Šéf Renaultu Cyril Abiteboul si všímá výkonů Estebana Ocona a jeho postavení v šampionátu, v němž na svého týmového kolegu Daniela Ricciarda výrazně ztrácí. Fernando Alonso už pracuje na simulátoru a tým si jeho pomoci cení.
Ocon letos doposud nasbíral 36 bodů a mezi piloty mu patří až 12. příčka, zatímco Ricciardo okupuje se 78 body čtvrtou pozici, čímž jej výrazně převyšuje. Je sice pravda, že Esteban musel v poslední GP Eifelu zastavit kvůli poruše hydrauliky, jenže na svého týmového kolegu v závodech i v kvalifikacích pravidelně ztrácí.
"Myslím, že potřebuje dělat to, co začal v předchozích závodech, což se žel neprojevilo z důvodů, které nemá pod svou přímou kontrolou. Stále není zcela jasné, co stalo za problémem se zahříváním brzd v Mugellu. Stále to nevíme," říká 43letý Pařížan..
"Ale na rovinu, Monza byla náročný. Pro Estebana šlo o reset v tom, jakým způsobem všichni spolupracujeme. Hodně jsme diskutovali, spoustu tvrdé práce odvedl [jeho inženýr] Mark Slade, aby je provedl potřebnými kroky. Myslím, že musí být i nadále velmi pragmatický vzhledem ke své situaci, která není katastrofou," hodnotí šéf Renaultu výkony mladého jezdce.
"Upřímně, pokud byste odebrali body, o které přišel kvůli nedostatečné spolehlivosti, byl by těsně za Danielem. Hovoříme však o Danielovi Ricciardovi. A on [Ocon] nikdy neměl tak silného týmového kolegu. Měl dobré týmové kolegy a zejména Pérez je silný, ale Daniel je podle mě ještě silnější," domnívá se Abiteboul.
"Musí být velmi pragmatický, stanovovat si reálné cíle, ale také se podívat na svou výkonnost, za kterou by se neměl stydět, a pracovat na svém sebevědomí, také své schopnosti být trpělivý. Mladí jezdci jsou někdy netrpělivý, což vede k drobným chybám. Nedělám si však žádné starosti o to, že by se to nedalo napravit. S podporou týmu kolem něj to spraví," věří Abiteboul.
K ruce má nyní také zkušeného Fernanda Alonsa, jenž od příští sezóny nahradí Ricciarda. "Viděl jsem, jak je nadšený, a samozřejmě mi posílá zprávy, že kdybychom něco potřebovali, tak tam bez problému bude," popisuje Ocon.
"Je to příjemné v okamžicích, kdy jde na simulátor. Máme obecně tři možnosti: já, Daniel a on. Všichni před závody trénujeme na simulátoru, abychom měli dobré výchozí nastavení pro víkend. Mít něco potvrzeno třikrát je, řekněme, lepší než dvakrát. Je to tedy fajn, že v poslední době úzce spolupracuje s týmem. Jsem si jistý tím, že velmi brzy dorazí na závod," dodává Ocon na účet svého budoucího týmového kolegy.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.