Ve druhém tréninku na velkou cenu Portugalska spolu kolidovali Max Verstappen a Lance Stroll. Oba jezdci potom kvůli incidentu v první zatáčce museli ke komisařům. Žádné tresty však nepadly.
Do konce tréninku zbývalo dvacet pět minut, když v před první zatáčkou Verstappen začal předjíždět vnitřkem, ale Stroll pokračoval dál svou stopou a nakonec přední levé kolo Red Bullu narazilo do pravé zadní části vozu týmu Racing Point. Verstappen dojel do boxů, Stroll zůstal v kačírku a byla vyvěšena červená vlajka.
"Hej, je ten zk...c slepý? Co má sa...a za problém? Je to ... Ježíši Kriste. Je to pako. Mám poškozené auto. On pokazil kolo, já se připravuji na své a on to po...e, protože zůstal ve stopě a měl DRS. Žádný respekt. Ale co už, na tom teď nezáleží," nadával naštvaný Holanďan do rádia.
Verstappenův komentář a zvolený jazyk se setkal s kritikou některých fanoušků. Z toho si však jezdec Red Bullu nic nedělá. "Není můj to můj problém, jestli se to někoho dotklo. Nechci o tom moc mluvit, protože jsem byl hodně překvapen. Prostě zatočil, když jsem ho dojížděl, nevím, kam bych měl jet. Já své kolo začínal, on končil. Je to škoda a bylo to zbytečné," nechal se slyšet chvíli po nehodě. Nevěděl totiž, že Stroll měl v plánu další rychlé kolo a že bude v jízdě pokračovat. Kanaďan dostal rádiem instrukce a Verstappena neviděl.
Tempers flare as Stroll and Verstappen collide at Turn 1 💥#PortugueseGP 🇵🇹 #F1 pic.twitter.com/9xhTKe43dp
— Formula 1 (@F1) October 23, 2020Komisaři incident vyšetřovali, ale žádné penalizace či tresty nepadly. Kolizi se prý dalo vyhnout, ale ani jednoho z aktérů neoznačili jako viníka. I jezdci prý nakonec souhlasili, že se jednalo o nedorozumění.
"Dalo by se říci, že v tom oba sehráli svou roli. Max předpokládal, že Stroll zpomalí a dál nepojede, nevěděl, že chce pokračovat v dalším rychlém kole. Lance sledoval přístrojovou desku a asi Maxe neviděl. Zřejmě to bylo padesát na padesát," uzavřel to šéf Red Bullu, Christian Horner.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.