Vývojové oddělení Mercedesu se už plně soustředí na sezonu 2021, práce na vylepšení letošního monopostu stříbrných šípů už před nějakým časem skončily.
Mercedes prožívá další bezkonkurenční sezonu, takovou, která je zalita chutí vítězného šampaňského. O mistrovských titulech je jasno prakticky už dávno, což u stříbrných šípů vyústilo v rozhodnutí odpískat vývoj letošního vozu. Šéf Mercedesu Toto Wolff prozradil, že k tomuto kroku došlo ze strany mistrovské stáje už „dávno".
„S vylepšeními jsme skončili už dávno, byl to velmi promyšlený krok, protože ne vždy si ho můžete dovolit," říká Wolff, který zároveň prozrazuje, že jeho tým se už plně soustředí na následující ročník. V něm sice budou některé komponenty zamrazeny, ale ke změnám přesto dojde - navíc poměrně zásadním. Týmům totiž bude seškrtána část přítlaku, neboť pneumatiky zůstanou pro sezonu 2021 totožné s těmi letošními.
„Se změnou pravidel jsme se rozhodli zaměřit svou pozornost na příští rok. Také proto lze vidět změnu rozložení sil mezi týmy, my máme silný začátek a prostřední část sezony, kdežto soupeři, kteří vyvíjejí neustále pro změnu její konec," dodává rodák z Vídně.
V Mercedesu proto očekávají, že se zbylé závody ponesou ve znamení tuhých bitev s Red Bullem, který svůj letošní stroj stále optimalizuje. Získat v sobotu první místo na startu a v neděli vítězství bude čím dál těžší, zní z mistrovské stáje.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.