Legendární General Motors se chystá vstoupit do královny motorsportu jako nový výrobce, což otevírá cestu pro 11. tým na startovním roštu. Velká změna, která může zamíchat v roce 2026 kartami.
Cadillac F1 se stává realitou? Po měsících nejistoty se zdá, že nejnovější tým Formule 1 dorazí do paddocku s podporou automobilového giganta General Motors. Tento krok by mohl výrazně posílit růst F1 v Severní Americe. Liberty Media již uspořádala tři závody v USA a vedle závodů v Montrealu a Mexico City vyvíjí společné úsilí o růst F1 v Severní Americe.
Velkou otázkou zůstává jezdecká sestava. „Colton Herta by byl skvělou volbou, pokud získá dostatek superlicenčních bodů v IndyCar,“ prohlásil Mario Andretti, který podporuje amerického jezdce. Mezitím se o místo zajímá i Sergio Pérez, ale klíčovou roli mohou hrát i další partnerství týmu.
Cadillac bude zpočátku používat motory Ferrari, než budou připraveny vlastní pohonné jednotky General Motors. Pro nový tým to bude zásadní období, kdy se musí co nejrychleji etablovat mezi elitou F1.
Cadillac F1 by mohl mít podobný vztah s Ferrari jako tým Haas, který pomohl Oliveru Bearmanovi získat stálou sedačku pro sezónu 2025.
Po nedávném testu v Barceloně by Ferrari mohlo připravit Dina Beganoviče na možnou závodní sedačku v Cadillacu už v příštím roce. Pokud se tak stane, mohl by se stát dalším talentem, kterého Ferrari posune do Formule 1.
Novinář Scott Mitchell-Malm v podcastu The Race F1 Podcast spekuloval o možné budoucnosti Dina Beganoviče ve Formuli 1 a jeho propojení s Ferrari a Cadillacem.
„Měl jsem myšlenku, která mi bublala v hlavě už několik týdnů. Mají smlouvu se zákazníky Ferrari na příštích několik let. A trochu nečekaně se junior Ferrari Dino Beganovič náhle objevil na radaru Ferrari více z pohledu F1,“ řekl Mitchell-Malm.
Podle něj Beganovič nikdy nepatřil mezi úplně výjimečné talenty: „Řekl bych, že vždycky vypadal spíš dobře než skvěle. Ve formuli 3 sice vyhrával závody, ale boj o titul se nikdy pořádně neuskutečnil. A měl opravdu ošklivou sezónu 2024, kdy se pokazilo všechno, co se mohlo pokazit.“
Novinář také upozornil na to, že Švéd už nějakou dobu pracuje s Ferrari v simulátoru a nedávno dostal příležitost při testu v Barceloně, kde se za volantem objevili i Charles Leclerc a Lewis Hamilton. „Myslím, že je na dobré cestě k tomu, aby letos absolvoval více testů s Ferrari a nějaké páteční tréninky,“ dodal.
Mitchell-Malm naznačil, že pokud Ferrari bude chtít prosadit svého juniora do Formule 1, Cadillac by mohl být ideální příležitostí. „Víme, že Ferrari miluje nasazení mladého jezdce do zákaznického týmu, že? Takže bych nevylučoval Beganoviče v Cadillacu poháněném Ferrari, pokud se všechny hvězdy sejdou.“
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.