Druhý trénink na GP Portugalska přinesl divoký průběh. Alpha Tauri Pierre Gaslyho skončila v plamenech, Verstappen se Strollem kolidovali, vylepšené Ferrari si naopak může mnout ruce - posun je vidět.
Začátek druhého tréninku přinesl slunečné počasí. V jeho první části pak jezdci i týmy testovali prototypy pneumatik pro následující sezonu. Do čela průběžného pořadí se brzy dostal Hamilton.
Brita následoval s odstupem půl vteřiny Verstappen, další dvě desetiny ztrácel třetí Leclerc. Hodin se dopustil Sainz, výlet směr štěrková zóna si pro změnu dopřál Grosjean. Starosti ale měli téměř všichni piloti - hlavním problémem byla nízká přilnavost na dráze.
Postupně se zrychlovalo. Nejrychlejší čas pro sebe uzmul Bottas, kdežto Pérez skončil v hodinách. Jeho růžový stroj však pokračoval dál bez škrábnutí.
Ricciardo 📻 "****** ... traffic out of the pits" Turn 1 still in the spotlight 😮#PortugueseGP 🇵🇹 #F1 pic.twitter.com/5jwpBOndnu
— Formula 1 (@F1) October 23, 2020>
Na nových pneumatikách vypadal dobře rovněž McLaren, Umístění v první desítce patřilo také oběma Renaultům, naopak trápil se dvanáctý Albon, který ztrácel na Verstappena půl vteřiny. Závěr výsledkové listiny patřil Haasu a Williamsu. Mezitím se v garáži Racing Pointu usilovně pracovalo na voze Lance Strolla.
Hodinu před vypršením vyměřeného času začali jezdci nazouvat letošní pneumatiky, což znamenalo okamžité a výrazné zrychlování. Do čela se na chvíli dostal těžce zkoušený Vettel. Další ze série hodin předvedl Kvjat.
Kvalifikační simulace započal Bottas, který se suverénně dostal do čela výsledkové listiny, hned poté narušil poklidný průběh tréninkových jízd požár vozu Pierre Gaslyho. Ten zapříčinil červené vlajky.
Po deseti minutách bylo vše připraveno k tomu, aby se trénink opět rozběhnul. Této příležitosti využila takřka okamžitě většina pilotů. Jenže provoz na portugalském okruhu dlouho nevydržel. V nájezdu do do první zatáčky totiž došlo ke kolizi mez Lamcem Strollem a Maxem Verstappenem. Trénink byl znovu zastaven.
No sooner had we started and we've stopped again! 😮Verstappen and Stroll tangle at Turn 1, Stroll spins into the gravel and we have another 🚩 Red Flag 🚩#PortugueseGP 🇵🇹 #F1 pic.twitter.com/hFI0gKBcfO
— Formula 1 (@F1) October 23, 2020Zelené světlo se na konci boxové uličky znovu rozsvítilo až osm minut před koncem odpoledních jízd. Celé startovní pole se od tohoto momentu snažilo najezdit co nejvíc kilometrů. Na nejrychlejším čase Valterriho Bottase se už každopádně nic nezměnilo, druhý skončil Verstappen a třetí Norris. Dobře se ukázalo rovněž Ferrari - Leclerc skončil čtvrtý, Vettel šestý.
A dramatic fire ended Pierre Gasly's FP2 in Portimao 🔥#PortugueseGP 🇵🇹 #F1 pic.twitter.com/RLd1jPBFkd
— Formula 1 (@F1) October 23, 2020Jezdec McLarenu Lando Norris získal v Monaku druhou pole position v sezóně, když porazil domácího Charlese Leclerca o více než desetinu sekundy.
Lewis Hamilton přišel o tři příčky na startu Velké ceny Monaka kvůli zdržení Maxe Verstappena během kvalifikace. Nizozemec tak poskočí na páté místo, zatímco Hamilton se propadne na sedmou pozici.
Lando Norris ovládl napínavý čtyřčlenný souboj o pole position v Monaku a na legendárním městském okruhu si zajistil nejlepší startovní pozici. Předčil i domácího hrdinu Charlese Leclerca, který skončil těsně druhý.
Domácí jezdec Ferrari zajel nejrychlejší čas pátečního odpoledne, když v napínavé a často přerušované jízdě těsně porazil Oscara Piastriho a Lewise Hamiltona. Série červených vlajek způsobených haváriemi a incidenty na trati několikrát narušila rytmus tréninku a zkomplikovala jezdcům přípravu na kvalifikaci.
Lance Stroll dostal po kolizi s Charlesem Leclercem v tréninku v Monaku penalizaci v podobě ztráty jednoho místa na startu. Komisaři označili incident za jeho chybu, což znamená komplikaci pro jeho sobotní kvalifikaci i nedělní závod.
Max Verstappen nadále potvrzuje svou výjimečnou formu a postavení mezi elitou F1. Zároveň ale upozorňuje, že špičkový výkon nelze neustále očekávat.
Charles Leclerc narazil v úvodu prvního tréninku v Monaku zezadu do zpomalujícího Lance Strolla, incident byl připsán chybě pilota Aston Martinu. Nehoda sice nespůsobila vážné škody, ale opět připomněla, že domácí závod bývá pro Leclerca plný smůly.
Yuki Tsunoda pojede v Monaku se starší verzí podlahy vozu RB kvůli škodám z kvalifikace v Imole, protože tým nemá k dispozici dostatek nejnovějších dílů. V technicky náročných ulicích Monaka to může být nevýhoda.
Lewis Hamilton uznal, že největší slabinou Ferrari v letošní sezoně je kvalifikační tempo. V Monaku chce tým vyzkoušet několik nových nápadů, které by mohly výkon na jedno kolo zlepšit.
Charles Leclerc vyzval fanoušky F1 k většímu respektu poté, co se na sociálních sítích objevily urážky směrem k Micku Doohanovi. Podle pilota Ferrari musí i vášeň ke sportu zůstat v mezích slušnosti, jinak ohrožuje férové prostředí celého šampionátu.
Argentinský talent Franco Colapinto věří, že náročné monacké uličky mu pomohou znovu najít potřebnou sebedůvěru. Před víkendem v Monte Carlu si klade za cíl lépe porozumět hranici možností vozu i sebe samotného právě na technicky neúprosné trati, kde se chyby neodpouštějí.
Do světa formule 1 míří další nový tým. Poté, co F1 schválila vstup amerického Cadillacu od sezony 2026, se rýsuje příchod dvanáctého týmu. Projekt, na kterém se podílí i bývalý šéf Aston Martinu a Alpine Otmar Szafnauer, by mohl rozšířit startovní rošt už za tři až čtyři roky. Záda mu kryje dosud neodhalená automobilka, a jak tvrdí Szafnauer, vše je připraveno – chybí jen zelená od vedení šampionátu. Uvedl to server Crash.