Flavio Briatore už nehovoří tak jistě o budoucnosti Franca Colapinta v Alpine jako dříve, a po třech slabých závodech se pozice argentinského nováčka začíná otřásat. Tlak na výsledky roste a v týmu, kde rozhoduje výkon, nemusí mít prostor pro druhé šance.
V Alpine panuje chaos, který se neodehrává jen za zavřenými dveřmi kanceláří, ale přímo v závodním kokpitu. Po Velké ceně v Miami byl z kokpitu vyřazen Jack Doohan a jeho místo zaujal Franco Colapinto. Podle oficiálního oznámení měl Argentinec nastoupit do pěti závodů, ale v tomto týmu je jistota vždy jen dočasná.
Flavio Briatore, který nyní fakticky řídí tým, se od tohoto slibu brzy distancoval. „Nikdy jsem neřekl pět závodů, tři, čtyři, nebo jeden. Pokud Colapinto podává výkony, jezdí. Pokud ne, uvidíme,“ prohlásil ostře na tiskové konferenci před Velkou cenou Španělska. Z jeho slov je jasně cítit tlak i varování, že kdo nepodá výsledky, nemá v týmu místo, informuje Autosport.
Výkon Franco Colapinta za Alpine zatím nesplňuje očekávání. V Imole během kvalifikace špatně pochopil pokyn po červené vlajce, což mu přineslo penalizaci na startu závodu, a později havaroval v zatáčce Tamburello poté, co mu kolo sjelo na špinavou stopu. V Monaku se nedostal přes první část kvalifikace a v závodě skončil třináctý, dva okruhy za vítězem, přičemž kritizoval strategii týmu, který ho nechal startovat na tvrdých pneumatikách. Ve Španělsku měl technické potíže, když musel měnit převodovku a v kvalifikaci neodjel druhý pokus, což ho poslalo na patnácté místo v závodě, i přes šanci zlepšit pozici během pozdního výjezdu Safety Caru.
„Musím se plně soustředit na Kanadu,“ uvedl Colapinto po závodě ve Španělsku. Další příležitost by mohla být zároveň jeho poslední. Mezitím v zákulisí už kolují spekulace o jeho možném náhradníkovi.
Některá média spekulují o možném příchodu Sergia Péreze, ale tyto dohady spíše vycházejí z pověsti Briatoreho, který často upřednostňuje jezdce se silnými sponzory. Pérez je momentálně hkavně spojovaný s Cadillacem.
Reálnější variantou je testovací jezdec Paul Aron, který závodí ve Formuli 2, nebo návrat Jacka Doohana, jenž zůstává rezervním jezdcem Alpine a čeká na další šanci.
Briatore je známý svou tvrdostí a pragmatismem, a o budoucnosti Colapinta rozhodnou výhradně jeho výkony. Jak sám řekl: „Nevím, jestli Franco zůstane do konce sezóny nebo ne. Uvidíme. Rozhoduje jen výkon – nic jiného.“
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.