Legendární General Motors se chystá vstoupit do královny motorsportu jako nový výrobce, což otevírá cestu pro 11. tým na startovním roštu. Velká změna, která může zamíchat v roce 2026 kartami.
Cadillac F1 se stává realitou? Po měsících nejistoty se zdá, že nejnovější tým Formule 1 dorazí do paddocku s podporou automobilového giganta General Motors. Tento krok by mohl výrazně posílit růst F1 v Severní Americe. Liberty Media již uspořádala tři závody v USA a vedle závodů v Montrealu a Mexico City vyvíjí společné úsilí o růst F1 v Severní Americe.
Velkou otázkou zůstává jezdecká sestava. „Colton Herta by byl skvělou volbou, pokud získá dostatek superlicenčních bodů v IndyCar,“ prohlásil Mario Andretti, který podporuje amerického jezdce. Mezitím se o místo zajímá i Sergio Pérez, ale klíčovou roli mohou hrát i další partnerství týmu.
Cadillac bude zpočátku používat motory Ferrari, než budou připraveny vlastní pohonné jednotky General Motors. Pro nový tým to bude zásadní období, kdy se musí co nejrychleji etablovat mezi elitou F1.
Cadillac F1 by mohl mít podobný vztah s Ferrari jako tým Haas, který pomohl Oliveru Bearmanovi získat stálou sedačku pro sezónu 2025.
Po nedávném testu v Barceloně by Ferrari mohlo připravit Dina Beganoviče na možnou závodní sedačku v Cadillacu už v příštím roce. Pokud se tak stane, mohl by se stát dalším talentem, kterého Ferrari posune do Formule 1.
Novinář Scott Mitchell-Malm v podcastu The Race F1 Podcast spekuloval o možné budoucnosti Dina Beganoviče ve Formuli 1 a jeho propojení s Ferrari a Cadillacem.
„Měl jsem myšlenku, která mi bublala v hlavě už několik týdnů. Mají smlouvu se zákazníky Ferrari na příštích několik let. A trochu nečekaně se junior Ferrari Dino Beganovič náhle objevil na radaru Ferrari více z pohledu F1,“ řekl Mitchell-Malm.
Podle něj Beganovič nikdy nepatřil mezi úplně výjimečné talenty: „Řekl bych, že vždycky vypadal spíš dobře než skvěle. Ve formuli 3 sice vyhrával závody, ale boj o titul se nikdy pořádně neuskutečnil. A měl opravdu ošklivou sezónu 2024, kdy se pokazilo všechno, co se mohlo pokazit.“
Novinář také upozornil na to, že Švéd už nějakou dobu pracuje s Ferrari v simulátoru a nedávno dostal příležitost při testu v Barceloně, kde se za volantem objevili i Charles Leclerc a Lewis Hamilton. „Myslím, že je na dobré cestě k tomu, aby letos absolvoval více testů s Ferrari a nějaké páteční tréninky,“ dodal.
Mitchell-Malm naznačil, že pokud Ferrari bude chtít prosadit svého juniora do Formule 1, Cadillac by mohl být ideální příležitostí. „Víme, že Ferrari miluje nasazení mladého jezdce do zákaznického týmu, že? Takže bych nevylučoval Beganoviče v Cadillacu poháněném Ferrari, pokud se všechny hvězdy sejdou.“
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.