Bernie Ecclestone nevěří v dlouhou budoucnost Lewise Hamiltona ve Ferrari. Podle něj sedminásobný šampion nevydrží v týmu ani dva roky a kritizuje i jeho extravagantní styl oblékání.
Bernie Ecclestone nevěří, že Lewis Hamilton vydrží u Ferrari dlouho. „Tak dlouho nevydrží,“ prohlásil pro The Telegraph. Podle něj si Piero Ferrari stále myslí, že angažování sedminásobného mistra světa bylo správné rozhodnutí. „Doufám, že udělali dobře. Snad nebudou litovat, že do toho šli,“ dodal skepticky.
Ecclestone je přesvědčen, že Hamilton bude ve Ferrari vždy až druhým mužem za Charlesem Leclercem. „Nemyslím si, že Lewisovi bude věnována stejná pozornost,“ řekl. „Leclerc mluví jejich jazykem, takže se o něj budou starat. I když se Lewisovi bude dařit, pořád bude mít spoustu nepřátel, protože tam přišel zčistajasna.“
Bernie Ecclestone zpochybňuje Hamiltonovu motivaci po tolika letech v F1. „Mám na to svou teorii,“ říká. „U jezdců nejde o věk, ale o to, jak dlouho dělají stejnou věc. U Lewise jsem si říkal, že začíná být unavený. Ztratil motivaci. Kdyby nikdy nevyhrál mistrovství světa, mohlo by to být jiné, protože pak by měl motivaci nějaký titul získat. Ale on jich vyhrál sedm.“
Podle Ecclestona navíc Hamiltonův styl neodpovídá tradičnímu obrazu závodníka. „Lewis se prezentuje způsobem, který se vám nemusí líbit. Jak se může chlap, který vyhrál několik titulů mistra světa a má pár dolarů v bance, oblékat tak, jak se obléká... Nelíbí se mi to.“
Pochybnosti má i o jeho aktivitách mimo závody. „Jako jezdec má velký talent. Tolik, kolik mu lidé připisují? Ne, ale pořád dost na to, aby vyhrával závody. Nevím, proč dělá všechny ty další nesmysly. Měl by se vykašlat na hudební byznys a na podobné věci.“
Lewis Hamilton bude čelit obrovské výzvě – nejen v boji s Maxem Verstappenem, Georgem Russellem a Landem Norrisem, ale i ve vlastním týmu. Jeho týmový kolega Charles Leclerc je považován za budoucího šampiona a jednoho z nejrychlejších jezdců současnosti.
Leclerc je o 13 let mladší než Hamilton. Může věkový rozdíl ovlivnit jejich týmovou bitvu? Bernie Ecclestone má jasno: „Mám na to svou teorii. U jezdců nejde o věk, ale o to, jak dlouho dělají totéž.“
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.