Tým Haas se letos celkem trápí a zatím nasbíral 3 body. V tabulce konstruktérů je tak na předposledním devátém místě. Pro příští rok americkou stáj čekají změny. Končí u nich oba dosavadní piloti - Romain Grosjean i Kevin Magnussen.
Romain Grosjean dnes dopoledne potvrdil, že jeho smlouva s Haasem se prodlužovat nebude. "Poslední kapitola je uzavřena a kniha končí," uvedl čtyřiatřicetiletý Francouz na sociálních sítích.
"Byl jsem s Haasem od úplného začátku. Pět let, kdy jsme zažili to dobré i zlé," a vzpomíná například na 110 bodů v 92 závodech, které společně získali. Stálo to prý za to.
Jaká bude jeho budoucnost? Pokukuje například po programu hyperaut značky Peugeot do vytrvalostních závodů, který mají v plánu od roku 2022
U amerického týmu končí i jeho týmový kolega Kevin Magnussen, který to oznámil o pár minut později. "Byly to dobré časy, skvělé čtyři roky. Být součástí začínajícího týmu byla výzva a užil jsem si to," uvedl Dán s tím, že na svých plánech do příštích let zatím stále pracuje a rozhodnutí oznámí brzy.
Haas tak bude začínat příští rok s kompletně novým jezdeckým složením. Trh s jezdci tak získal další zajímavou zápletku. Rázem je totiž o dvě místa více. Podle spekulací se hovoří o případných nováčcích jako Nikita Mazepin či Mick Schumacher, nebo o zkušené dvojici Pérez, Hülkenberg. Ve hře budou však jistě i další jména.
Šéf týmu, Günther Steiner, oběma odcházejícím jezdcům poděkoval za jejich práci a uvedl, že aktuálně hledají dlouhodobou spolupráci a připravují pětiletý plán. Kdy oznámí jména zatím neprozradil.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.