Tým Haas se letos celkem trápí a zatím nasbíral 3 body. V tabulce konstruktérů je tak na předposledním devátém místě. Pro příští rok americkou stáj čekají změny. Končí u nich oba dosavadní piloti - Romain Grosjean i Kevin Magnussen.
Romain Grosjean dnes dopoledne potvrdil, že jeho smlouva s Haasem se prodlužovat nebude. "Poslední kapitola je uzavřena a kniha končí," uvedl čtyřiatřicetiletý Francouz na sociálních sítích.
"Byl jsem s Haasem od úplného začátku. Pět let, kdy jsme zažili to dobré i zlé," a vzpomíná například na 110 bodů v 92 závodech, které společně získali. Stálo to prý za to.
Jaká bude jeho budoucnost? Pokukuje například po programu hyperaut značky Peugeot do vytrvalostních závodů, který mají v plánu od roku 2022
U amerického týmu končí i jeho týmový kolega Kevin Magnussen, který to oznámil o pár minut později. "Byly to dobré časy, skvělé čtyři roky. Být součástí začínajícího týmu byla výzva a užil jsem si to," uvedl Dán s tím, že na svých plánech do příštích let zatím stále pracuje a rozhodnutí oznámí brzy.
Haas tak bude začínat příští rok s kompletně novým jezdeckým složením. Trh s jezdci tak získal další zajímavou zápletku. Rázem je totiž o dvě místa více. Podle spekulací se hovoří o případných nováčcích jako Nikita Mazepin či Mick Schumacher, nebo o zkušené dvojici Pérez, Hülkenberg. Ve hře budou však jistě i další jména.
Šéf týmu, Günther Steiner, oběma odcházejícím jezdcům poděkoval za jejich práci a uvedl, že aktuálně hledají dlouhodobou spolupráci a připravují pětiletý plán. Kdy oznámí jména zatím neprozradil.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.
Alex Jacques z F1 TV tvrdí, že Toto Wolff stále cítí následky, když před deseti lety přišel o Maxe Verstappena. Podle Jacquese ho tato zkušenost motivovala k tomu, aby dal Kimimu Antonellimu příležitost debutovat ve Formuli 1 hned v jeho první sezóně.
Helmut Marko označil rozhodnutí Maxe Verstappena zůstat u Red Bullu za logické, protože v době nejistoty před rokem 2026 je stabilita tou nejbezpečnější volbou. Verstappen sám zdůraznil, že se soustředí na nové regule a chce s týmem zůstat konkurenceschopný od samého začátku.
David Coulthard upozornil, že rivalita mezi týmovými kolegy může posouvat jezdce vpřed, ale zároveň ohrožovat spolupráci a výsledky týmu. Podle něj nejlepší jezdci dokážou soupeřit naplno, aniž by si zbytečně komplikovali práci navzájem.
Carlos Sainz je přesvědčený, že jeho přestup z Ferrari do Williamsu pro sezonu 2025 byl správný, ačkoli start u nového týmu byl náročný.
Helmut Marko z Red Bullu potvrdil, že budoucnost Yukiho Tsunody pro sezonu 2026 zatím není jasná a konečné rozhodnutí ohledně jeho místa v týmu padne až po letní přestávce, přičemž vedení pečlivě zvažuje všechny možnosti.
Oscar Piastri, mladý talent McLarenu, se dočká v roce 2026 vlastního vyhlídkového ochozu na hlavní rovince okruhu Albert Park. Tým tak chce oslavit jeho rostoucí význam a poskytnout fanouškům jedinečný zážitek sledovat jeho závody z bezprostřední blízkosti.
Ralf Schumacher kritizoval Lewisa Hamiltona za „divadelní“ gesta na okruhu. Podle něj se Hamilton pomalu adaptuje na podmínky ve Ferrari.
Max Verstappen přijímá pokles formy Red Bullu a soustředí se na učení s aktuálním vozem. Jeho cílem je být připraven na technické změny v roce 2026.