltona, který tento sport žije každý den. Požádal jsem ho, aby mi pomohl s výrobou filmu. Díky němu jsem získal neuvěřitelný vhled do tohoto světa a seznámil mě s Totem Wolffem.“
Toto Wolff přišel s nápadem použít při natáčení skutečná závodní auta, což vedlo ke koupi šesti vozů formule 2, kolem kterých se točila většina závodních scén. „Když uvidíte Brada nebo Damsona, jak řídí, opravdu sedí v reálných závodních autech na opravdových tratích Formule 1,“ dodal Kosinski.
Film bude mít mezinárodní premiéru 25. června, v USA a v Česku pak o den později. Tento jedinečný projekt slibuje spojení napětí závodů s emocemi a dramatičností hollywoodské produkce.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.