Druhý trénink na GP Portugalska přinesl divoký průběh. Alpha Tauri Pierre Gaslyho skončila v plamenech, Verstappen se Strollem kolidovali, vylepšené Ferrari si naopak může mnout ruce - posun je vidět.
Začátek druhého tréninku přinesl slunečné počasí. V jeho první části pak jezdci i týmy testovali prototypy pneumatik pro následující sezonu. Do čela průběžného pořadí se brzy dostal Hamilton.
Brita následoval s odstupem půl vteřiny Verstappen, další dvě desetiny ztrácel třetí Leclerc. Hodin se dopustil Sainz, výlet směr štěrková zóna si pro změnu dopřál Grosjean. Starosti ale měli téměř všichni piloti - hlavním problémem byla nízká přilnavost na dráze.
Postupně se zrychlovalo. Nejrychlejší čas pro sebe uzmul Bottas, kdežto Pérez skončil v hodinách. Jeho růžový stroj však pokračoval dál bez škrábnutí.
Ricciardo 📻 "****** ... traffic out of the pits" Turn 1 still in the spotlight 😮#PortugueseGP 🇵🇹 #F1 pic.twitter.com/5jwpBOndnu
— Formula 1 (@F1) October 23, 2020>
Na nových pneumatikách vypadal dobře rovněž McLaren, Umístění v první desítce patřilo také oběma Renaultům, naopak trápil se dvanáctý Albon, který ztrácel na Verstappena půl vteřiny. Závěr výsledkové listiny patřil Haasu a Williamsu. Mezitím se v garáži Racing Pointu usilovně pracovalo na voze Lance Strolla.
Hodinu před vypršením vyměřeného času začali jezdci nazouvat letošní pneumatiky, což znamenalo okamžité a výrazné zrychlování. Do čela se na chvíli dostal těžce zkoušený Vettel. Další ze série hodin předvedl Kvjat.
Kvalifikační simulace započal Bottas, který se suverénně dostal do čela výsledkové listiny, hned poté narušil poklidný průběh tréninkových jízd požár vozu Pierre Gaslyho. Ten zapříčinil červené vlajky.
Po deseti minutách bylo vše připraveno k tomu, aby se trénink opět rozběhnul. Této příležitosti využila takřka okamžitě většina pilotů. Jenže provoz na portugalském okruhu dlouho nevydržel. V nájezdu do do první zatáčky totiž došlo ke kolizi mez Lamcem Strollem a Maxem Verstappenem. Trénink byl znovu zastaven.
No sooner had we started and we've stopped again! 😮Verstappen and Stroll tangle at Turn 1, Stroll spins into the gravel and we have another 🚩 Red Flag 🚩#PortugueseGP 🇵🇹 #F1 pic.twitter.com/hFI0gKBcfO
— Formula 1 (@F1) October 23, 2020Zelené světlo se na konci boxové uličky znovu rozsvítilo až osm minut před koncem odpoledních jízd. Celé startovní pole se od tohoto momentu snažilo najezdit co nejvíc kilometrů. Na nejrychlejším čase Valterriho Bottase se už každopádně nic nezměnilo, druhý skončil Verstappen a třetí Norris. Dobře se ukázalo rovněž Ferrari - Leclerc skončil čtvrtý, Vettel šestý.
A dramatic fire ended Pierre Gasly's FP2 in Portimao 🔥#PortugueseGP 🇵🇹 #F1 pic.twitter.com/RLd1jPBFkd
— Formula 1 (@F1) October 23, 2020
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.