Druhý trénink na GP Portugalska přinesl divoký průběh. Alpha Tauri Pierre Gaslyho skončila v plamenech, Verstappen se Strollem kolidovali, vylepšené Ferrari si naopak může mnout ruce - posun je vidět.
Začátek druhého tréninku přinesl slunečné počasí. V jeho první části pak jezdci i týmy testovali prototypy pneumatik pro následující sezonu. Do čela průběžného pořadí se brzy dostal Hamilton.
Brita následoval s odstupem půl vteřiny Verstappen, další dvě desetiny ztrácel třetí Leclerc. Hodin se dopustil Sainz, výlet směr štěrková zóna si pro změnu dopřál Grosjean. Starosti ale měli téměř všichni piloti - hlavním problémem byla nízká přilnavost na dráze.
Postupně se zrychlovalo. Nejrychlejší čas pro sebe uzmul Bottas, kdežto Pérez skončil v hodinách. Jeho růžový stroj však pokračoval dál bez škrábnutí.
Ricciardo 📻 "****** ... traffic out of the pits" Turn 1 still in the spotlight 😮#PortugueseGP 🇵🇹 #F1 pic.twitter.com/5jwpBOndnu
— Formula 1 (@F1) October 23, 2020>
Na nových pneumatikách vypadal dobře rovněž McLaren, Umístění v první desítce patřilo také oběma Renaultům, naopak trápil se dvanáctý Albon, který ztrácel na Verstappena půl vteřiny. Závěr výsledkové listiny patřil Haasu a Williamsu. Mezitím se v garáži Racing Pointu usilovně pracovalo na voze Lance Strolla.
Hodinu před vypršením vyměřeného času začali jezdci nazouvat letošní pneumatiky, což znamenalo okamžité a výrazné zrychlování. Do čela se na chvíli dostal těžce zkoušený Vettel. Další ze série hodin předvedl Kvjat.
Kvalifikační simulace započal Bottas, který se suverénně dostal do čela výsledkové listiny, hned poté narušil poklidný průběh tréninkových jízd požár vozu Pierre Gaslyho. Ten zapříčinil červené vlajky.
Po deseti minutách bylo vše připraveno k tomu, aby se trénink opět rozběhnul. Této příležitosti využila takřka okamžitě většina pilotů. Jenže provoz na portugalském okruhu dlouho nevydržel. V nájezdu do do první zatáčky totiž došlo ke kolizi mez Lamcem Strollem a Maxem Verstappenem. Trénink byl znovu zastaven.
No sooner had we started and we've stopped again! 😮Verstappen and Stroll tangle at Turn 1, Stroll spins into the gravel and we have another 🚩 Red Flag 🚩#PortugueseGP 🇵🇹 #F1 pic.twitter.com/hFI0gKBcfO
— Formula 1 (@F1) October 23, 2020Zelené světlo se na konci boxové uličky znovu rozsvítilo až osm minut před koncem odpoledních jízd. Celé startovní pole se od tohoto momentu snažilo najezdit co nejvíc kilometrů. Na nejrychlejším čase Valterriho Bottase se už každopádně nic nezměnilo, druhý skončil Verstappen a třetí Norris. Dobře se ukázalo rovněž Ferrari - Leclerc skončil čtvrtý, Vettel šestý.
A dramatic fire ended Pierre Gasly's FP2 in Portimao 🔥#PortugueseGP 🇵🇹 #F1 pic.twitter.com/RLd1jPBFkd
— Formula 1 (@F1) October 23, 2020Andrea Stella, šéf McLarenu, vysvětlil, proč se Max Verstappen v závěru Velké ceny Austrálie přiblížil k vítězství, ale Lando Norris si nakonec i přes technické problémy udržel vedení.
Isack Hadjar zažil smolný debut ve F1, když havaroval už během formace na start VC Austrálie a neodstartoval. Zatímco fanoušci projevili pochopení, Helmut Marko se na adresu mladého Francouze vyjádřil poměrně kriticky.
Úvodní závod sezóny 2025, Velká cena Austrálie, představoval pro šest nováčků náročnou výzvu, přičemž pouze jeden z nich dokázal projít celým závodem bez úhony.
Lando Norris je přesvědčen, že kdyby se podobná chaotická situace v závodě Velké ceny Austrálie odehrála loni, pravděpodobně by nevyhrál. Podle něj byl letošní závod jiný a lepší příprava týmu mu umožnila získat vítězství v těžkých podmínkách.
Ferrari v Austrálii chybovalo ve strategii a doplatilo na riskantní rozhodnutí. Šéf týmu Fred Vasseur přiznal, že ponechání Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca na suchých pneumatikách v závěrečných deštivých kolech nebylo správnou volbou. Špatný odhad podmínek nakonec stál Ferrari lepší umístění.
Sezóna 2025 Formule 1 odstartovala dramaticky a plná nečekaných momentů, ale Lando Norris se nenechal rozhodit a vykročil do boje o titul tím nejlepším možným způsobem.
Lando Norris po triumfu v GP Austrálie zdůraznil, že McLaren zůstává realistický a nepropadá euforii. Reagoval tak na slova George Russella, který naznačil, že tým už může začít směřovat své ambice k sezoně 2026.
Max Verstappen skončil druhý v deštivé Velké ceně Austrálie za Landem Norrisem z McLarenu. Přestože Red Bull v současnosti za McLarenem zaostává, tým se zaměřuje na minimalizaci ztráty a přípravu na další fázi sezóny.
Andrea Kimi Antonelli, nováček Mercedesu, se vrátil na čtvrté místo po úspěšném odvolání proti pětisekundovému trestu za nebezpečné vypuštění během své premiéry na Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný šampion měl během Velké ceny Austrálie problémy s novým vozem, když čelil náročným podmínkám na trati. Během závodu došlo i k několika napjatým výměnám slov mezi Hamiltonem a jeho novým závodním inženýrem.
Sezóna Formule 1 2025 odstartovala dramatickou Velkou cenou Austrálie v Melbourne, kde deštivé počasí způsobilo řadu nehod a přerušení závodu. Lando Norris nakonec uhájil vítězství těsně před Maxem Verstappenem, zatímco závod byl plný nečekaných zvratů, chyb a strategických rozhodnutí, které ovlivnily konečné pořadí.
Velká cena Austrálie 2025 v předpovědi déšť, což by mohlo výrazně ovlivnit začátek sezóny Formule 1. Po víkendových suchých podmínkách mohou mít jezdci jako Lewis Hamilton a Max Verstappen z náhlé změny počasí výhodu, kterou by mohli využít ve svůj prospěch.