Atmosféra v Maranellu vibruje očekáváním. Ferrari vstupuje do nové éry a Lewis Hamilton má být tím, kdo rozpoutá rudou revoluci. Jak si povede při svém velkolepém debutu v Austrálii?
Ferrari uzavřelo minulou sezónu ve skvělé formě, přestože v dramatickém finále přišlo o pohár konstruktérů ve prospěch McLarenu. Charles Leclerc podal v Abú Zabí fenomenální výkon a vyšvihl se na stupně vítězů společně s Carlosem Sainzem, který zažil pravděpodobně nejlepší rok své kariéry ve Formuli 1.
Pro sezonu 2025 však Ferrari vsadilo na ještě silnější sestavu a přivedlo Lewise Hamiltona, který překonal téměř všechny rekordy v tomto sportu. Zisk osmého titulu v ikonických barvách Scuderie by byl pro britského šampiona korunou jeho legendární kariéry. Cesta k triumfu však nebude snadná – Leclerc touží po svém prvním mistrovském titulu a McLaren se chce stát vážným soupeřem Red Bullu.
Očekávání od Hamiltona jsou obrovská a Ferrari si od něj slibuje okamžitý dopad na výsledky. Podle zprávy Gazzetta dello Sport má Scuderia jasnou vizi a věří, že právě Hamilton může být tím, kdo ji po dlouhých letech vrátí na vrchol Formule 1.
Lewis Hamilton absolvoval rozsáhlý předsezónní program ve Fioranu a Barceloně, aby si zvykl na nový tým a prostředí Ferrari. Navzdory nehodě při testech v Barceloně získal cenné zkušenosti s vozy F1 pro roky 2023 i 2024, což mu poskytlo první náznak chování letošního monopostu. První ostrou jízdu s aktuálním modelem absolvuje při shakedownu ve Fioranu před testy v Bahrajnu.
Ferrari vkládá do Hamiltona velké naděje a věří, že bude v úvodním závodě sezóny v Austrálii velmi konkurenceschopný. Podle Gazzetty dello Sport byl tým ohromen jeho přístupem a rychlou adaptací na nové prostředí. Šéf stáje Frederic Vasseur zdůraznil, že Hamilton nepotřebuje dlouhou aklimatizaci a očekává, že se hned zapojí do boje o nejvyšší příčky.
Hamilton se také intenzivně připravuje na simulátoru Ferrari, i když si je vědom, že virtuální jízda nikdy plně nenahradí realitu na trati. Vzhledem k přesunu prvního závodu do Austrálie kvůli ramadánu se vrátí na místo svého debutu ve Formuli 1 z roku 2007, což přidává jeho premiéře v červené kombinéze ještě větší symboliku.
Ferrari má oprávněné důvody věřit, že Lewis Hamilton bude v Melbourne úspěšný. Britský jezdec stál na stupních vítězů už při svém debutu v roce 2007 a o rok později si v Albert Parku dojel pro vítězství, čímž odstartoval svou první mistrovskou sezónu. Celkově triumfoval v Austrálii dvakrát – v letech 2008 a 2015.
Jeho bilance v Melbourne je působivá, přestože ji v roce 2009 poznamenala diskvalifikace kvůli skandálu "Lie-gate". Přesto Hamilton celkem osmkrát skončil na pódiu, naposledy v roce 2023.
Letos chce tuto statistiku ještě vylepšit a ukázat, že i ve 40 letech patří mezi největší favority. S vozem Ferrari a motivací v novém týmu má šanci zapsat další kapitolu své legendární kariéry.
Fernando Alonso se s nadsázkou vyhnul poskytování rad Maxu Verstappenovi ohledně jeho možného přestupu k Mercedesu. Španělský veterán žertoval, že své názory by sdílel pouze „za obrovskou sumu peněz,“ čímž odlehčil spekulace a ukázal svůj typický smysl pro humor.
Isack Hadjar zůstává plně soustředěný na svůj cíl získat sedačku v Red Bullu, i když Yuki Tsunoda čelí problémům s aktuálním vozem RB21.
Lando Norris reagoval na spekulace o možném přestupu Maxe Verstappena k Mercedesu. Zdůraznil však, že zatím není nic potvrzeno a je třeba se soustředit na současnou sezónu.
Obavy jezdců o ovladatelnost monopostů pro sezonu 2026 vyvolávají otázky, zda jsou oprávněné, nebo předčasné. Vývoj nových vozů je stále v rané fázi, a tak konečné hodnocení přijde až s prvními testy.
Ralf Schumacher rozpoutal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena, když naznačil, že hvězda Red Bullu by mohla zamířit k Mercedesu. Tato tvrzení přidávají další vrstvu nejistoty do už tak napjatého přestupového trhu ve Formuli 1.
Fernando Alonso pochválil nováčka Gabriela Bortoleta z týmu Kick Sauber za jeho první body ve Formuli 1 v Rakousku. Oba se utkali v atraktivním souboji v závěru závodu ve Spielbergu.
Ferrari čelí zásadnímu problému s nastavením světlé výšky monopostu SF-25. Tým proto instruoval oba své jezdce, Lewise Hamiltona i Charlese Leclerca, aby během závodu praktikovali „lift and coast“, tedy zvednutí nohy z plynu a brzdění bez motoru, aby snížili zatížení a pomohli situaci zvládnout.
Před blížící se výjimečnou Velkou cenou Velké Británie se významná část komunity Formule 1 sešla s britským premiérem. Setkání poskytlo příležitost zdůraznit důležitost tohoto prestižního závodu a podpořit dlouhodobý vztah mezi F1 a Spojeným královstvím.
McLaren představuje na Velkou cenu Velké Británie speciální chromové zbarvení „Legacy at Speed“, vytvořenou ve spolupráci s Google Chrome, která spojuje historii týmu s novými fanoušky.
George Russellovi končí smlouva u Mercedesu na konci sezony. Stále silnější spekulace naznačují, že by ho mohl nahradit Max Verstappen, pokud opustí Red Bull.
Max Verstappen odstoupil z Velké ceny Rakouska už v prvním kole po kolizi s nováčkem Antonellim. Místo aby šel za novináři a k týmu, sledoval raději 24hodinovku ve Spa, kde jeho tým vyhrál třídu Gold Cup.
Yuki Tsunoda zaznamenal v Rakousku svůj nejhorší závod, kdy ho výrazně zpomalila degradace pneumatik a nedokázal najít příčinu propadu. Tým Red Bull i Christian Horner varují, že je potřeba rychle situaci řešit kvůli velkému rozdílu v tempu oproti Verstappenovi.