Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari způsobil nejen obrovský rozruch mezi fanoušky, ale okamžitě ovlivnil i finanční trhy. John Elkann a bývalý prezident Luca di Montezemolo odmítli spekulace o marketingovém motivu a zdůrazňují, že cílem je přivést Ferrari zpět na vrchol motorsportu.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari byl doprovázen vlnou obrovského nadšení. Už samotné oznámení o jeho příchodu mělo okamžitý dopad na finanční trhy, kdy cena akcií automobilky vzrostla o šest procent, což představovalo zisk přibližně šesti miliard dolarů. Tento okamžik skvěle ilustruje, jak silný vliv mají jména Lewis Hamilton a Ferrari na světový trh.
Po příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari zažili fanoušci v Maranelle a Fioranu euforii. Tifosi ho přijali s nadšením, na každém kroku se rozdávaly fotografie s jeho podobiznou, a ulice byly zaplaveny lidmi, kteří se chtěli alespoň na okamžik podívat na svého nového hrdinu.
John Elkann zdůraznil, že ani Ferrari, ani Lewis Hamilton nepotřebují potvrzení své hodnoty prostřednictvím marketingových strategií. Podle něj je nejdůležitější soustředit se na to, aby tým vyhrával tituly a podával vynikající výkony na trati. Pokud se tým soustředí na tento cíl, úspěchy mimo závodní okruh přijdou samy. „Naše možnosti nejsou omezené,“ prohlásil Elkann.
Tento názor podpořil také jeho předchůdce, bývalý prezident Ferrari, Luca di Montezemolo. Ten příchod Hamiltona do Maranella vítá a připomněl, že je to člověk, který měl zásadní roli při příchodu Michaela Schumachera do Ferrari a vedl i jednání s Ayrtonem Sennou. Podle Montezemola Ferrari přitahuje velká jména, ale nikdy to nebylo z marketingových důvodů.
„V posledních letech nebyli naši jezdci problémem,“ uvedl Montezemolo v rozhovoru pro Radio GR Parlamento. „Carlos Sainz a Charles Leclerc jsou vynikající a Lewis Hamilton je fenomén, stejně jako Max Verstappen.“
Dále k příchodu Hamiltona do Ferrari dodal: „Hamiltonova motivace není pouze marketingová. Chce ukončit svou kariéru vítězstvími v červeném. Samozřejmě, že jeho příchod nese určité riziko – je to šampion, který toho už mnoho vyhrál a chce v tom pokračovat ve Ferrari. Na druhou stranu tu máme Leclerca, který i přes řadu skvělých výkonů ještě nezískal titul.“
Jolyon Palmer míní, že těsný bodový rozdíl mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim není jen odrazem jejich výkonů, ale i výsledkem štěstí. Podle něj Norrisovi v několika případech výrazně pomohly okolnosti, které mu umožnily zůstat v těsném kontaktu s týmovým kolegou.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.
S blížícím se oznámením jezdecké sestavy pro první sezónu týmu Cadillac ve Formuli 1 se podle očekávání tým přiklání ke zkušeným závodníkům. To zároveň značně snižuje šance mladého amerického jezdce Coltona Herty na místo v nové stáji.
Podle neoficiálních zpráv Ferrari připravuje při nadcházející Velké ceně Itálie v Monze speciální poctu k 50. výročí prvního titulu mistra světa Nikiho Laudy.
Lewis Hamilton zažil u Ferrari svůj nejúspěšnější začátek kariéry u nové stáje. Sedminásobný mistr světa zůstává přesto optimistický a věří v dlouhodobou vizi týmu.
Jacques Villeneuve je přesvědčen, že za nedávnou nadvládu Red Bullu stojí především Max Verstappen. Podle něj by si tým měl více uvědomovat, že současné úspěchy nejsou jen zásluhou technické převahy, ale hlavně vynikajících jezdeckých schopností své hvězdy.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.