Šéf Renaultu Cyril Abiteboul si všímá výkonů Estebana Ocona a jeho postavení v šampionátu, v němž na svého týmového kolegu Daniela Ricciarda výrazně ztrácí. Fernando Alonso už pracuje na simulátoru a tým si jeho pomoci cení.
Ocon letos doposud nasbíral 36 bodů a mezi piloty mu patří až 12. příčka, zatímco Ricciardo okupuje se 78 body čtvrtou pozici, čímž jej výrazně převyšuje. Je sice pravda, že Esteban musel v poslední GP Eifelu zastavit kvůli poruše hydrauliky, jenže na svého týmového kolegu v závodech i v kvalifikacích pravidelně ztrácí.
"Myslím, že potřebuje dělat to, co začal v předchozích závodech, což se žel neprojevilo z důvodů, které nemá pod svou přímou kontrolou. Stále není zcela jasné, co stalo za problémem se zahříváním brzd v Mugellu. Stále to nevíme," říká 43letý Pařížan..
"Ale na rovinu, Monza byla náročný. Pro Estebana šlo o reset v tom, jakým způsobem všichni spolupracujeme. Hodně jsme diskutovali, spoustu tvrdé práce odvedl [jeho inženýr] Mark Slade, aby je provedl potřebnými kroky. Myslím, že musí být i nadále velmi pragmatický vzhledem ke své situaci, která není katastrofou," hodnotí šéf Renaultu výkony mladého jezdce.
"Upřímně, pokud byste odebrali body, o které přišel kvůli nedostatečné spolehlivosti, byl by těsně za Danielem. Hovoříme však o Danielovi Ricciardovi. A on [Ocon] nikdy neměl tak silného týmového kolegu. Měl dobré týmové kolegy a zejména Pérez je silný, ale Daniel je podle mě ještě silnější," domnívá se Abiteboul.
"Musí být velmi pragmatický, stanovovat si reálné cíle, ale také se podívat na svou výkonnost, za kterou by se neměl stydět, a pracovat na svém sebevědomí, také své schopnosti být trpělivý. Mladí jezdci jsou někdy netrpělivý, což vede k drobným chybám. Nedělám si však žádné starosti o to, že by se to nedalo napravit. S podporou týmu kolem něj to spraví," věří Abiteboul.
K ruce má nyní také zkušeného Fernanda Alonsa, jenž od příští sezóny nahradí Ricciarda. "Viděl jsem, jak je nadšený, a samozřejmě mi posílá zprávy, že kdybychom něco potřebovali, tak tam bez problému bude," popisuje Ocon.
"Je to příjemné v okamžicích, kdy jde na simulátor. Máme obecně tři možnosti: já, Daniel a on. Všichni před závody trénujeme na simulátoru, abychom měli dobré výchozí nastavení pro víkend. Mít něco potvrzeno třikrát je, řekněme, lepší než dvakrát. Je to tedy fajn, že v poslední době úzce spolupracuje s týmem. Jsem si jistý tím, že velmi brzy dorazí na závod," dodává Ocon na účet svého budoucího týmového kolegy.
Yuki Tsunoda stojí před rozhodujícím obdobím své kariéry u Red Bullu. Jezdec i tým potvrdili, kdy padne definitivní rozhodnutí.
Bývalý mechanik Red Bullu, Calum Nicholas, odhalil nové a zajímavé detaily o dění během kontroverzní Velké ceny Abu Dhabi 2021.
Guenther Steiner se po Velké ceně Mexika opět dostal do centra pozornosti, když vyzdvihl skvělý výkon Olivera Bearmana.
Italská média naznačují, že George Russell by se mohl objevit na radaru Ferrari, pokud by se v týmu uvolnilo místo po Hamiltonovi nebo Leclercovi. I když je v Mercedesu spokojený, jeho schopnosti z něj činí lákavou možnost pro budoucnost Maranella.
Liam Lawson zažil v úvodu Velké ceny Mexika okamžik, který vyděsil celý paddock. Krátce po startu se ocitl v nečekané a znepokojivé situaci, jež znovu připomněla, jak křehká může být bezpečnost ve Formuli 1.
Bývalý jezdec F1 Christijan Albers zpochybnil, že Lando Norris a Oscar Piastri patří mezi největší talenty současného motorsportu.
Lewis Hamilton se otevřeně podělil o své dojmy z nové kapitoly své kariéry a popsal ji jako mimořádně silný moment.
Po působivém výkonu Olivera Bearmana v Mexiku Martin Brundle vyzdvihl jeho talent a rychlý rozvoj. Podle něj patří mladý Brit mezi jezdce, kteří by mohli zaujmout, pokud se objeví nové šance ve špičkových týmech.
George Russell po podpsisu nové smlouvy s Mercedesem prozradil detaily i ohledně jeho manažeerského týmu.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.