Atmosféra v Maranellu vibruje očekáváním. Ferrari vstupuje do nové éry a Lewis Hamilton má být tím, kdo rozpoutá rudou revoluci. Jak si povede při svém velkolepém debutu v Austrálii?
Ferrari uzavřelo minulou sezónu ve skvělé formě, přestože v dramatickém finále přišlo o pohár konstruktérů ve prospěch McLarenu. Charles Leclerc podal v Abú Zabí fenomenální výkon a vyšvihl se na stupně vítězů společně s Carlosem Sainzem, který zažil pravděpodobně nejlepší rok své kariéry ve Formuli 1.
Pro sezonu 2025 však Ferrari vsadilo na ještě silnější sestavu a přivedlo Lewise Hamiltona, který překonal téměř všechny rekordy v tomto sportu. Zisk osmého titulu v ikonických barvách Scuderie by byl pro britského šampiona korunou jeho legendární kariéry. Cesta k triumfu však nebude snadná – Leclerc touží po svém prvním mistrovském titulu a McLaren se chce stát vážným soupeřem Red Bullu.
Očekávání od Hamiltona jsou obrovská a Ferrari si od něj slibuje okamžitý dopad na výsledky. Podle zprávy Gazzetta dello Sport má Scuderia jasnou vizi a věří, že právě Hamilton může být tím, kdo ji po dlouhých letech vrátí na vrchol Formule 1.
Lewis Hamilton absolvoval rozsáhlý předsezónní program ve Fioranu a Barceloně, aby si zvykl na nový tým a prostředí Ferrari. Navzdory nehodě při testech v Barceloně získal cenné zkušenosti s vozy F1 pro roky 2023 i 2024, což mu poskytlo první náznak chování letošního monopostu. První ostrou jízdu s aktuálním modelem absolvuje při shakedownu ve Fioranu před testy v Bahrajnu.
Ferrari vkládá do Hamiltona velké naděje a věří, že bude v úvodním závodě sezóny v Austrálii velmi konkurenceschopný. Podle Gazzetty dello Sport byl tým ohromen jeho přístupem a rychlou adaptací na nové prostředí. Šéf stáje Frederic Vasseur zdůraznil, že Hamilton nepotřebuje dlouhou aklimatizaci a očekává, že se hned zapojí do boje o nejvyšší příčky.
Hamilton se také intenzivně připravuje na simulátoru Ferrari, i když si je vědom, že virtuální jízda nikdy plně nenahradí realitu na trati. Vzhledem k přesunu prvního závodu do Austrálie kvůli ramadánu se vrátí na místo svého debutu ve Formuli 1 z roku 2007, což přidává jeho premiéře v červené kombinéze ještě větší symboliku.
Ferrari má oprávněné důvody věřit, že Lewis Hamilton bude v Melbourne úspěšný. Britský jezdec stál na stupních vítězů už při svém debutu v roce 2007 a o rok později si v Albert Parku dojel pro vítězství, čímž odstartoval svou první mistrovskou sezónu. Celkově triumfoval v Austrálii dvakrát – v letech 2008 a 2015.
Jeho bilance v Melbourne je působivá, přestože ji v roce 2009 poznamenala diskvalifikace kvůli skandálu "Lie-gate". Přesto Hamilton celkem osmkrát skončil na pódiu, naposledy v roce 2023.
Letos chce tuto statistiku ještě vylepšit a ukázat, že i ve 40 letech patří mezi největší favority. S vozem Ferrari a motivací v novém týmu má šanci zapsat další kapitolu své legendární kariéry.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.