Renault zažívá výbornou druhou polovinu sezony. Nico Rosberg tvrdí, že francouzská stáj za to vděčí objevu v aerodynamickém tunelu.
Začátek letošní koronavirem poznamenané sezony nevypadal pro Renault moc dobře. Francouzi ve středu pole nestačili na McLaren ani Racing Point, přičemž jejich výkony připomínaly spíše onu pověstnou šedou myš. S druhou polovinu ročníku se však běh událostí otočil. Diametrálně.
Během posledních několika závodů totiž Renault exceluje. Nejlepším důkazem tohoto tvrzení jest GP Eifelu z minulého týdne, ve které slavil Daniel Ricciardo zisk třetího místa. Pro francouzskou automobilku šlo o první pódium po deseti letech. Posledním takto úspěšným pilotem byl v jejich barvách Robert Kubica.
Co stojí za takto radikálním obratem ve výkonnosti? Podle Nica Rosberga je to zásadní objev, který Renault učinil ve svém aerodynamickém tunelu. Konkrétně v oblasti difuzoru.
„Zaslechl jsem, že se Renaultu podařil zásadní objev ohledně aerodynamiky. Ten se má týkat difuzoru, díky jeho vylepšení výrazně zvýšili přilnavost i ovladatelnost. Navíc Daniel jezdí fakt dobře a Ocon se mu postupně přibližuje, jsou na cestě vzhůru," hlásí na adresu Renaultu Rosberg, který nyní působí coby analytik Velkých cen.
Zlepšení si pochvaluje rovněž Daniel Ricciardo. Australan získal při poslední Grand Prix již zmíněné pódium, což mu zaručilo vítězství v sázce s týmovým šéfem. Cyrila Abiteboula proto čeká tetování.
„I loni jsme byli rychlí, ale jen na určitých typech okruhů, naše auto nebylo lehce nastavitelné. To se změnilo někdy kolem letošního závodu v Silverstone, auto lze nastavit poměrně snadno, pro zbytek sezony nám to dává dobré šance," říká Ricciardo.
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.