Lance Stroll se GP Eifelu ze zdravotních důvodů nezúčastnil. Později se ukázalo, že za jeho absencí stála nemoc COVID-19.
Lance Stroll se nezúčastnil minulé GP Eifelu. Prvotně zmíněným důvodem byla nevolnost kanadského pilota, jehož v kokpitu Racing Pointu vystřídal last minute Nico Hulkenberg. Teď je ale všechno jinak. Za neplánovanou absencí jednadvacetiletého rodáka z Montrealu stojí nemoc COVID-19. Tuto informaci potvrdil sám Stroll prostřednictvím sociálních sítí.
Zároveň dodal, že před německým víkendem byl testován, přičemž zmíněný test vyšel negativně. Přesto se mladý Kanaďan v sobotu probudil se zdravotními komplikacemi v podobě silného průjmu. Ten sice nepatří mezi nejčastější příznaky Covidu, ve Strollově případě však přesně tohle onemocnění signalizoval.
„V sobotu ráno jsem se probudil s podrážděným žaludkem. Celkově jsem se necítil dobře, takže jsem dodržoval protokol FIA a izoloval se ve svém obytném voze. Do paddocku už jsem nevstoupil. Jelikož se moje kondice nelepšila, v neděli ráno mě čekal let domů," popisuje Stroll.
Pilot Racing Pointu se nechal v neděli po závodě znovu otestovat - výsledek byl pozitivní. To znamenalo deset dní v izolaci, nyní už je ale Stroll fit a připraven na další závodní víkend, který se jede tento týden v Portugalsku.
„Můj nejaktuálnější test byl negativní, cítím se výborně a těším se na to, jak se v Portugalsku vrátím za volant," dodává Lance Stroll.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.