Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari způsobil nejen obrovský rozruch mezi fanoušky, ale okamžitě ovlivnil i finanční trhy. John Elkann a bývalý prezident Luca di Montezemolo odmítli spekulace o marketingovém motivu a zdůrazňují, že cílem je přivést Ferrari zpět na vrchol motorsportu.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari byl doprovázen vlnou obrovského nadšení. Už samotné oznámení o jeho příchodu mělo okamžitý dopad na finanční trhy, kdy cena akcií automobilky vzrostla o šest procent, což představovalo zisk přibližně šesti miliard dolarů. Tento okamžik skvěle ilustruje, jak silný vliv mají jména Lewis Hamilton a Ferrari na světový trh.
Po příchodu Lewise Hamiltona do Ferrari zažili fanoušci v Maranelle a Fioranu euforii. Tifosi ho přijali s nadšením, na každém kroku se rozdávaly fotografie s jeho podobiznou, a ulice byly zaplaveny lidmi, kteří se chtěli alespoň na okamžik podívat na svého nového hrdinu.
John Elkann zdůraznil, že ani Ferrari, ani Lewis Hamilton nepotřebují potvrzení své hodnoty prostřednictvím marketingových strategií. Podle něj je nejdůležitější soustředit se na to, aby tým vyhrával tituly a podával vynikající výkony na trati. Pokud se tým soustředí na tento cíl, úspěchy mimo závodní okruh přijdou samy. „Naše možnosti nejsou omezené,“ prohlásil Elkann.
Tento názor podpořil také jeho předchůdce, bývalý prezident Ferrari, Luca di Montezemolo. Ten příchod Hamiltona do Maranella vítá a připomněl, že je to člověk, který měl zásadní roli při příchodu Michaela Schumachera do Ferrari a vedl i jednání s Ayrtonem Sennou. Podle Montezemola Ferrari přitahuje velká jména, ale nikdy to nebylo z marketingových důvodů.
„V posledních letech nebyli naši jezdci problémem,“ uvedl Montezemolo v rozhovoru pro Radio GR Parlamento. „Carlos Sainz a Charles Leclerc jsou vynikající a Lewis Hamilton je fenomén, stejně jako Max Verstappen.“
Dále k příchodu Hamiltona do Ferrari dodal: „Hamiltonova motivace není pouze marketingová. Chce ukončit svou kariéru vítězstvími v červeném. Samozřejmě, že jeho příchod nese určité riziko – je to šampion, který toho už mnoho vyhrál a chce v tom pokračovat ve Ferrari. Na druhou stranu tu máme Leclerca, který i přes řadu skvělých výkonů ještě nezískal titul.“
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.