Bernie Ecclestone nevěří v dlouhou budoucnost Lewise Hamiltona ve Ferrari. Podle něj sedminásobný šampion nevydrží v týmu ani dva roky a kritizuje i jeho extravagantní styl oblékání.
Bernie Ecclestone nevěří, že Lewis Hamilton vydrží u Ferrari dlouho. „Tak dlouho nevydrží,“ prohlásil pro The Telegraph. Podle něj si Piero Ferrari stále myslí, že angažování sedminásobného mistra světa bylo správné rozhodnutí. „Doufám, že udělali dobře. Snad nebudou litovat, že do toho šli,“ dodal skepticky.
Ecclestone je přesvědčen, že Hamilton bude ve Ferrari vždy až druhým mužem za Charlesem Leclercem. „Nemyslím si, že Lewisovi bude věnována stejná pozornost,“ řekl. „Leclerc mluví jejich jazykem, takže se o něj budou starat. I když se Lewisovi bude dařit, pořád bude mít spoustu nepřátel, protože tam přišel zčistajasna.“
Bernie Ecclestone zpochybňuje Hamiltonovu motivaci po tolika letech v F1. „Mám na to svou teorii,“ říká. „U jezdců nejde o věk, ale o to, jak dlouho dělají stejnou věc. U Lewise jsem si říkal, že začíná být unavený. Ztratil motivaci. Kdyby nikdy nevyhrál mistrovství světa, mohlo by to být jiné, protože pak by měl motivaci nějaký titul získat. Ale on jich vyhrál sedm.“
Podle Ecclestona navíc Hamiltonův styl neodpovídá tradičnímu obrazu závodníka. „Lewis se prezentuje způsobem, který se vám nemusí líbit. Jak se může chlap, který vyhrál několik titulů mistra světa a má pár dolarů v bance, oblékat tak, jak se obléká... Nelíbí se mi to.“
Pochybnosti má i o jeho aktivitách mimo závody. „Jako jezdec má velký talent. Tolik, kolik mu lidé připisují? Ne, ale pořád dost na to, aby vyhrával závody. Nevím, proč dělá všechny ty další nesmysly. Měl by se vykašlat na hudební byznys a na podobné věci.“
Lewis Hamilton bude čelit obrovské výzvě – nejen v boji s Maxem Verstappenem, Georgem Russellem a Landem Norrisem, ale i ve vlastním týmu. Jeho týmový kolega Charles Leclerc je považován za budoucího šampiona a jednoho z nejrychlejších jezdců současnosti.
Leclerc je o 13 let mladší než Hamilton. Může věkový rozdíl ovlivnit jejich týmovou bitvu? Bernie Ecclestone má jasno: „Mám na to svou teorii. U jezdců nejde o věk, ale o to, jak dlouho dělají totéž.“
Lando Norris odmítl, že by Max Verstappen měl po incidentu se Georgem Russellem měnit svůj styl jízdy, a zdůraznil, že právě jeho agresivita patří k jeho úspěchům. Podle Norrise je Verstappenův přístup tím, co dělá Formuli 1 vzrušující, a nemá důvod ho zásadně měnit.
Max Verstappen čelí před závody v Kanadě a Rakousku hrozbě zákazu startu kvůli 11 trestným bodům, ale zůstává klidný a odmítá měnit svůj styl jízdy. Incident s Georgem Russellem ve Španělsku označil za chybu, kterou však nechce dále pitvat.
Lewis Hamilton vyjádřil jasnou podporu šéfovi Ferrari Frédéricovi Vasseurovi, jehož pozice byla v poslední době předmětem spekulací. Podle něj je Vasseur skvělý lídr, kterému plně důvěřuje a s nímž má dlouhodobě dobrý vztah.
S rostoucím tlakem na Freda Vasseura Ferrari zvažuje možné změny ve vedení týmu. Novým kandidátem na jeho místo je Antonello Coletta, což svědčí o nejistotě a snaze zlepšit výkonnost stáje.
Flavio Briatore už nehovoří tak jistě o budoucnosti Franca Colapinta v Alpine jako dříve, a po třech slabých závodech se pozice argentinského nováčka začíná otřásat. Tlak na výsledky roste a v týmu, kde rozhoduje výkon, nemusí mít prostor pro druhé šance.
Jeden z klubů, které stály u zrodu FIA, nedávno překvapivě ostře zaútočil na prezidenta této organizace, Mohammeda Ben Sulayema. Tento krok vyvolal nečekané vlny kritiky a přinesl do vedení mezinárodní automobilové federace napětí, které dosud nebylo veřejně známo.
Oscar Piastri v hektickém světě Formule 1 zaujímá svým neotřesitelným klidem a vyrovnaností. Tato schopnost mu pomáhá zvládat tlak a dělat správná rozhodnutí v boji o mistrovský titul.
Přestup Lewise Hamiltona k Ferrari zůstává pro Davida Coultharda záhadou, protože podle něj znamenal nečekaný konec dlouholetého a velmi úspěšného partnerství s Mercedesem bez zjevného důvodu.
Helmut Marko přiznal, že původně nevěřil, že by se Max Verstappen mohl stát jedním z velikánů F1. Dnes už ale uznává, že trojnásobný šampion překonal veškerá očekávání svou disciplínou i vyspělostí.
Sezona 2025 Formule 1 právě začala, ale pozornost už směřuje k novým pravidlům pro rok 2026, kdy Red Bull převezme výrobu motorů ve spolupráci s Fordem, který zdůrazňuje význam elektrifikace.
Lance Stroll se po úspěšném zákroku na zraněné ruce vrací na startovní rošt Formule 1 a o víkendu pojede domácí Velkou cenu Kanady v Montrealu.
Ferrari podle zákulisních informací plánuje už v červnu ukončit vývoj letošního vozu SF-25 a zaměřit se na monopost pro sezonu 2026, kdy F1 vstoupí do nové technické éry. Tím dává najevo, že v letošní titul už příliš nevěří, a volí strategii s důrazem na budoucnost – i za cenu rizika, že konkurence letos ještě zrychlí.