Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari způsobil nejen obrovský rozruch mezi fanoušky, ale okamžitě ovlivnil i finanční trhy. John Elkann a bývalý prezident Luca di Montezemolo odmítli spekulace o marketingovém motivu a zdůrazňují, že cílem je přivést Ferrari zpět na vrchol motorsportu.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari byl doprovázen vlnou obrovského nadšení. Už samotné oznámení o jeho příchodu mělo okamžitý dopad na finanční trhy, kdy cena akcií automobilky vzrostla o šest procent, což představovalo zisk přibližně šesti miliard dolarů. Tento okamžik skvěle ilustruje, jak silný vliv mají jména Lewis Hamilton a Ferrari na světový trh.
Po příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari zažili fanoušci v Maranelle a Fioranu euforii. Tifosi ho přijali s nadšením, na každém kroku se rozdávaly fotografie s jeho podobiznou, a ulice byly zaplaveny lidmi, kteří se chtěli alespoň na okamžik podívat na svého nového hrdinu.
John Elkann zdůraznil, že ani Ferrari, ani Lewis Hamilton nepotřebují potvrzení své hodnoty prostřednictvím marketingových strategií. Podle něj je nejdůležitější soustředit se na to, aby tým vyhrával tituly a podával vynikající výkony na trati. Pokud se tým soustředí na tento cíl, úspěchy mimo závodní okruh přijdou samy. „Naše možnosti nejsou omezené,“ prohlásil Elkann.
Tento názor podpořil také jeho předchůdce, bývalý prezident Ferrari, Luca di Montezemolo. Ten příchod Hamiltona do Maranella vítá a připomněl, že je to člověk, který měl zásadní roli při příchodu Michaela Schumachera do Ferrari a vedl i jednání s Ayrtonem Sennou. Podle Montezemola Ferrari přitahuje velká jména, ale nikdy to nebylo z marketingových důvodů.
„V posledních letech nebyli naši jezdci problémem,“ uvedl Montezemolo v rozhovoru pro Radio GR Parlamento. „Carlos Sainz a Charles Leclerc jsou vynikající a Lewis Hamilton je fenomén, stejně jako Max Verstappen.“
Dále k příchodu Hamiltona do Ferrari dodal: „Hamiltonova motivace není pouze marketingová. Chce ukončit svou kariéru vítězstvími v červeném. Samozřejmě, že jeho příchod nese určité riziko – je to šampion, který toho už mnoho vyhrál a chce v tom pokračovat ve Ferrari. Na druhou stranu tu máme Leclerca, který i přes řadu skvělých výkonů ještě nezískal titul.“
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.