Šéf Renaultu Cyril Abiteboul si všímá výkonů Estebana Ocona a jeho postavení v šampionátu, v němž na svého týmového kolegu Daniela Ricciarda výrazně ztrácí. Fernando Alonso už pracuje na simulátoru a tým si jeho pomoci cení.
Ocon letos doposud nasbíral 36 bodů a mezi piloty mu patří až 12. příčka, zatímco Ricciardo okupuje se 78 body čtvrtou pozici, čímž jej výrazně převyšuje. Je sice pravda, že Esteban musel v poslední GP Eifelu zastavit kvůli poruše hydrauliky, jenže na svého týmového kolegu v závodech i v kvalifikacích pravidelně ztrácí.
"Myslím, že potřebuje dělat to, co začal v předchozích závodech, což se žel neprojevilo z důvodů, které nemá pod svou přímou kontrolou. Stále není zcela jasné, co stalo za problémem se zahříváním brzd v Mugellu. Stále to nevíme," říká 43letý Pařížan..
"Ale na rovinu, Monza byla náročný. Pro Estebana šlo o reset v tom, jakým způsobem všichni spolupracujeme. Hodně jsme diskutovali, spoustu tvrdé práce odvedl [jeho inženýr] Mark Slade, aby je provedl potřebnými kroky. Myslím, že musí být i nadále velmi pragmatický vzhledem ke své situaci, která není katastrofou," hodnotí šéf Renaultu výkony mladého jezdce.
"Upřímně, pokud byste odebrali body, o které přišel kvůli nedostatečné spolehlivosti, byl by těsně za Danielem. Hovoříme však o Danielovi Ricciardovi. A on [Ocon] nikdy neměl tak silného týmového kolegu. Měl dobré týmové kolegy a zejména Pérez je silný, ale Daniel je podle mě ještě silnější," domnívá se Abiteboul.
"Musí být velmi pragmatický, stanovovat si reálné cíle, ale také se podívat na svou výkonnost, za kterou by se neměl stydět, a pracovat na svém sebevědomí, také své schopnosti být trpělivý. Mladí jezdci jsou někdy netrpělivý, což vede k drobným chybám. Nedělám si však žádné starosti o to, že by se to nedalo napravit. S podporou týmu kolem něj to spraví," věří Abiteboul.
K ruce má nyní také zkušeného Fernanda Alonsa, jenž od příští sezóny nahradí Ricciarda. "Viděl jsem, jak je nadšený, a samozřejmě mi posílá zprávy, že kdybychom něco potřebovali, tak tam bez problému bude," popisuje Ocon.
"Je to příjemné v okamžicích, kdy jde na simulátor. Máme obecně tři možnosti: já, Daniel a on. Všichni před závody trénujeme na simulátoru, abychom měli dobré výchozí nastavení pro víkend. Mít něco potvrzeno třikrát je, řekněme, lepší než dvakrát. Je to tedy fajn, že v poslední době úzce spolupracuje s týmem. Jsem si jistý tím, že velmi brzy dorazí na závod," dodává Ocon na účet svého budoucího týmového kolegy.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.