Posunutou kvalifikaci ovládl Hamilton před Bottasem a Verstappenem

Lewis Hamilton v 1. tréninku před GP Portugalska 2020
Lewis Hamilton v 1. tréninku před GP Portugalska 2020, foto: Mercedes AMG F1 Team
Pavel Mandát , F1NEWS.CZ 24. října 2020 16:50
Sdílej:

O půl hodiny posunutou kvalifikaci ovládli jezdci Mercedesu. Ze druhé řady vyrazí do zítřejšího závodu Verstappen a Leclerc.

Kvalifikace začala v 15:30 - tedy o půl hodiny později než bylo původně v plánu. To kvůli uvolněnému kanálu, na který v závěru třetího tréninku najel Sebastian Vettel.

Prostoru na trati využili takřka okamžitě všichni piloti. Do vedení se dostaly oba Mercedesy - mírně rychlejším z dua stříbrných šípů byl Bottas. Trať jako taková rapidně zrychlovala, což přineslo razantní zlepšování časů každým odjetým kolem. Pět minut před koncem Q1 patřily nepostupové příčky Magnussenovi, Grosjeanovi, Raikkonenovi, Russellovi a Latifimu. Nedělo se tak nic překvapivého. V posledních vteřinách se dokázal zlepšit Russell, který tak odsunul na nepostupovou pozici Giovinazziho.

The first laps are in, and it's our three-time practice leader Valtteri Bottas on top with a 1:17.064 🔥#PortugueseGP 🇵🇹 #F1 pic.twitter.com/AXsU1mcyGu

— Formula 1 (@F1) October 24, 2020 Druhá část přinesla, jak už je tradicí, snahu  některých pilotů kvalifikovat se na středně tvrdé sadě. Byli mezi nimi i oba jezdci Ferrari, ale těm se rychlá kola na "žlutém" obutí nepovedla. Leclerc s Vettelem totiž chybovali, Monačanovi se však povedl reparát, který ho dostal na průběžnou šestou příčku. Po úvodní sérii by si ve třetí části nezajezdili Ocon, Stroll, Kvyat, Vettel a Russell. Na zmíněném pořadí už závěrečné pokusy nic nezměnily. Zejména pro Vettela a Strolla šlo o zklamání. Ricciardo pak v závěru svého ostrého kola chyboval a narazil do bariéry

Whoa! Danny Ric goes for a spin at the end of Q2He bips the rear wing on the barrier, but he gets out of the gravel, and he's made it into Q3 😅#PortugueseGP 🇵🇹 #F1 pic.twitter.com/XQ5e3tsKKI

— Formula 1 (@F1) October 24, 2020 Úvodní pokusy v Q3 přinesly průběžné vedení Bottasovi, za ním se s těsným odstupem nacházel Hamilton, třetí Verstappen ztrácel pouze jednu desetinu. V úplném závěru si pro sebe první místo na zítřejším startu uzmul Hamilton, v první řadě ho doplní Bottas, ze třetí pozice zítra odstartuje Verstappen. Daniel Ricciardo do třetí části kvůli poškození svého Renaultu nenastoupil. 

Just under three minutes remain, and Hamilton has just 0.047 to hunt down to get to Bottas 🎯He's heading out on the medium tyres for the final run#PortugueseGP 🇵🇹 #F1 pic.twitter.com/BbLjv5zH4F

— Formula 1 (@F1) October 24, 2020
Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.