Renault zažívá výbornou druhou polovinu sezony. Nico Rosberg tvrdí, že francouzská stáj za to vděčí objevu v aerodynamickém tunelu.
Začátek letošní koronavirem poznamenané sezony nevypadal pro Renault moc dobře. Francouzi ve středu pole nestačili na McLaren ani Racing Point, přičemž jejich výkony připomínaly spíše onu pověstnou šedou myš. S druhou polovinu ročníku se však běh událostí otočil. Diametrálně.
Během posledních několika závodů totiž Renault exceluje. Nejlepším důkazem tohoto tvrzení jest GP Eifelu z minulého týdne, ve které slavil Daniel Ricciardo zisk třetího místa. Pro francouzskou automobilku šlo o první pódium po deseti letech. Posledním takto úspěšným pilotem byl v jejich barvách Robert Kubica.
Co stojí za takto radikálním obratem ve výkonnosti? Podle Nica Rosberga je to zásadní objev, který Renault učinil ve svém aerodynamickém tunelu. Konkrétně v oblasti difuzoru.
„Zaslechl jsem, že se Renaultu podařil zásadní objev ohledně aerodynamiky. Ten se má týkat difuzoru, díky jeho vylepšení výrazně zvýšili přilnavost i ovladatelnost. Navíc Daniel jezdí fakt dobře a Ocon se mu postupně přibližuje, jsou na cestě vzhůru," hlásí na adresu Renaultu Rosberg, který nyní působí coby analytik Velkých cen.
Zlepšení si pochvaluje rovněž Daniel Ricciardo. Australan získal při poslední Grand Prix již zmíněné pódium, což mu zaručilo vítězství v sázce s týmovým šéfem. Cyrila Abiteboula proto čeká tetování.
„I loni jsme byli rychlí, ale jen na určitých typech okruhů, naše auto nebylo lehce nastavitelné. To se změnilo někdy kolem letošního závodu v Silverstone, auto lze nastavit poměrně snadno, pro zbytek sezony nám to dává dobré šance," říká Ricciardo.
Juan Pablo Montoya vidí náročný víkend McLarenu v Kataru jako tiché varování, které může tým připravit na závěrečný souboj v Abu Dhabí.
Japonský pilot Yuki Tsunoda přiznal, že skutečnost jeho odsunutí z boje o závodní sedačku Red Bullu pro sezonu 2026 na něj ještě plně nedolehla.
Charles Leclerc se v Abú Zabí představí na trati společně se svým bratrem Arthurem, který nahradí Lewise Hamiltona během prvního volného tréninku.
Lewis Hamilton se otevřeně vyjádřil k současné generaci vozů Formule 1 a naznačil své obavy z nadcházejících technických změn v příští sezóně.
Lando Norris, Max Verstappen a Oscar Piastri vystoupili před novináři před finále sezony v Abú Zabí a snažili se působit co nejklidněji.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.
Oscar Piastri vynechá úvodní páteční trénink v Abú Zabí, aby McLaren splnil pravidlo nasazení nováčka, a jeho vůz převezme testovací jezdec Pato O’Ward, který týmu poskytne cenná data.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.
Red Bull oznámil významné změny v jezdecké sestavě pro nadcházející sezonu, které posílí dynamiku týmu. Mladí talentovaní jezdci získávají nové příležitosti a oba týmy se připravují na náročný rok 2026.
Po Velké ceně Kataru se na sociálních sítích strhla vlna nenávistných reakcí mířených na Kimiho Antonelliho, který se stal terčem urážek a kritiky.
Andrea Kimi Antonelli při závodě v Kataru přišel o čtvrté místo po chybě v deváté zatáčce, což umožnilo Landu Norrisovi získat cenné body v boji o titul. Mladý Ital popsal co se stalo.