Zatímco Ferrari slavilo skvělý výkon Charlese Leclerca, Lewis Hamilton musel po kvalifikaci na okruhu v Bahrajnu spolknout hořkou pilulku – zajel až devátý nejrychlejší čas.
Charles Leclerc potvrdil formu Ferrari a v kvalifikaci na Velkou cenu Bahrajnu si dojel pro třetí místo, tři desetiny za nejrychlejším Oscarem Piastrim.
Naopak Lewis Hamilton zažil těžké odpoledne. Na týmového kolegu ztratil šest desetin a do závodu odstartuje až devátý. V rozhodující části kvalifikace přišel o první měřené kolo kvůli traťovým limitům, druhý pokus už nestačil na lepší výsledek. Překonal ho dokonce i Carlos Sainz z Williamsu – jezdec, kterého ve Ferrari nahradil.
Lewis Hamilton po nevydařené kvalifikaci na Velkou cenu Bahrajnu uznal své zklamání a omluvil se týmu. Po dotazu na své umístění reagoval sklesle, když zjistil, že startuje až devátý.
Na rozdíl od minulých závodů tentokrát neobviňoval vůz a slíbil zlepšení po slabém výkonu v Japonsku.
Hamiltonův výpadek kontrastuje s jeho nedávnými úspěchy v Číně a vzbuzuje otázky ohledně jeho dalšího působení ve Ferrari. Naděje vkládá do možnosti snadnějších předjížděcích manévrů v závodě.
Podle komentátora Karuna Chandhoka Lewis Hamilton během víkendu v Bahrajnu nepůsobil šťastně a jeho nepříznivá forma vyvolává otázky o jeho pohodě ve Ferrari.
Tým zatím nezpanikařil, ale očekávání po jeho příchodu rychle opadávají. Šéf týmu Fred Vasseur, který Hamiltona zná z dob juniorských sérií, bude muset zřejmě využít své schopnosti práce s lidmi, aby předešel opakování loňské situace, kdy pilot ztratil sebedůvěru při kvalifikačních jízdách.
Technologický expert F1 Sam Collins upozorňuje, že Ferrari se v letošních vylepšeních inspirovalo designem Mercedesu z roku 2022, konkrétně aerodynamikou v oblasti zpětných zrcátek.
Hamilton však popsal řízení nového vozu jako zážitek s „duchem v kokpitu“, zatímco Leclercovi se s tímto nastavením daří. Ferrari tak čelí výzvě, jak přizpůsobit techniku oběma jezdcům bez narušení jejich výkonnosti.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.