Zatímco Ferrari slavilo skvělý výkon Charlese Leclerca, Lewis Hamilton musel po kvalifikaci na okruhu v Bahrajnu spolknout hořkou pilulku – zajel až devátý nejrychlejší čas.
Charles Leclerc potvrdil formu Ferrari a v kvalifikaci na Velkou cenu Bahrajnu si dojel pro třetí místo, tři desetiny za nejrychlejším Oscarem Piastrim.
Naopak Lewis Hamilton zažil těžké odpoledne. Na týmového kolegu ztratil šest desetin a do závodu odstartuje až devátý. V rozhodující části kvalifikace přišel o první měřené kolo kvůli traťovým limitům, druhý pokus už nestačil na lepší výsledek. Překonal ho dokonce i Carlos Sainz z Williamsu – jezdec, kterého ve Ferrari nahradil.
Lewis Hamilton po nevydařené kvalifikaci na Velkou cenu Bahrajnu uznal své zklamání a omluvil se týmu. Po dotazu na své umístění reagoval sklesle, když zjistil, že startuje až devátý.
Na rozdíl od minulých závodů tentokrát neobviňoval vůz a slíbil zlepšení po slabém výkonu v Japonsku.
Hamiltonův výpadek kontrastuje s jeho nedávnými úspěchy v Číně a vzbuzuje otázky ohledně jeho dalšího působení ve Ferrari. Naděje vkládá do možnosti snadnějších předjížděcích manévrů v závodě.
Podle komentátora Karuna Chandhoka Lewis Hamilton během víkendu v Bahrajnu nepůsobil šťastně a jeho nepříznivá forma vyvolává otázky o jeho pohodě ve Ferrari.
Tým zatím nezpanikařil, ale očekávání po jeho příchodu rychle opadávají. Šéf týmu Fred Vasseur, který Hamiltona zná z dob juniorských sérií, bude muset zřejmě využít své schopnosti práce s lidmi, aby předešel opakování loňské situace, kdy pilot ztratil sebedůvěru při kvalifikačních jízdách.
Technologický expert F1 Sam Collins upozorňuje, že Ferrari se v letošních vylepšeních inspirovalo designem Mercedesu z roku 2022, konkrétně aerodynamikou v oblasti zpětných zrcátek.
Hamilton však popsal řízení nového vozu jako zážitek s „duchem v kokpitu“, zatímco Leclercovi se s tímto nastavením daří. Ferrari tak čelí výzvě, jak přizpůsobit techniku oběma jezdcům bez narušení jejich výkonnosti.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.