Bernie Ecclestone nevěří v dlouhou budoucnost Lewise Hamiltona ve Ferrari. Podle něj sedminásobný šampion nevydrží v týmu ani dva roky a kritizuje i jeho extravagantní styl oblékání.
Bernie Ecclestone nevěří, že Lewis Hamilton vydrží u Ferrari dlouho. „Tak dlouho nevydrží,“ prohlásil pro The Telegraph. Podle něj si Piero Ferrari stále myslí, že angažování sedminásobného mistra světa bylo správné rozhodnutí. „Doufám, že udělali dobře. Snad nebudou litovat, že do toho šli,“ dodal skepticky.
Ecclestone je přesvědčen, že Hamilton bude ve Ferrari vždy až druhým mužem za Charlesem Leclercem. „Nemyslím si, že Lewisovi bude věnována stejná pozornost,“ řekl. „Leclerc mluví jejich jazykem, takže se o něj budou starat. I když se Lewisovi bude dařit, pořád bude mít spoustu nepřátel, protože tam přišel zčistajasna.“
Bernie Ecclestone zpochybňuje Hamiltonovu motivaci po tolika letech v F1. „Mám na to svou teorii,“ říká. „U jezdců nejde o věk, ale o to, jak dlouho dělají stejnou věc. U Lewise jsem si říkal, že začíná být unavený. Ztratil motivaci. Kdyby nikdy nevyhrál mistrovství světa, mohlo by to být jiné, protože pak by měl motivaci nějaký titul získat. Ale on jich vyhrál sedm.“
Podle Ecclestona navíc Hamiltonův styl neodpovídá tradičnímu obrazu závodníka. „Lewis se prezentuje způsobem, který se vám nemusí líbit. Jak se může chlap, který vyhrál několik titulů mistra světa a má pár dolarů v bance, oblékat tak, jak se obléká... Nelíbí se mi to.“
Pochybnosti má i o jeho aktivitách mimo závody. „Jako jezdec má velký talent. Tolik, kolik mu lidé připisují? Ne, ale pořád dost na to, aby vyhrával závody. Nevím, proč dělá všechny ty další nesmysly. Měl by se vykašlat na hudební byznys a na podobné věci.“
Lewis Hamilton bude čelit obrovské výzvě – nejen v boji s Maxem Verstappenem, Georgem Russellem a Landem Norrisem, ale i ve vlastním týmu. Jeho týmový kolega Charles Leclerc je považován za budoucího šampiona a jednoho z nejrychlejších jezdců současnosti.
Leclerc je o 13 let mladší než Hamilton. Může věkový rozdíl ovlivnit jejich týmovou bitvu? Bernie Ecclestone má jasno: „Mám na to svou teorii. U jezdců nejde o věk, ale o to, jak dlouho dělají totéž.“
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.