Flavio Briatore už nehovoří tak jistě o budoucnosti Franca Colapinta v Alpine jako dříve, a po třech slabých závodech se pozice argentinského nováčka začíná otřásat. Tlak na výsledky roste a v týmu, kde rozhoduje výkon, nemusí mít prostor pro druhé šance.
V Alpine panuje chaos, který se neodehrává jen za zavřenými dveřmi kanceláří, ale přímo v závodním kokpitu. Po Velké ceně v Miami byl z kokpitu vyřazen Jack Doohan a jeho místo zaujal Franco Colapinto. Podle oficiálního oznámení měl Argentinec nastoupit do pěti závodů, ale v tomto týmu je jistota vždy jen dočasná.
Flavio Briatore, který nyní fakticky řídí tým, se od tohoto slibu brzy distancoval. „Nikdy jsem neřekl pět závodů, tři, čtyři, nebo jeden. Pokud Colapinto podává výkony, jezdí. Pokud ne, uvidíme,“ prohlásil ostře na tiskové konferenci před Velkou cenou Španělska. Z jeho slov je jasně cítit tlak i varování, že kdo nepodá výsledky, nemá v týmu místo, informuje Autosport.
Výkon Franco Colapinta za Alpine zatím nesplňuje očekávání. V Imole během kvalifikace špatně pochopil pokyn po červené vlajce, což mu přineslo penalizaci na startu závodu, a později havaroval v zatáčce Tamburello poté, co mu kolo sjelo na špinavou stopu. V Monaku se nedostal přes první část kvalifikace a v závodě skončil třináctý, dva okruhy za vítězem, přičemž kritizoval strategii týmu, který ho nechal startovat na tvrdých pneumatikách. Ve Španělsku měl technické potíže, když musel měnit převodovku a v kvalifikaci neodjel druhý pokus, což ho poslalo na patnácté místo v závodě, i přes šanci zlepšit pozici během pozdního výjezdu Safety Caru.
„Musím se plně soustředit na Kanadu,“ uvedl Colapinto po závodě ve Španělsku. Další příležitost by mohla být zároveň jeho poslední. Mezitím v zákulisí už kolují spekulace o jeho možném náhradníkovi.
Některá média spekulují o možném příchodu Sergia Péreze, ale tyto dohady spíše vycházejí z pověsti Briatoreho, který často upřednostňuje jezdce se silnými sponzory. Pérez je momentálně hkavně spojovaný s Cadillacem.
Reálnější variantou je testovací jezdec Paul Aron, který závodí ve Formuli 2, nebo návrat Jacka Doohana, jenž zůstává rezervním jezdcem Alpine a čeká na další šanci.
Briatore je známý svou tvrdostí a pragmatismem, a o budoucnosti Colapinta rozhodnou výhradně jeho výkony. Jak sám řekl: „Nevím, jestli Franco zůstane do konce sezóny nebo ne. Uvidíme. Rozhoduje jen výkon – nic jiného.“
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.