Mercedesy opět na čele. Dařilo se Gaslymu s Alphou Tauri. Konec tréninku byl předčasný kvůli krytu kanálu.
Portugalský okruh poblíž městečka Portimão si získal srdce mnohých diváků, jezdců i členů týmů. Opravdu je to krásný okruh v nádherném prostředí v oblasti Algarve. Dnes týmy přivítala modrá obloha a sluníčko, teplota je 18 °C a trať má 22 ° C. Všichni v garážích se připravují na vyladění vozů pro nadcházející kvalifikaci.
Is it weird to be in ❤️ with a racing track? Asking for a friend of course.pic.twitter.com/SOmNFKhD1E
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) October 24, 2020
"Je to neskutečně náročný okruh. Na mnoha místech vůbec nevidíte, kam jedete. Výjezd z osmé zatáčky, tam se díváte na oblohu pěknou chvíli a netušíte, co je za obzorem. Také v zatáčce číslo jedenáct, nevíte, kde jste a najednou se z ničeho nic objeví. Okruh je hodně hladký, hodně lidí udělalo chybu a klouže jim to, dostali hodiny, nebylo to jednoduché," hodnotí jízdu na jihu Portugalska Lewis Hamilton. Někteří jezdci okruh začali přirovnávat k horské dráze.
Na konci boxové uličky se objevuje zelená a trénink může začít. Jako první na trať vyráží Sainz, Grosjean, Kvjat a Gasly. U Red Bullu se stále pracuje na voze Maxe Verstappena, který byl poškozen během včerejší kolize s Lancem Strollem. Po instalačních kolech jezdci zajeli do garáže a na trati je nyní jen Magnussen a Albon. Po pěti minutách zatím jen pár jezdců zajelo instalační kola.
Teplota stále stoupá, nyní už je o dva stupně výš než před začátkem tréninku. Na trať vyrážejí oba jezdci Mercedesu. A zajíždějí první měřené časy. Bottas zajíždí 1:17,888 min, Hamilton na Fina ztrácí 0,028 sek. Oba na měkké sadě pneumatik. Třetí Kvjat na střední směsi ztrácí 1,8 sek.
⛰ + 🍊 = 🤩#PortugueseGP 🇵🇹 pic.twitter.com/NINPo88ncR
— McLaren (@McLarenF1) October 24, 2020
V dalším kole na to Hamilton šlápl a jeho čas má hodnotu 1:16,931 min. Na trati jsou také McLareny či Ferrari, oba týmy na měkké sadě pneumatik. Vettel je desátý, Leclerc se řadí na třetí místo, ztrácí jednu sekundu na vedoucího Brita.
Hamilton se zlepšuje a zajíždí čas 1:16,680 min. Na čtvrté místo se dostává Gasly (1:17,047 min). Leclerc se roztočil a vyjel mimo v zatáčce číslo čtrnáct a míří do boxů, protože si poškodil přední levou pneumatiku. Z rychlého kola tak nic nebylo. Zlepšuje se Gasly a jde na druhé místo. Na třetí se místo Sainz, následně jej překonal Verstappen s časem 1:17,228 min. Teploty stále rostou, trať má nyní 27 ° C.
Průběžné pořadí po půl hodině tréninku: Hamilton, Gasly, Verstappen, Leclerc, Sainz, Bottas, Ocon, Norris, Albon, Ricciardo, Kvjat, Russell, Vettel, Räikkönen, Giovinazzi, Magnussen, Pérez, Grosjean, Stroll, Latify.
Gasly zajel velmi pěkné kolo. Do čela se dostává Verstappen, ale ne na douho. Nizozemský závodník zajel 1:16,659 min a to na střední sadě, oproti Hamiltonovi, který jel na měkké. Toto kolo však bylo vymazáno kvůli tomu, že Verstappen nedodržel závodní dráhu a porušil pravidla. Na čele tedy Hamilton, jezdec Red Bullu ztrácí 0,132 sek. Na třetím místě se stále drží Gasly s Alphou Tauri.
Do čela se vrací Bottas, čas 1:16,654 min, jeho týmový kolega tak ztrácí 0,026 sek. Hamilton chybuje, v sedmé zatáčce vyjel mimo a opatrně se vracel na trať. Zbývá 20 minut do konce tréninku.
Gasly rozdělil oba Red Bully a je na čtvrtém místě. Leclerc se vrátil na trať zajet další kilometry. Podle šéf týmu Racing Point, se stále učí a zjisťují, co na tomto okruhu bude fungovat nejlépe. Jak se daří Albonovi? Aktuálně je na pátém místě. Podle šéfa Red Bullu, dávají thajsko-britskému jezdci ještě šanci, avšak pokud se prý nezlepší, budou hledat náhradu zvenčí. Albon si nyní stěžuje na práci s pneumatikami a jejich zahřívání, které podle něj nefunguje správně.
Zbývají poslední minuty a simulace kvalifikace jsou v plném proudu. Ricciardo má problém s DRS, stále stojí v garáži, ale mechanici to zvládli skvěle a ačkoliv zbývají jen dvě minuty, Australan míří na trať získat důležitá data. Moc toho však nestihl. Objevuje se červená vlajka! Trénink končí a už se na trať vyjíždět nebude. Ve čtrnácté zatáčce se rozbil kryt kanálu a je třeba jej upevnit a opravit. Flashback? Nicméně ve třetím tréninku už se nic jiného nestane.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.
Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.
Fernando Alonso kritizoval FIA za postup při startu Velké ceny Mexika. Podle něj nebyla reakce komisařů dostatečně rychlá ani konzistentní.
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.