Zatímco Ferrari slavilo skvělý výkon Charlese Leclerca, Lewis Hamilton musel po kvalifikaci na okruhu v Bahrajnu spolknout hořkou pilulku – zajel až devátý nejrychlejší čas.
Charles Leclerc potvrdil formu Ferrari a v kvalifikaci na Velkou cenu Bahrajnu si dojel pro třetí místo, tři desetiny za nejrychlejším Oscarem Piastrim.
Naopak Lewis Hamilton zažil těžké odpoledne. Na týmového kolegu ztratil šest desetin a do závodu odstartuje až devátý. V rozhodující části kvalifikace přišel o první měřené kolo kvůli traťovým limitům, druhý pokus už nestačil na lepší výsledek. Překonal ho dokonce i Carlos Sainz z Williamsu – jezdec, kterého ve Ferrari nahradil.
Lewis Hamilton po nevydařené kvalifikaci na Velkou cenu Bahrajnu uznal své zklamání a omluvil se týmu. Po dotazu na své umístění reagoval sklesle, když zjistil, že startuje až devátý.
Na rozdíl od minulých závodů tentokrát neobviňoval vůz a slíbil zlepšení po slabém výkonu v Japonsku.
Hamiltonův výpadek kontrastuje s jeho nedávnými úspěchy v Číně a vzbuzuje otázky ohledně jeho dalšího působení ve Ferrari. Naděje vkládá do možnosti snadnějších předjížděcích manévrů v závodě.
Podle komentátora Karuna Chandhoka Lewis Hamilton během víkendu v Bahrajnu nepůsobil šťastně a jeho nepříznivá forma vyvolává otázky o jeho pohodě ve Ferrari.
Tým zatím nezpanikařil, ale očekávání po jeho příchodu rychle opadávají. Šéf týmu Fred Vasseur, který Hamiltona zná z dob juniorských sérií, bude muset zřejmě využít své schopnosti práce s lidmi, aby předešel opakování loňské situace, kdy pilot ztratil sebedůvěru při kvalifikačních jízdách.
Technologický expert F1 Sam Collins upozorňuje, že Ferrari se v letošních vylepšeních inspirovalo designem Mercedesu z roku 2022, konkrétně aerodynamikou v oblasti zpětných zrcátek.
Hamilton však popsal řízení nového vozu jako zážitek s „duchem v kokpitu“, zatímco Leclercovi se s tímto nastavením daří. Ferrari tak čelí výzvě, jak přizpůsobit techniku oběma jezdcům bez narušení jejich výkonnosti.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.