Legendární General Motors se chystá vstoupit do královny motorsportu jako nový výrobce, což otevírá cestu pro 11. tým na startovním roštu. Velká změna, která může zamíchat v roce 2026 kartami.
Cadillac F1 se stává realitou? Po měsících nejistoty se zdá, že nejnovější tým Formule 1 dorazí do paddocku s podporou automobilového giganta General Motors. Tento krok by mohl výrazně posílit růst F1 v Severní Americe. Liberty Media již uspořádala tři závody v USA a vedle závodů v Montrealu a Mexico City vyvíjí společné úsilí o růst F1 v Severní Americe.
Velkou otázkou zůstává jezdecká sestava. „Colton Herta by byl skvělou volbou, pokud získá dostatek superlicenčních bodů v IndyCar,“ prohlásil Mario Andretti, který podporuje amerického jezdce. Mezitím se o místo zajímá i Sergio Pérez, ale klíčovou roli mohou hrát i další partnerství týmu.
Cadillac bude zpočátku používat motory Ferrari, než budou připraveny vlastní pohonné jednotky General Motors. Pro nový tým to bude zásadní období, kdy se musí co nejrychleji etablovat mezi elitou F1.
Cadillac F1 by mohl mít podobný vztah s Ferrari jako tým Haas, který pomohl Oliveru Bearmanovi získat stálou sedačku pro sezónu 2025.
Po nedávném testu v Barceloně by Ferrari mohlo připravit Dina Beganoviče na možnou závodní sedačku v Cadillacu už v příštím roce. Pokud se tak stane, mohl by se stát dalším talentem, kterého Ferrari posune do Formule 1.
Novinář Scott Mitchell-Malm v podcastu The Race F1 Podcast spekuloval o možné budoucnosti Dina Beganoviče ve Formuli 1 a jeho propojení s Ferrari a Cadillacem.
„Měl jsem myšlenku, která mi bublala v hlavě už několik týdnů. Mají smlouvu se zákazníky Ferrari na příštích několik let. A trochu nečekaně se junior Ferrari Dino Beganovič náhle objevil na radaru Ferrari více z pohledu F1,“ řekl Mitchell-Malm.
Podle něj Beganovič nikdy nepatřil mezi úplně výjimečné talenty: „Řekl bych, že vždycky vypadal spíš dobře než skvěle. Ve formuli 3 sice vyhrával závody, ale boj o titul se nikdy pořádně neuskutečnil. A měl opravdu ošklivou sezónu 2024, kdy se pokazilo všechno, co se mohlo pokazit.“
Novinář také upozornil na to, že Švéd už nějakou dobu pracuje s Ferrari v simulátoru a nedávno dostal příležitost při testu v Barceloně, kde se za volantem objevili i Charles Leclerc a Lewis Hamilton. „Myslím, že je na dobré cestě k tomu, aby letos absolvoval více testů s Ferrari a nějaké páteční tréninky,“ dodal.
Mitchell-Malm naznačil, že pokud Ferrari bude chtít prosadit svého juniora do Formule 1, Cadillac by mohl být ideální příležitostí. „Víme, že Ferrari miluje nasazení mladého jezdce do zákaznického týmu, že? Takže bych nevylučoval Beganoviče v Cadillacu poháněném Ferrari, pokud se všechny hvězdy sejdou.“
Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.
Fernando Alonso kritizoval FIA za postup při startu Velké ceny Mexika. Podle něj nebyla reakce komisařů dostatečně rychlá ani konzistentní.
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.
Lando Norris předvedl v Mexiku výkon, který znovu potvrdil jeho skvělou formu i rostoucí sebevědomí. V náročných podmínkách zvládl závod s chladnou hlavou.
Šéf McLarenu Andrea Stella uvedl, že Oscar Piastri v sobotní kvalifikaci ztrácel v každé zatáčce několik milisekund.
Lewis Hamilton si zajistil silné místo na startu kvalifikace a je připraven k nedělnímu závodu s odhodláním. Brit slibuje agresivní přístup na trati a soustředí se na každý detail, aby využil svůj potenciál.
Max Verstappen po kvalifikaci v Mexiku přiznal zklamání z nedostatku přilnavosti a rovnováhy svého Red Bullu. Tyto problémy mu zabránily držet krok s McLareny a zkomplikovaly jeho boj o titul.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.